draadloze netwerken gevonden maar niet selecteerbaar

Pagina: 1
Acties:

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien dat iemand mij verder kan helpen of zie ik iets over het hoofd,

ben een oud pc'tje (p3 700) voor een kennis aan het herinstalleren, en alles werkt goed alleen de usb linksys adapter geeft problemen.

zodra de pc opstart geeft hij aan dat er draadloze netwerken gevonden zijn in de buurt, maar als ik ga scanner komt er niets naar voren.
ik heb zelf een draadloze wireless router staat, (draytek 2800) dus dat mag het probleem niet zijn,,

iemand een idee ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Welke windows versie heb je?
Met xp kan je beter minimaal sp1 gebruiken, daarin werkt wireless pas normaal.
Daarnaast moet je ook niet de bijgeleverde software gebruiken (meteen uitschakelen dus) en de boel via windows zero config instellen.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Zie je helemaal geen draadloos netwerk of alleen het netwerk niet waarmee je wilt verbinden?
Of wil je gewoon testen of de USB adapter wel werkt?

Als Windows aangeeft dat er draadloze netwerken zijn gevonden dan zijn er ook netwerken zichtbaar in de lijst. Soms moet je kiezen voor "netwerklijst vernieuwen" als er niks wordt getoond.

Als de SSID (identificatie) voor een netwerk uit staat, dan zal Windows ook geen netwerken kunnen detecteren. Dit kun je instellen in een router, is een extra beveiliging zodat andere mensen het draadloze netwerk niet kunnen zien.

• Peter F
  • Niet online
gaat om xp sp2

zelfde installatie als andere pc.

heb de wireless in de andere pc (nieuwere machine ) gestopt werkt wel direct.
drivers installeren en ik zie 2 draadloze netwerken 100 %

als het goed is wordt alles ook via wireless zero geinstalleerd heb geen zin in al die add-on troep.
het ljikt er dan op dat misschien de wireless zero configuratie servives misschien niet goed werkt.

adapter is dus goed.
netwerken os op de pc die er naast staat prima te zien op dat usb stickje.

nog een ander idee? anders misschien nogmaals installeren, weet het anders ook niet, en komt me ook niet bekend voor.
ik zal in veilige modus ook nog even alle netwerk kaarten / devices weggooien, er staat nu

draadloze verbinding 6

• Peter F
  • Niet online
probleem opgelost.

in veilige modus alles weggegooid of gedisabled,
nu heb ik netjes verbinding

ziet er alleen raar uit dat ik nu een hele rits uitgeschakelde wan minipoort divices heb.
maargoed, laat het staat , het werkt nu in ieder geval.

dus bij deze mag er een slotje op, bedankt voor het meedenken