CSS div 'over' website heen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-03-2024
Beste allen,

Ik probeer, voor een test wat later als een soort pop-up over de hele website moet gaan fungeren,
om een layer 'over' de website heen te krijgen.

natuurlijk geprobeerd om na de body dit te doen:

<body>
<div id="pagewidth">

content

</div>
</body>

En de code van pagewidth:

#pagewidth {
background-color: #000;
margin:0 auto;
padding:0;
text-align:center;
width:100%;
}

In IE 6/7 werkt dit, maar in firefox krijg ik het niet voor elkaar, de tables die nog in de websites staan, blijven over de pagewidth div heen gaan. z-index werkt niet, hebben jullie ideeen? tips?

bedankt al vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom positioneer je je div niet absoluut over de hele pagina? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
BtM909 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:26:
Waarom positioneer je je div niet absoluut over de hele pagina? ;)
done that, zelfs dat lijkt niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laat dan eens een simpele testcase online zien of zet een werkend voorbeeld hier tussen [code=html][/] tags.

Ik verwacht alleen niet meer dan 20 regels code :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb geen flauw idee wat er een overlay moet geven op die pagina, dus met alleen een linkje kunnen we niet zoveel. ;) Geef sowieso wel een leuke z-index mee aan die div om 'm daadwerkelijke over de pagina te leggen. Dat zal al schelen. :) Daarnaast is je session IP validatie ding nogal loos want ik zit vrijwel altijd achter een loadbalanced verbinding met meerdere IP's (zoals zoveel zakelijke omgevingen) en krijg je dus constant javascript pop-ups met een (voor de leek) onbegrijpelijke melding.

[ Voor 21% gewijzigd door AtleX op 29-07-2009 10:46 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Wat probeer je precies te doen op die pagina? Een testcase is handiger.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
En als je de tables als "inline-block" weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
BtM909 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:36:
...
Ik verwacht alleen niet meer dan 20 regels code :)

Your time as a student is the best time of your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
Met een linkje kan ik vaak zelf al genoeg, ik gebruik firebug, zo kan ik zelf altijd testen of iets werkt.

Ik heb een z-index & position: absolute; meegegeven, ook nog display:block; geprobeerd, het wil allemaal niet werken.

Wat bedoelen jullie precies met een test case?

Zo van ik wil dit, hoe wil ik het bereiken en wat moet er voor gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Triumph-Design schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:51:
Wat bedoelen jullie precies met een test case?
Alleen de html waarmee je je probleem hebt. Je post nu gewoon een link naar een website en dan moeten wij gaan gokken wat je precies probeert te doen. Dat gaat natuurlijk niet.

Alleen de html waarmee je je probleem hebt die je in je ts post. in [ code ] tags graag. En mischien nog een online voorbeeld.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
Raden wat ik wil? Ik dacht toch duidelijk aangegeven wat ik precies wil :)

Gewoon een layer / dive 'over' de website heen, van mij part in het zwart dat je in ieder geval duidelijk kan zien van ja, er zit een layer over heen.

de code waar het over gaat:

direct na de <body> tag:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<BODY>

<div id="pagewidth">
    <div id="wrapper" class="clearfix">

<div id="topmenu">
        <A class=submenu title="Klik hier om uw homepage aan te passen" href="http://www.belegger.nl/index.php?add=1">Pas uw homepage aan</A>&nbsp;|&nbsp; 
        <A class=submenu title="Deze pagina als startpagina instellen" onclick="this.style.behavior='url(#default#homepage)'; this.setHomePage('http://www.belegger.nl'); return false;" href="http://www.belegger.nl/">Stel in als startpagina</A>&nbsp;|&nbsp; 
        <A class=submenu title=Uitloggen href="http://www.belegger.nl/uitloggen.php">Uitloggen</A>&nbsp;&nbsp; 
    </div>

en de css getest op id: "pagewidth":

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#pagewidth {
  background-color:#000000;
  display:block;
  margin:0 auto;
  padding:0;
  position:absolute;
  text-align:center;
  width:100%;
  z-index:99;
}

oh haha precies 20 regels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

En in je "pagewidth" zet je je wrapper in. Dus die doet precies wat je wilt?

