Toon posts:

Moederbord kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een totale noob met computer. Maar ik wil dus een nieuwe moederbord kopen, installatie word gedaan door mijn broer. Geen vragen over waarom ik een nieuwe moederbord nodig heb, want dat zal ik nu andwoorden. De moederbord die ik nu heb kan maar max 1gb ram eigelijk 2gb ram maar ACER is een kut bedrijf, en geeft de bios niet updateable gemaakt, dus moet ik van ACER de computer opsturen voor meer dan 50 euro + eventuele andere kosten voor de bios update zodat mijn PC 2gb ram kan hebben. Want eigelijk ook al slecht is voor de laatste games voor de Lord of the rings online die ik zeer graag speel.

Maar een moederbord moet dus compatibel zijn met je PC maar daar ken ik niks van en mijn broer ook niet van compatibel. Maar ik denk dat er hier mensen dat veel beter weten, en die misschien een goeie moederbord kunnen tonen die zeker min 4gb ram aankan voor 40-60 euro; op internet natuurlijk.
Oke ik ga efkes heel veel moeie doen om alles te typen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

PC MERK: Acer Aspire T660
Besturingssysteem: Microsoft Windows xp prof.
CPU Naam: Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 3.06GHz
Code naam: Model 4 Stepping 9
Huidige kloksnelheid: 3059 maximale ook 3059
Voltage: 1.3V
Externe klok: 133mhz

Moederbord info (die ik echt zo o fucking haat, typ ik ook gewoon eens miss moeten jullie dat weten)
model: EC51GM
fabrikant. Acer
bios naam; Default system bios
bios leverancier: american megatrends
bios versie: A01-A1
bios datum: 16-8-06

Geheugen
Totaal geheugen: 1023mb ram
Gebruikt geheugen: 421mb ram
Vrij geheugen: 601mb ram

Geheugen bank: BANK1
Locatie apparaat: DIMM1
Omschrijving: Physical memory 1

Video Adapter
Naam: NVIDIA GEFORCE 8500GT
Video Architectuur: VGA
DAC type: Integrated RAMDAC
Geheugengroote: 512MB
Verversdinges: 60hz

Als jullie nog iets moeten weten, vraag maar. Ik hoop dat iemand me kan helpen en veel van computer afweet, en goeie prijzen weet voor moederborden.

Vriendelijke groeten.

PS: Ik heb in de FAQ gelezen, ik weet dat ik het eigelijk zelf moet uitzoeken maar ik ben heel verward en ken eigelijk weinig van een computer.

Btw ik weet niet of het mag en ik weet zeker dat iemand mij gratis zou helpen, maar als dat tegen de forum regels is laat dan maar maar wie dus mij eerst kan helpen krijgt 5 euro op zijn pay pal acount, ik ben echt ten einde raad.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 04:01 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het probleem met merk pc's is dat vaak de moederbordjes in die dingen "custom made" zijn. Dat betekent vaak dat ze afwijken van de reguliere "form factor", zeg maar de maat van het moederbord (lengte*breedte).

Dit verhindert vaak het plaatsen van een eigen moederbord dat wel voldoet aan de huidige ATX-standaard (form factor).

Ik wil hiermee niet zeggen dat het per definitie niet kan wat je wilt bereiken maar het kan je keuze wel beperken.

Ik kan over je Acer Aspire T660 bar weinig vinden, ook op de Acer website zelf niet. Ik vermoed echter dat je videokaart ook onboard is geplaatst, wat het nog wat lastiger maakt om een fatsoenlijke upgrade voor je te vinden.

Mijn advies zou zijn om naar de lokale computershop te gaan zoals MyCom of Paradigit en je daar te laten voorlichten over een mogelijke upgrade van je systeem.

Met een beetje pech past het namelijk allemaal (net) niet en ben je beter af met een compleet nieuw systeem (uiteraard exclusief monitor).

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat is jammer. Kan me een totaal systeem niet aanschaffen.
En is er manier om te weten of mijn Moederbord onboard is of niet?
ps: Btw mijn videokaart is apart gekocht.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 04:25 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik zou zeggen, zoek eens uit wat de afmetingen van je bord zijn, waar de gaten zitten om hem te monteren en of dat overeenkomt met de afmetingen van een standaard moederbord.
Search hier en google helpen je daar een stuk verder mee.

En als blijkt dat ACER een custom bordje erin heeft zitten dan verpats je dat ding en koop je een 2e hands systeem er voor terug wat je wel aanstaat.

If you choose to criticise you choose your enemies

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 04:23:
Oh dat is jammer. Kan me een totaal systeem niet aanschaffen.
En is er manier om te weten of mijn Moederbord onboard is of niet?
ps: Btw mijn videokaart is apart gekocht.
Videokaart apart is al een voordeel. Dat scheelt uiteindelijk in de kosten natuurlijk. Maak de kast open en vergelijk het moederbord met de formaten en afmetingen van wat andere moederborden. Daaraan kan je wel afleiden of je een ATX-form factor moederbord hebt of een custom bord.

Wat handig is voor jezelf om later een ander moederbord te zoeken zijn de volgende tools:

CPU-Z en GPU-Z

Hiermee kan je heel makkelijk uitvissen welke processor je nu precies hebt en welke videokaart je gebruikt. Voornamelijk de CPU aangezien die in meerdere varianten is gemaakt, met verschillende manier van aansluiten op je moederbord (Socket 478 en 775). Kan je eventueel screenshots van beide tools hier plaatsen zodat men je nog beter kan helpen in de richting van een nieuw moederbord?

[ Voor 47% gewijzigd door redfoxert op 29-07-2009 07:40 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk bord je moet kopen is iets dat je prima zelf kunt uitzoeken, je weet aan welke eisen dat het ding moet voldoen, dus op basis daarvan kun je prima een keuze maken.
Omdat dit topic niet voldoet aan het PMG Beleid gaat deze op slot.

Verder is het echt niet nodig zo te ranten, dat is niet fijn is kan, maar dat hoeft echt niet zo expliciet vermeldt te worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.