Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hdtv -> pc, scherm benut niet volledige breedte

Pagina: 1
Acties:

• MikeXL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07-2015
Geen matches
Beste tweakers,

Ik wil graag mijn Samsung le32a552 full hd tv gebruiken als monitor voor mijn pc.
Ik heb het scherm er met een vga kabel aan gehangen en kreeg geen beeld.

Na een hoop geklooi in het NVIDIA Control Panel heb ik wel beeld op mijn tv gekregen maar het is als het ware in een 4:3 verhouding. Dit terwijl de tv wel op 16:9 in staat gesteld. wat je ook ziet is dat als je het beeld gaat verschuiven (met behulp van de "move crt screen position" optie in het nvidia control panel) het beeld niet verder naar links gaat op het scherm, de zwarte balken blijven bestaan en het beeld verdwijnt er gewoon " achter". Het beeld is ook heel duidelijk ingedeukt.

Voor mijn gevoel heb ik alles in het Nvidia control panel al geprobeerd en kan het ook aan de instellingen van mijn pc niet liggen.

Ik heb al een hoop op google gezocht naar een antwoord maar dat wou niet baten.
Ik ben het spoor dus aardig bijster en vraag daarom om jullie hulp, alvast bedankt :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:15

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Geen matches
Gebruik bij voorkeur niet de vga ingang, maar de hdmi ingang. Indien jouw computer geen hdmi uitgang heeft, maar wel dvi, kun je ook een dvi-hdmi verloopplugje of kabel gebruiken. Het voordeel van hdmi is, dat het digitaal is i.p.v. analoog, maar ook dat je geen last zult hebben van zwarte balken. Het beste is natuurlijk als je de paneel-resolutie instelt op je pc (full-hd=1920x1080).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• MikeXL
Geen matches
De hdmi-ingangen zijn allemaal al in gebruik en ik zou daarom de vga-ingang willen gebruiken, iets wat gewoon zou moeten kunnen. Sterker nog, het heeft al eerder gewerkt. De resolutie staat gewoon ingesteld op 1920x1080.

• MikeXL
Geen matches
Als ik voor de tv sommige andere resoluties instel (zoals 1600x1200) geeft hij wel volledig beeld. Alleen als ik hem dan weer naar 1920x1080 zet (wat de tv gewoon ondersteunt, het heeft al eerder gewerkt) komen de brede zwarte balken weer in beeld. Wel heel mijn bureaublad is gewoon te zien, het is alleen samengedrukt waardoor links en recht dikke zwarte balken ontstaan.

Iemand nog enig idee wat zou kunnen helpen?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
Geen matches
Kan je niet gewoon widescreen zoom gebruiken ofzo?
Het probleem aanpakken bij de tv en niet bij de pc, en stel misschien de aspect ratio in op 16:10
En anders, kan je misschien een foto posten? dat kan al een hele hoop verduidelijken voor ons :)

• MikeXL
Geen matches
Ik heb het probleem reeds opgelost door een ander apparaat via de vga aansluiting aan te sluiten (wat wel werkte) om zo een hdmi poort vrij te maken. Desalniettemin hartstikke bedankt voor jullie hulp! :)
Pagina: 1