Toon posts:

BC Computerwebshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Heb voor een poosje terug (iets meer als een maand) een 3com switch en een IBM M42 gekocht bij ze.
Eerst alleen een verzoek ingedient voor het wachtwoord van de switch, deze zou mij zo spoedig mogelijk worden toegezonden. Meerdere keren over gebelt waarna er elke keer word beloofd het asap te doen.

Nu wil ik ook het wachtwoord van de ibm, maar is deze medewerker die de inkoop heeft geregeld op vakantie. Of ik wel ff 2 week wou wachten. Er zou ook contact worden gezocht met de desbetreffende medewerker en dan zou ik terug worden gebelt. Vandaag maar weer eens gebelt en bleek dus het verhaal van de vakantie. "toevallig" net een uur geleden aan de telefoon gehad. (like i believe that).

Nu mijn vraag:
Hoeverre sta ik mijn recht als ik het spul terug stuur en mijn geld terug eis? Hun verkopen namelijk de apparatuur als werkend wat later blijkt dat je de meeste opties niet in kan vanwege de wachtwoorden.

Voor de mensen die sugesties hebben voor de wachtwoorden:
PC: Opties zoals biosbatterij werkt niet, heb em een nacht er uit gehad en de jumper er op (en ff power ingedrukt zodat ie volledig ontladen zou moeten zijn. WW blijft er op staan.
3COM: FORCE/FORCE werkt niet @ serial :)

PS: Een shopreview komt natuurlijk nog zodra de shopgegevens worden toegevoegd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 15:10 ]

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat het technische probleem is - en dus of het product daadwerkelijk niet functioneert zoals het zou moeten -, maar ingeval van een gebrekkig product moet je een fatale termijn voor nakoming stellen d.m.v. ingebrekestelling, en daarna de koop schriftelijk ontbinden wegens wanprestatie.

Hierna is de koop ontbonden en bestaat er voor beide partijen een verplichting tot ongedaanmaking (wat betekent dat zij je geld terug moeten storten en jij de switch terug moet leveren).

Het spul terugsturen en dán je geld terug eisen is overigens niet heel slim; met een beetje pech zit je dan zonder switch én zonder geld. Het is beter dat je dit - voor zo ver mogelijk - wel even communiceert met de verkoper.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het technishe probleem is dat ik van bijde apparaten niet de wachtwoorden heb wat bij de switch leid tot het niet instellen er van (dus geen poort management, etc etc) en bij de pc het niet kunnen veranderen van de opstart volgorde. (zonder toetsenboard & ook als er een usb toetsenboard aan hangt) wil die alleen vanaf netwerk booten en niet vanaf hdd. (wat niet erg hangt is voor een server).

Gezien het langer als een maand is (na aan het lijntje gehouden te zijn bij hun) twijfel ik over de termein namelijk.

Verwijderd

Dan schrijf je ze een brief waarin je ze een termijn stelt om na te komen (lees: het zorgen dat je product goed werkt). Zo'n termijn kan bijvoorbeeld een week zijn. In zo'n brief leg je uit waar het over gaat, welk prodcut, wanneer je het gekocht hebt en wat het probleem is. Verder kan je nog (kort) zakelijk weergeven wat je tot nu toe steeds beloofd is en wat er (blijkbaar) niet gebeurd is. Je vordert in die brief dus nakoming, wat in feite inhoudt dat je hen een termijn geeft om alsnog aan de verplichting van het leveren van een goed product te voldoen.

Als ze daar dan niet aan voldoen, weet je - juridisch gezien - zeker dat ze in verzuim zijn. Op dat moment kan jij de koop ontbinden en zou je (althans juridisch gezien) dus je geld terug kunnen vorderen (en moet jij het product terugleveren).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen, ik als goed mens strijk nog 1x met mn hand over het hart en als deze medewerker die nu op vakantie is me niet verder helpt ze nog een week te geven :)

Verwijderd

Wanneer is die medewerker terug dan?

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Zijn die producten refurbished of zo? Of waarom staat er standaard een wachtwoord op, dat blijkbaar niet in de handleiding vermeld staat?

