GIGABYTE Silent Cell HD 4850 1GB GDDR3 ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31
Ik ben op zoek naar een passief gekoelde videokaart en ik kom nu een review tegen van een passief gekoelde 4850 kaart, en het is ook een nogal positief review ook :

www.futurelooks.com/gigab...sl-1gi-video-card-review/

Heeft iemand deze kaart misschien al in bezit, en zo ja, wat zijn de ervaringen en is de kaart dan in Nederland gekocht? Kan namelijk zo niet eens een winkel vinden waar deze kaart verkocht wordt, of komt dat omdat de kaart wellicht nog aan de nieuwe kant is?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je hebt hier het meeste kans om deze info te vinden: http://tweakers.net/pricewatch/reviews/
Al staat daar de kaart nog niet bij.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

ik kan wel een andere passieve hd 4850 vinden ook van gigabyte weet niet of deze dat is.

pricewatch: Gigabyte GV-R485MC-1GI

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• JustTrying
Xenomorphh schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:15:
ik kan wel een andere passieve hd 4850 vinden ook van gigabyte weet niet of deze dat is.

Dat is inderdaad ook een passief gekoelde 4850, wist niet dat er al eerder een op de markt was gekomen, het is wel een andere als de silent cell versie waar ik op doelde, maar ik zal ook eens naar de reviews kijken van de kaart die jij noemt, bedankt!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
www.google.com ?

Gigabyte 4850 + reviews

http://www.google.nl/sear...ta=&aq=1&oq=gigabyte+4850

[ Voor 53% gewijzigd door Goldman op 29-07-2009 17:24 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 14:51
Wow dat is wel een leuke kaart met al die tweaks :) Eigenlijk moet je er dan gewoon een actieve cooling op pleuren en mooi overklokken.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Xenomorphh schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:15:

Dat is niet dezelfde, de nieuwe koeler 'moet' beter zijn.

Overigens zijn er twee varianten, zowel degene als dat jij noemt, als deze: pricewatch: Gigabyte GV-R485MC-1GH (verschil is de TV-output). Zoals ik daar al een review over heb geschreven, daar was ik niet zo heel tevreden mee: productreview: Gigabyte GV-R485MC-1GH review door blackangel. Maargoed, dat zal ongetwijfeld gedeeltelijk aan mij liggen :P

Zelf heb ik nu een passieve 9800GT (pricewatch: Sparkle SF-PX98GT512D3-HPL Cool-pipe), waar ik wel erg tevreden mee ben (note to self: review schrijven. FYI alvast, onder stress ~50 graden met nauwelijks airflow :9). Maar die heeft toch wel net wat minder performance.

Ook kun je nog kijken naar een standaard grafische kaart, en daar je eigen aftermarket koeler op installeren. Maargoed, dan kom je toch in de buurt van de prijzen van bovenstaande kaarten.

@crepsly: Je koopt dit soort kaarten vaak voor de stilte. 2 fans in een PC is meer dan voldoende 8)

• JustTrying
blackangel schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:14:
[...]

Dat is niet dezelfde, de nieuwe koeler 'moet' beter zijn.

Overigens zijn er twee varianten, zowel degene als dat jij noemt, als deze: pricewatch: Gigabyte GV-R485MC-1GH (verschil is de TV-output). Zoals ik daar al een review over heb geschreven, daar was ik niet zo heel tevreden mee: productreview: Gigabyte GV-R485MC-1GH review door blackangel. Maargoed, dat zal ongetwijfeld gedeeltelijk aan mij liggen :P

Zelf heb ik nu een passieve 9800GT (pricewatch: Sparkle SF-PX98GT512D3-HPL Cool-pipe), waar ik wel erg tevreden mee ben (note to self: review schrijven. FYI alvast, onder stress ~50 graden met nauwelijks airflow :9). Maar die heeft toch wel net wat minder performance.

Ook kun je nog kijken naar een standaard grafische kaart, en daar je eigen aftermarket koeler op installeren. Maargoed, dan kom je toch in de buurt van de prijzen van bovenstaande kaarten.

@crepsly: Je koopt dit soort kaarten vaak voor de stilte. 2 fans in een PC is meer dan voldoende 8)
Het gaat mij inderdaad ook vooral om de stilte, ik speel niet veel spellen op mijn PC, (de laatste 2-3 jaar eigenlijk bijna geen zelfs), maar ik doe wel redelijk veel met videobewerking, dus ik wil toch wel een beetje grafische power in mijn systeem hebben.

Zo'n aftermarket koeler is natuurlijk nooit passief, of is er dat ook, of is het geluidsniveau van zo'n koeler eigenlijk zo goed als nihil? Als je voor die optie gaat heb je natuurlijk opeens weer veel meer keus, en kun je wellicht ook een wat recentere GPU op je kaartje hebben, of zijn bijvoorbeeld de 4870/4890 nog niet echt 'stil' te koelen?
Pagina: 1