[ Voor 13% gewijzigd door disjfa op 29-07-2009 11:05 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 10:36
gewoon een fixed div @ top 0, left 0 en 100% width en height?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Houi ook in de gaten dat je de DIV onderin je source zet. De browsers bouwen de website op van boven naar beneden. Dus als je je DIV als laatste neerzet (onderaan je source) dan weet je zeker dat deze bovenop de rest komt te staan.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
Cyw00d schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:10:
Houi ook in de gaten dat je de DIV onderin je source zet. De browsers bouwen de website op van boven naar beneden. Dus als je je DIV als laatste neerzet (onderaan je source) dan weet je zeker dat deze bovenop de rest komt te staan.
dat was een beste tip

heb nu helemaal onderaan een nieuw divje gedefinieerd:

HTML:
1
2
<div id="blok"></div>
</body>

met de css

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#blok {
  top: 0;
  left: 0;
  position: fixed;
  z-index: 999;
  background-color: #000;
  color: #000;
  width: 1000px; 
  height: 1000px;
  display: block;

}

Ik krijg nu een soort van klein blok over alles heen en helemaal linksboven aan, dat is prima, maar wat ik ook probeer, het wordt niet beeldvullend en dat is wat ik wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Triumph-Design op 29-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kun je niet naar éen van de 1000'en graybox klonen kijken om (bijv. met firebug) te zien welke CSS en HTML zij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
Joolee schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:01:
Kun je niet naar éen van de 1000'en graybox klonen kijken om (bijv. met firebug) te zien welke CSS en HTML zij gebruiken?
Graybox? je bedoeld lightbox ?

edit: we bedoelen hetzelfde, om antwoord te geven op die vraag, ja en nee.

Ja want dat is wat we ongeveer willen bereiken

en Nee omdat het dan toch wéér een javascript is dat geladen moet worden en ik wilde het juist netjes allemaal in css doen, maar goed, dit begint toch meer en meer de laatste oplossing te worden

[ Voor 38% gewijzigd door Triumph-Design op 29-07-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maak eens een TEST-CASE met een simpele html, body, 1 element die in je pagina staat met content en een element wat je over je hele scherm wilt hebben. Vervolgens voeg je wat CSS toe en post dat hier tussen [code=html][/] tags.

Of verwacht je dat iemand het hier voor je gaat oplossen? Ik heb hier een kant en klare oplossing liggen (sterker nog: 3 seconden Googlen levert al wat op), maar het is hier geen afhaalbalie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Cyw00d schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:10:
Dit is niet nodig zolang je hard een z-index opgeeft. Zonder z-index wordt er inderdaad gesorteerd op volgorde in het document, maar voor een absoluut gepositioneerd element met z-index maakt het dus niks uit of deze bovenaan of onderaan je document staat.

Snap dus ook niet wat het probleem is, want veel simpeler dan een elementje in je pagina knallen met position: absolute kan niet volgens mij.

Test-caseje zou idd fijn zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 29-07-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Belegger.nl en beursduivel.be behoren tot de grotere sites voor beleggers in Nederland. En deze hebben een developer die een vraag moet stellen op het t.net forum en niet weet wat een testcase is? Ik vind het maar vreemd klinken.

Valt trouwens redelijk wat te vinden op Google. Zie bv: http://snook.ca/archives/html_and_css/content_overlay_css/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

Het moest goedkoop denk ik :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
Let op:

* Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).

Maar goed, het is al gelukt, bedankt voor alle reacties en jullie precious time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat je in feite wilt is een full-screen div die over al je andere content heen gaat. Hiervoor is helaas geen pure CSS oplossing i.c.m. DIV's. Je zult een klein Javascriptje moeten schrijven (of gebruik maken van Prototype, wat al op je site staat) om de hoogte en breedte van de pagina/viewport op te vragen. Vervolgens zet je die hoogte en breedte op je div, middels JS.
Triumph-Design schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:28:
Let op:

* Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).

Maar goed, het is al gelukt, bedankt voor alle reacties en jullie precious time!
Kun je dan ook vertellen hoe je het hebt opgelost? Da's misschien ook wel handig ;)

Edit 2: ik zie dat hij nu niet beeldvullend is. Althans niet in FF3.0. Hij is wel volledige breedte, maar niet hoogte, dus niet beeldvullend. Ik gok dat je dat eigenlijk wel wilt.

[ Voor 44% gewijzigd door Plague op 29-07-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Het kan aan mij liggen. Maar mis ik nu de linkerkolom in Firefox? In Opera en IE8 zie ik althans 3 kolommen. In FF3 slechts 2 met rechts nog ruimte voor de 3e kolom.

Waar zou je trouwens de overlay moeten krijgen? Moet ik ergens op klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Noork schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:22:
Het kan aan mij liggen. Maar mis ik nu de linkerkolom in Firefox? In Opera en IE8 zie ik althans 3 kolommen. In FF3 slechts 2 met rechts nog ruimte voor de 3e kolom.

Waar zou je trouwens de overlay moeten krijgen? Moet ik ergens op klikken?
Nog nergens. Even outlinen met de DOM inspector, dan zie je de div zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Triumph-Design schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:28:
Let op:
Onze collectieve verbazing uiten over dat iemand die de fundamentele basisbeginselen van HTML en CSS niet eens beheerst een redelijk grote website mag onderhouden valt imho niet echt over trollen - misstanden in webdesignland komen hier vaak genoeg on-topic langs.

Professionele website nodig?

Pagina: 1