Verwijderd

Topicstarter
Over +/- anderhalf week. En zijn idd refurbished, maar dan mag je er wel vanuit gaan dat je het werkend aangeleverd krijgt (of dat je met het standaard wachtwoord er in kan / met biosbatterij de boel kan reseten)

Verwijderd

Als het meer dan een maand geleden is zal ontbinden van de koop op grond van artikel 7:46d BW (de zgn. 'afkoelregeling bij koop op afstand') niet meer ingeroepen kunnen worden. Je zit dus in beginsel aan de spullen vast.

Jij wilt je geld terug. Dat kan alleen als de koopovereenkomst alsnog ontbonden wordt. Nonconformiteit van de zaak ('het is niet wat je had besteld') is op zich geen grond voor ontbinding, indien de verkoper gewoon de ontbrekende zaken (in dit geval de wachtwoorden) nalevert. Je moet ze uiteraard wel een redelijke termijn geven om na te komen.

Echte ontbinding van de koopovereenkomst is alleen mogelijk als de leverancier zodanig tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen dat ontbinding gerechtvaardigd is. Bij het (wellicht abusievelijk?) niet meeleveren van het wachtwoord is dat naar mijn mening nog niet aan de orde. Je zult ze dus éérst gewoon moeten aanschrijven de wachtwoorden te leveren. Kunnen of willen ze dat niet (binnen een redelijke termijn) dan kun je in beginsel ontbinden, maar realiseer je wel dat je daar waarschijnlijk méér moeite aan zult moeten besteden dan gewoon proberen om die wachtwoorden los te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu is ie pas woensdag terug van vakantie, ongetwijfeld dat ik zelf dan weer moet bellen(ipv het beloofde hun mij).

Mocht de medewerker dan nog niet terug zijn / met oplossing komen dan gun ik ze tot het einde van augustus en eis ik me geld terug. Dan heb ik ze lang genoeg de tijd gegeven om de wachtwoorden te regelen voor me.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een verrassing toch weer, geen telefoon gehad, geen voicemail, niets.

Verwijderd

Tsja, ik vond het al behoorlijk optimistisch van je dat je ervan uitging dat jij op de eerste dag na zijn vakantie gebeld zou worden. Ik snap dat je die zaak een beetje zat bent, maar die werknemer hoort vandaag pas van het probleem (en heeft dus niet zo'n haast als jij). Gewoon morgen zelf even bellen en niet zo moeilijk doen dat ie vandaag niet heeft gebeld (advies: leg even uit wat het probleem is, welke stappen jij al hebt ondernomen en hoe je gevoelsmatig erin staat).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:46:
Tsja, ik vond het al behoorlijk optimistisch van je dat je ervan uitging dat jij op de eerste dag na zijn vakantie gebeld zou worden. Ik snap dat je die zaak een beetje zat bent, maar die werknemer hoort vandaag pas van het probleem (en heeft dus niet zo'n haast als jij). Gewoon morgen zelf even bellen en niet zo moeilijk doen dat ie vandaag niet heeft gebeld (advies: leg even uit wat het probleem is, welke stappen jij al hebt ondernomen en hoe je gevoelsmatig erin staat).
Dag er op heb ik idd gebelt. Er was mij beloofd dat er gelijk zou worden gebelt op de eerste dag d at hij terug zou zijn. Verder weet die gene ook wat ik allemaal al heb ondernomen en dat dit ook de laatste keer is dat ik nog wacht.

Wachtwoord van de pc heb ik nu wel, nu moet ik alleen nog 2 week wachten op het wachtwoord van de switch.

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Op HAR was een presentatie over een backdoor in een bepaalde serie 3com switches (accton based). Er bleek voor iedere switch een eenvoudig te genereren default username en wachtwoord te bestaan, gebaseerd op mac adres.
Helaas is de video-terugkijk-server momenteel overbelast, en staan er in het programma van HAR ook geen linkjes naar sourcecode.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:11:
Als het meer dan een maand geleden is zal ontbinden van de koop op grond van artikel 7:46d BW (de zgn. 'afkoelregeling bij koop op afstand') niet meer ingeroepen kunnen worden. ...
Tenzij niet is voldaan aan 7:46c lid 2

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:56:
[...]

Tenzij niet is voldaan aan 7:46c lid 2
Ofwel het verstrekken van de informatie aan klant over de wet koop op afstand - dat leest iets makkelijker voor de leek ;)
Pagina: 1