Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verzekering afsluiten voor eigen schade bijrijder?

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:12
Jaja, een beetje last minute allemaal aangezien we morgen op vakantie gaan, maar ik zit nog met de volgende vraag:

Morgenvroeg vertrek ik met 3 vrienden, waarvan 1 iemand ook een rijbewijs heeft, op vakantie naar Frankrijk. Daarbij leek het ons verstandig dat ik af en toe afwissel met de andere persoon aangezien het een rit is van ongeveer 1200km. Nou vroeg ik mij af hoe het zit wanneer de andere bestuurster mijn auto tegen de boom parkeert. Ik ben alleen WA verzekerd dus die keert bij wijze van spreke hoogstens de schade aan de boom uit, maar de schade aan mijn auto mag zij dan uit eigen hand ophoesten? Ze heeft wel een aansprakelijkheidsverzekering, waar ze nog even achteraan belt, maar die geldt volgens mij niet voor auto's.

Bestaan er ook kort lopende verzekeringen voor schade aan je eigen auto wanneer iemand anders er mee rijdt?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Ze kan toch gewoon een autoverzekering afsluiten op jouw auto, met haar als regelmatige bestuurder. Let alleen wel op dat de verzekering na 2 weken weer op te zeggen is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Als jij zelf rijdt krijg je je eigen schade toch ook niet vergoed bij een WA verzekering? Waarom zou zij dan nog een extra verzekring moeten afsluiten?

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 29-07-2009 10:23 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Omdat zij dan een allrisk verzekering gaat afsluiten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• MailMan
Ah kijk, dat is wat ik zocht.

Net ook even met mijn verzekeraar gebeld, maar die deed een beetje moeilijk. Gaat het nog even uitzoeken.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Vroeger kon zoiets ook met de reis en kredietbrief maar volgens mij bestaat dat niet meer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• MailMan
Het is geregeld!

Bij de ANWB had ik mijn reisverzekering ook al afgesloten en heb dit kunnen combineren met een vakantie casco verzekering. 135e Eigen risico. Probleem dus opgelost!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
MailMan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:39:
Het is geregeld!

Bij de ANWB had ik mijn reisverzekering ook al afgesloten en heb dit kunnen combineren met een vakantie casco verzekering. 135e Eigen risico. Probleem dus opgelost!
Even nieuwsgierig zijn: staat dit helemaal los van je normale verzekering? Of heb je bij een crash beide verzekeringen nodig (je normale WA met bijbehorende noclaim en eigen risico voor andermans schade + de ANWB voor je eigen schade)? Wat betaal je hier voor?
Pagina: 1