Ik ben een totale noob met computer. Maar ik wil dus een nieuwe moederbord kopen, installatie word gedaan door mijn broer. Geen vragen over waarom ik een nieuwe moederbord nodig heb, want dat zal ik nu andwoorden. De moederbord die ik nu heb kan maar max 1gb ram eigelijk 2gb ram maar ACER is een kut bedrijf, en geeft de bios niet updateable gemaakt, dus moet ik van ACER de computer opsturen voor meer dan 50 euro + eventuele andere kosten voor de bios update zodat mijn PC 2gb ram kan hebben. Want eigelijk ook al slecht is voor de laatste games voor de Lord of the rings online die ik zeer graag speel.
Maar een moederbord moet dus compatibel zijn met je PC maar daar ken ik niks van en mijn broer ook niet van compatibel. Maar ik denk dat er hier mensen dat veel beter weten, en die misschien een goeie moederbord kunnen tonen die zeker min 4gb ram aankan voor 40-60 euro; op internet natuurlijk.
Oke ik ga efkes heel veel moeie doen om alles te typen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
PC MERK: Acer Aspire T660
Besturingssysteem: Microsoft Windows xp prof.
CPU Naam: Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 3.06GHz
Code naam: Model 4 Stepping 9
Huidige kloksnelheid: 3059 maximale ook 3059
Voltage: 1.3V
Externe klok: 133mhz
Moederbord info (die ik echt zo o fucking haat, typ ik ook gewoon eens miss moeten jullie dat weten)
model: EC51GM
fabrikant. Acer
bios naam; Default system bios
bios leverancier: american megatrends
bios versie: A01-A1
bios datum: 16-8-06
Geheugen
Totaal geheugen: 1023mb ram
Gebruikt geheugen: 421mb ram
Vrij geheugen: 601mb ram
Geheugen bank: BANK1
Locatie apparaat: DIMM1
Omschrijving: Physical memory 1
Video Adapter
Naam: NVIDIA GEFORCE 8500GT
Video Architectuur: VGA
DAC type: Integrated RAMDAC
Geheugengroote: 512MB
Verversdinges: 60hz
Als jullie nog iets moeten weten, vraag maar. Ik hoop dat iemand me kan helpen en veel van computer afweet, en goeie prijzen weet voor moederborden.
Vriendelijke groeten.
PS: Ik heb in de FAQ gelezen, ik weet dat ik het eigelijk zelf moet uitzoeken maar ik ben heel verward en ken eigelijk weinig van een computer.
Btw ik weet niet of het mag en ik weet zeker dat iemand mij gratis zou helpen, maar als dat tegen de forum regels is laat dan maar maar wie dus mij eerst kan helpen krijgt 5 euro op zijn pay pal acount, ik ben echt ten einde raad.
Maar een moederbord moet dus compatibel zijn met je PC maar daar ken ik niks van en mijn broer ook niet van compatibel. Maar ik denk dat er hier mensen dat veel beter weten, en die misschien een goeie moederbord kunnen tonen die zeker min 4gb ram aankan voor 40-60 euro; op internet natuurlijk.
Oke ik ga efkes heel veel moeie doen om alles te typen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
PC MERK: Acer Aspire T660
Besturingssysteem: Microsoft Windows xp prof.
CPU Naam: Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 3.06GHz
Code naam: Model 4 Stepping 9
Huidige kloksnelheid: 3059 maximale ook 3059
Voltage: 1.3V
Externe klok: 133mhz
Moederbord info (die ik echt zo o fucking haat, typ ik ook gewoon eens miss moeten jullie dat weten)
model: EC51GM
fabrikant. Acer
bios naam; Default system bios
bios leverancier: american megatrends
bios versie: A01-A1
bios datum: 16-8-06
Geheugen
Totaal geheugen: 1023mb ram
Gebruikt geheugen: 421mb ram
Vrij geheugen: 601mb ram
Geheugen bank: BANK1
Locatie apparaat: DIMM1
Omschrijving: Physical memory 1
Video Adapter
Naam: NVIDIA GEFORCE 8500GT
Video Architectuur: VGA
DAC type: Integrated RAMDAC
Geheugengroote: 512MB
Verversdinges: 60hz
Als jullie nog iets moeten weten, vraag maar. Ik hoop dat iemand me kan helpen en veel van computer afweet, en goeie prijzen weet voor moederborden.
Vriendelijke groeten.
PS: Ik heb in de FAQ gelezen, ik weet dat ik het eigelijk zelf moet uitzoeken maar ik ben heel verward en ken eigelijk weinig van een computer.
Btw ik weet niet of het mag en ik weet zeker dat iemand mij gratis zou helpen, maar als dat tegen de forum regels is laat dan maar maar wie dus mij eerst kan helpen krijgt 5 euro op zijn pay pal acount, ik ben echt ten einde raad.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 04:01 ]