Goede morgen,
Ik heb een stukje code om een aantal plaatjes uit een bepaalde dir uit te lezen en die in een keuze menu te gooien zodat je die bij een bepaald stukje tekst kan laten zien.
Dit is de code voor het oproepen van het keuze menu:
Nu komt dit er alleen niet alfabetisch uit. En we willen graag dat dit wel op alfabetische volgorde eruit komt.
Kan iemand me hier bij helpen?
Grtz, Poenzkie
Ik heb een stukje code om een aantal plaatjes uit een bepaalde dir uit te lezen en die in een keuze menu te gooien zodat je die bij een bepaald stukje tekst kan laten zien.
Dit is de code voor het oproepen van het keuze menu:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <select name="nimg" size="1" onChange="swapImage('imgPic',this.value)"> <?php if ($dir = opendir('./'.$dirpic)){ /* This is the correct way to loop over the directory. */ while (false !== ($file = readdir($dir))) { if(strtolower(substr($file,-3)) == "jpg" ){ // echo $file."<br/>"; ?> <option label="<?=$file?>" value="<?=$file?>" <?php if($news_img==$file){ echo 'selected="selected"'; } ?> ><?=$file?></option> <?php } } closedir($dir); } ?> </select> |
Nu komt dit er alleen niet alfabetisch uit. En we willen graag dat dit wel op alfabetische volgorde eruit komt.
Kan iemand me hier bij helpen?
Grtz, Poenzkie