Toon posts:

geen vloeiend beeld van ip camera op afstand bekeken via web

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sitecom WL-404 draadloze ip camera geinstalleerd, alles werkt prima, ik kan de beelden vloeiend zien vanop mijn eigen computer in mijn eigen netwerk. Maar als ik van op een andere locatie via een webbrowser mijn ip adres ingeef om de beelden te bekijken zijn dit geen vloeiende bewegingen. Ik heb dus wel beeld, maar om de minuut word er pas een beeld ververst en ik zou toch graag vloeiend beeld van mijn ip camera willen bekijken van op afstand. Heeft dit mss iets te maken met de upstreamsnelheid van mijn internetkabelabbonement op de locatie waar de ip camera geinstallleerd is die de beelden moet doorsturen of zijn er andere redenen waarom ik op afstand geen vloeiend beeld heb en op de locatie waar de ip cam is geinstalleerd wel vloeiende beelden krijg. Mijn downstream is 4 Mbps en mijn upstream is 256 Kbps. En indien het aan mijn upstream ligt, welke oplossingen zijn daarvoor, ik woon in België

Dank je

Verwijderd

Als ie echt om de minuut 1 beeldje doorstuurt dan lijkt me dat een instelling voor externe adressen. Dan functioneert ie als een ordinaire webcam.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zal eerder zijn hoevaak hij zelf het beeld ververst. Dit lijkt me gewoon in te stellen, dat zou dus nu op iets van 1 minuut staan. Qua upload zit je op 25KB/sec max, afhankelijk van de grootte per plaatje zou je dat wel naar 1x per sec kunnen trekken.

Hoe lager de resolutie, hoe kleiner per frame. Kwestie denk ik van proberen :)

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 29-07-2009 00:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

256kbps is niet bijster veel, als die camera een veel hogere bitrate heeft dan zal het idd niet vloeiend lopen. In dat geval kun je kijken of je de resolutie en/of kleurdiepte naar beneden kunt brengen of anders een internetverbinding nemen die sneller is.

Verwijderd

Topicstarter
als ik een speedtest doe op http://www.speedtest.nl kom ik de volgende waarden uit
down: 373 KByte/sec oftwel 2984 Kbps
up: 12,5 KByte/sec oftwel 100 Kbps

das minder dan de theoretische waarde van 256 Kbps upstream

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, die testen zijn niet altijd representatief.

Gewoon gaan proberen en kijken tot hoever je kan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Hoi. Ik zie dat je verder bent met de webcam dan ik . Ik krijg hem na 3 dagen nog steeds niet aan de praat .
als ik 192.168.0.230 intoets is hij niet zichtbaat. Ik heb een draadloos netwerk met een siemens router en zit bij BBned. De beveilgiign staat oom uit. Heb je mogelijk voor mij wat tips?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:29:
Als ie echt om de minuut 1 beeldje doorstuurt dan lijkt me dat een instelling voor externe adressen. Dan functioneert ie als een ordinaire webcam.
Ik krijg hem niet aan de praat heb jij tips?

Verwijderd

Heb je tips om de wl 404 aan de praat te krijgen?

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:00:
sluit de camera eerst eens bedraad aan, dit is altijd een goed begin.
en anders de Handleiding eens lezen?

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:00:
Moet dat nou echt weer 3 keer geplaatst worden? SPAM!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je had dit ook gewoon in 1 post kunnen plaatsen Frans11 :)

Hoe dan ook: Probeer het eerst eens bedraad. Heeft dat ding het juiste IP adres (binnen de reeks van thuis) en kan je hem pingen?
Daarna maar eens kijken of je beeld kan krijgen, daarna draadloos testen etc.

Suc6

• Earthquake
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
Beste Tweakers, ik heb 2 WL404's gekocht om mijn huis in het buitenland in de gaten te houden en als ik daar ben andersom.
De cams werken uitstekend, geven vloeiend beeld en zijn via het interne ip adres te bereiken.
Het lukt me echter niet om de cam vanaf de browser te benaderen. De poort 80 blijft dicht staan op mijn ruoter, wat ik ook doe. Iemand een suggestie wellicht?
De router is een D-Link DIR-855

[ Voor 18% gewijzigd door Earthquake op 16-12-2009 08:02 ]

Stop de kleiduivenmoord!

Pagina: 1