Toon posts:

[XP/2003 R2] Folder redirection probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op een client PC XP Pro SP3 verbonden met SBS 2003 het volgende probleem,

folder redirection heeft altijd goed gewerkt, alleen krijg ik nu te maken bij het openen van de mijndocumenten map een foutmelding : gebruiker Jan, niet voldoende rechten voor directory Server\Users$\Jan (zijn directory op het netwerk)

Ook via de verkenner kan ik niet in die map komen, ik ben erachter gekomen dat ik wel in een andere gebruiker zijn redirection map kan komen. Op de een of andere manier lijk ik bij het benaderen van deze mappen een andere gebruiker te zijn dan Jan n.l. Klaas ? Hoe krijg ik dit weer goed ?

Klaas heeft wel een keer ingelogged op het domein via deze pc, als ik als Klaas inlog , werkt alles naar behoren.ik heb zijn profiel al verwijderd lokaal, geen oplossing blijkbaar...

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Lijkt me eerder een rechten probleem op de map die je hebt aangemaakt voor folder redirection. In dit geval dus de map genaamd Jan.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

beerns

it is I, Leclerc

ja idd.
take als admin ownership vd desbetreffende map.
Ook voor alle onderliggende mappen. Dan eigenschappen opnieuw opvragen en de user toevoegen en z'n rechten op full zetten.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Topicstarter
de rechten staan goed op die mappen, het heeft voorheen ook goed gewerkt.

Als ik op een andere client inlog met Jan dan werkt het goed. Op de een of andere
manier is op die PC iets vreemds aan de hand waardoor de server voor de aanvraag
naar die map ineens een hele andere user ziet ..

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Controleer dan eens op de client waar het niet goed werkt of er een verbinding wordt gemaakt met de map met een niet geldige combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord.

1) Vaak komt dit door opgeslagen wachtwoorden in WIndows. Klik op Start, Uitvoeren en geef het volgende commando: control userpasswords2 <ENTER>
2) Klik op tab Geavanceerd, dan wachtwoord beheer. Krijg je nu een prompt om in te loggen met een administrator account (als gebruiker zelf geen admin is) vul dan geen gebruikersnaam en wachtwoord in maar klik onderaan op een linkje waar staat "opgeslagen wachtwoorden"
3) Controleer of hier vermeldingen staan die een conflict kunnen opleveren

Andere mogelijkheden die hetzelfde kunnen veroorzaken: netwerkverbindingen die opgegeven zijn met andere credentials (verbreek eens alle netwerkverbindingen), Taken (Scheduled tasks) die een taak proberen uit te voeren met een verkeerde gebruikersnaam wachtwoord combinatie) Verbindingen met netwerkprinters die zijn toegevoegd onder andere credentials

En zoals je zegt werkt het op een andere PC wel. Je kunt dus het lokale profiel van de user op de client waarop het niet werkt verwijderen (om te testen kun je het eerst tijdelijk hernoemen, dan de user opnieuw laten inloggen zodat WIndows een nieuwe schoon profiel aanmaakt. Treedt het probleem dan niet op? Dan weet je dat een nieuw profiel het probleem in ieder geval oplost en zit het dus ergens daarin. Op zich kun je dan nog heel lang zoeken wat het veroorzaakt maar ben je misschien sneller klaar met profiel inrichten. Zet bestanden over vanuit het oude profiel (mappen als Desktop, Favorieten, My documents, PST bestanden van Outlook etc) en maak de standaardinstellingen opnieuw aan)

Verwijderd

Topicstarter
akimosan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:40:
Controleer dan eens op de client waar het niet goed werkt of er een verbinding wordt gemaakt met de map met een niet geldige combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord.

1) Vaak komt dit door opgeslagen wachtwoorden in WIndows. Klik op Start, Uitvoeren en geef het volgende commando: control userpasswords2 <ENTER>
2) Klik op tab Geavanceerd, dan wachtwoord beheer. Krijg je nu een prompt om in te loggen met een administrator account (als gebruiker zelf geen admin is) vul dan geen gebruikersnaam en wachtwoord in maar klik onderaan op een linkje waar staat "opgeslagen wachtwoorden"
3) Controleer of hier vermeldingen staan die een conflict kunnen opleveren

..knip
Ik had ook wel het vermoeden dat er ergens een password was opgeslagen, in IE alles laten wissen inclusief opgeslagen wachtwoorden, alle netwerk drives met de hand de verbinding verbroken, het Klaas profiel nogmaals verwijderd , echter geen soelaas.

Daarna las ik je antwoord pas en daar vond ik inderdaad nog een opgeslagen wachtwoord onder de Klaas user, die verwijderd en probleem opgelost ! _/-\o_

Bedankt voor het meedenken :) ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Weet je dan zeker dat Klaas geen roaming profile heeft? Want die passwords zouden bij het verwijderen van een profiel ook echt wel weg moeten zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee we werken hier niet met roaming profiles, mocht het in de toekomst weer voorkomen,
dan kan ik misschien achterhalen wat ze precies hebben uitgevoerd op die pc. Nu was het korte termijn
geheugen van de gebruiker al gewist :+
Pagina: 1