• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:16
Ik heb een asus m2n-sli deluxe (Windows XP) met daarop aangesloten een samsung syncmaster 2333HD als tweede tv zijnde op de slaapkamer, nu heb ik het beeld aangesloten via een 7600GT doormiddel van een DVI>HDMI kabel en dit werkt verder goed.

Nu wil ik het geluid aansluiten vanaf de optische out van m'n mb naar de digital in van de monitor om ook het geluid van de pc door te kunnen geven naar m'n tv, helaas houd hier het verhaaltje op want dit krijg ik dus niet voor elkaar.

Ik heb vanaf de site van nvidia de laatste nforce drivers gedownload en geïnstalleerd.
Ik heb AC3Filter geïnstalleerd.
Ik heb met wat hulp van google half het internet doorgespit, maar nog heb ik het niet werkend gekregen.

Als ik de toslink kabel uit de optische out haal zie ik gewoon een rood lampje in de kabel branden dus volgens mij houd dat dus in dat de kabel verder goed is.

Wat zie ik over het hoofd?

Gewoon Michael

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

verstuurt je hdmi kabel ook geluid of heb je die verder niet aangesloten en het puur voor het beeld gedaan?
Anders zou ik denken tussen een conflict tussen de HDMI audio die meegestuurd wordt, en het digitale aparte geluid wat je nog probeert te versturen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• michael21
Nee dat is een DVI>HDMI en vanaf DVI kan je geen geluid meesturen.

Gewoon Michael

• UberTweaker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-03 08:37
Weet je zeker dat de optische poort op de TV een ingang is? Bij de meeste TV's is de optische poort een uitgang om het HDMI geluid (indien aanwezig) door de geven aan de versterker.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

michael21 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:23:
Nee dat is een DVI>HDMI en vanaf DVI kan je geen geluid meesturen.
dat kan wel door middel van een kabeltje van je mobo op je graka ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het kan komen doordat de spfdif niet als standaard staat (maar bijvoorbeeld een speakerset) Ik moet daar spfdif als standaard zetten om er audio uit te krijgen maar ik gebruik vista en win 7 dus weet niet of dat ook bij xp moet.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

UberTweaker schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:27:
Weet je zeker dat de optische poort op de TV een ingang is? Bij de meeste TV's is de optische poort een uitgang om het HDMI geluid (indien aanwezig) door de geven aan de versterker.
Volgens de specs van de TV is het inderdaad een digital out. Geen digital in.
Connecting and Using an Amplifier
Note
You can connect the digital sound input (optical) or standard sound input terminal of your amplifier
to your monitor using the correct cable.

Connections
1. Connect the [DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)] terminal of your monitor to the digital sound
input terminal of your digital amplifier using an optical cable.
2. Set the Internal Mute On in the Sound menu using the MENU button.
3. Adjust the sound volume using the Volume button of your amplifier
4. If the connections are set up, power up your monitor and amplifier.

Note
• Because no sound is emitted from the monitor, you need to use an amplifier.
Dus dat gaat op deze wijze (met SPDIF) niet lukken :)

[ Voor 36% gewijzigd door Wish op 28-07-2009 23:46 ]

No drama

• michael21
Ik zat net hetzelfde stukje te lezen :( Begrijpend lezen voordat je iets besteld is af en toe best wel lastig.

Iemand een 5 meter toslink kabel kopen, is als nieuw. :(

Gewoon Michael

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Koop anders een dolby surround set, heb je meteen een audio-in voor optical en supergeluid :) (koop desnoods een goedkope van max.50€ ofzo)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• michael21
Ik heb nog een 5.1 set staan helaas zonder spdif, heb nu de set met een mini jack > tulp aangesloten. Het is wel niet helemaal super maar ach er komt tenminste geluid uit.

Gewoon Michael

Pagina: 1