Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2007] OEM of RETAIL bij verkoop PC van mijzelf (zzp)

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Ok beetje vergezocht verhaal, maar ik vroeg me dit toch af.

Een klant van me wil 2 keer Office 2007 SBE geinstalleerd hebben op 2 oude pc's die bij deze klant op kantoor staan.

Nu kan ik daar dus officieel gezien alleen maar 2 keer een retailversie van Office 2007 SBE versie op zetten. Wat vrij prijzig is (in vergelijking tot de OEM-versies).

Nu heb ik nog twee oude pc's hier liggen die vergelijkbaar zijn met de PC's die bij de klant staan.

Nu vroeg ik mij af, kan ik mijn twee oude pc's onder mijn facturatie verkopen en hierbij 2 OEM-versies van Office bij leveren (die ik daar dus los bij aanschaf via het web) ?

Al met al zou dat de klant dus 2 pc's opleveren, en mij wat inkomsten voor de oude pc's, voor hetzelfde geld van 2 retail-versies van Office.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Ja, dat kan maar dan mag je klant Office alleen op die twee PC's gebruiken, OEM licenties zijn PC gebonden.

En jij bent natuurlijk verantwoordelijk voor de ondersteuning in plaats van Microsoft, maar dat wist je waarschijnlijk al.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Jiriki schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:48:
Ja, dat kan maar dan mag je klant Office alleen op die twee PC's gebruiken, OEM licenties zijn PC gebonden.

En jij bent natuurlijk verantwoordelijk voor de ondersteuning in plaats van Microsoft, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Ah ok, thanks voor de reply.

Ik vind het verder wel een erg kromme regeling van Microsoft, in ieder geval in deze situatie gezien.