Dell S2209W 21,5 inch Full HD monitor - trouble in games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01-2020
Okay, ben in het trotse bezit van bovengenoemde Dell 16:9 pc monitor, en heb deze aangesloten via DVI (had ook HDMI kunnen doen, maar de goede DVI kabel zat er toch al bij).

Alles draait op 1920 x 1080 (films, desktop, etc), alleen als ik nu oude of nieuwe games in ga zoals Anno, Lord of the Rings B.f.M.E., Unreal 2003(!) etc. kan ik geen resoluties kiezen die ook maar enigszins in de buurt zitten hiervan. Je ziet de monitor echt even op zwart gaan om een andere resolutie te pakken (zie je voorals ie toch nog even in een flits je desktop toont met ineens grote icoontjes en zo). Uiteindelijk in de game zie ik maar een paar - soms echt miezerige - resoluties, terwijl zelfs een oud spel zoals de genoemde UT2003 bij mijn maatjes veeeeeel meer opties laat zien en ook hogere resoluties laat kiezen dan ik te zien krijg.

Heb mijn PC met ATI Radeon pas net, alle drivers zijn up to date incl. de laatste ATI Catalyst. Rechtermuizen op mijn desktop kan ik (logischerwijs) wel een aantal zeer mooie resoluties pakken, maar alles in de games geeft lage(re) resoluties.

Doe ik wat verkeerd? Of kan het gewoon zijn dat die ietwat vreemde monitor formaat (21,5 inch met 1920x1080) gewoon onbegrijpelijk is in games? Wat ook kan is dat mijn monitor door Vista als "standaard" monitor gezien wordt, kan dat veroorzaken dat de game denkt "standaard dus zal wel niet veel aankunnen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:09

RnB

Ik ben zelf in het bezit van de S2309W en heb hetzelfde probleem.
Volgens mij supporten sommige games de full hd resolutie gewoon niet. Ik speel vooral UT2004 en dan zet ik de resolutie gewoon op 1650x1050. Red Alert 3 support deze resolutie dan weer wel, waar ik dan ook gewoon op speel.
Ligt gewoon aan het spel waarschijnlijk. ;)

Of aan de monitor, het is maar hoe je het bekijkt. 16:9 resoluties zijn er in principe nog maar net, itt tot de 16:10 en 4:3 resoluties.

[ Voor 17% gewijzigd door RnB op 29-07-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanoz
Het stomste is gewoon dat je in bepaalde spellen als max resolutie hooguit 1100 (ruim) x nog wat kan kiezen en niet eens iets richting de 1600 of zo (terwijl een andere persoon dat wel kan). Op je full HD op een lage resolutie gamen zuigt gewoon big time :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:09

RnB

Hm, dat is wel heel karig, dan zou je met een 1280x800 (16:10) scherm niet eens op native kunnen spelen.
Of het spel is dan oud of er is toch iets mis met je drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Misschien dat jullie wat aan deze website hebben:
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=4641

In het forum 'Confirmed Game Solutions' staan nog een hoop andere games.

[ Voor 8% gewijzigd door hgp op 29-07-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanoz
RnB schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:54:
Hm, dat is wel heel karig, dan zou je met een 1280x800 (16:10) scherm niet eens op native kunnen spelen.
Of het spel is dan oud of er is toch iets mis met je drivers.
We zijn het uiteindelijk gaan testen met een lading niet al te grote games die bij mijn maatjes wel hoge resoluties laten zien, maar bij mij dus niet.

Oa:
Anno 1404
Command & Conquer 3 Tiberium Wars (Kane Edition)
Lord of the Rings - Battle for Middle Earth 2
Unreal Tournament 2003 (oud, dus je zou zeggen dat ie dan in ieder geval alles zou moeten pakken).
etc.

Oud, nieuw, geen van allen laten ze een rijtje opties zien die ook maar iets overeen komt met wat op andermans pc te zien is.

===

Die widescreengamingforum.com ga ik thuis zeker ff checken trouwens, die zag ik bij mijn speurtocht naar een oplossing al vaker voorbij komen. En waarom thuis... Hier op het werk blokkeert ie dat soort sites (waarin oa het woordje "game" voorkomt in de url; lang leve WebSense :X )

[ Voor 15% gewijzigd door Thanoz op 29-07-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Jij hebt een monitor en geen hdtv natuurlijk, maar hdtv's accepteren via hdmi maar enkel hd resoluties en wel 1280x720 en 1920x1080 en ook maar enkele sd resoluties.

Kijk s in de handleiding van je monitor, misschien is deze meer kieskeurig over hdmi dan over vga.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 29-07-2009 22:24 ]

Pagina: 1