Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] BSOD, Hdd herstel?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Beste tweakers,

specs:
E8400
EP45-DS3R
4GB OCZ
48701g
vista 32bit(x86) legitiem

Sinds gisteren kreeg mijn pc de welbekende BSOD. Dit kreeg ik na het openen van wat geïnfecteerde bestanden
na het forceren van mijn virusscanner antivir waardoor ik ze kon openen.

Nu krijg ik vista niet meer opgestart, het laadbalkje komt wel te voorschijn maar daarna komt gelijk de bsod.
Ik kom dus niet meer in het inlogscherm.

Ik kan dmv de hdd aan een andere pc te hangen in de hdd komen om zo iets te kunnen herstellen.

Aan jullie de vraag wat te doen, ik heb al dingen gezocht over schijf herstel zoals chkdsk e.d. maar dat heb ik al geprobeerd zonder resultaat. Veilige modus wil ook niet, hij laadt de bestanden wel maar daarna komt hij niet verder.

Hoe krijg ik mijn schijf weer in orde?

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Ik zou de harde schijf aan de 2e computer hangen, vanuit daar een virus scan over de harde schijf heen halen en daarna een back-up maken. Zodra de back-up is gemaakt zou ik Vista opnieuw op de harde schijf installeren.

Nog beter zou zijn als je al een back-up had, want er bestaat altijd de kans dat juist door het maken van de back-up de andere machine ook geïnfecteerd wordt.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
okee bedankt, ook een aanrader voor scanners? Betere dan antivir? Nod32 oid.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die zijn er vast wel, maar dat kun je zelf ook terugvinden in Beveiliging & Virussen.

Er is overigens niks mis met je schijf - hooguit met een partitietabel of wat bestanden, maar aangezien je zelf al aangeeft dat je met geinfecteerde bestanden aan het knoeien bent geweest is dit wel een klein beetje een gevalletje van billen en blaren ;)

Wat je in dergelijke gevallen het beste kan doen is onderhand ook nogal vaak aan bod geweest, dus ik denk dat ik je topic dan ook niet ga verplaatsen maar er een slotje aan hang.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 29-07-2009 16:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.