Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik Anno 1404 geïnstalleerd op onderstaand systeem:

Q9450 @ 2.66 Ghz (stockspeed)
DDR2-1066 OCZ Reapers 2x2GB
GA-EP45-DS3R
2x HD 4670 @ CrossfireX
CM M620 (620w)
2x 250GB ST
Windows Vista Ultimate x64
DirectX 10

Hiervoor had ik Gskill DDR2-1066 4x1GB en een low quality voeding i.c.m. Windows XP Pro x86.
Toen had ik Anno 1404 ook al geïnstalleerd. Probleem was (is nogsteeds overigens), dat bij het opstarten van de game de intro _ Ubisoft logo e.d. _ het beeld freezed. Dit is zowel met gebruik van 1 als 2 monitoren.
Ik kwam erachter dat mijn geheugen niet compatibel was met mijn moederbord, heb dus nieuw geheugen besteld. Dit is wel compatibel en werkt prima. Ook heb ik Vista x64 geïnstalleerd.
De game heeft nog nooit zo goed als voorheen gedraaid!
Helaas startte ik eergisteren Anno 1404 op, helaas weer hetzelfde probleem, intro freezed. Na even gewacht te hebben en alle graphics op low gezet te hebben begon ik een potje campaign. Zodra er een zwevend venster het beeld inkomt, is het mis. De game loopt vast, dit duurt soms wel een halve minuut voor ik weer verder kan.

Dingen die ik heb geprobeerd:
CrossfireX disablen
Nieuwste drivers geïnstalleerd
Ander geheugen
Game opnieuw installeren

Zie ik iets over het hoofd?

Game draait op ander systeem, tevens draaien andere zwaardere games (F.E.A.R.2) wel gewoon op mijn systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Is het spel origneel.. Ik bedoel.. Deze fout kan te maken hebben met de NO-CD crack.. enzo ja..

1 oplossing.. Spel kopen...

zo ne.. kijk eens op hun forum.. zijn vast wel meer met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

waarschijnlijk is het niets met illegaal te maken omdat deze het eerst wel deed. heb je al geprobeerd als admin uitvoeren? dit wil ook nog wel is schelen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de game als administrator uitgevoerd, zonder resultaat, exact hetzelfde.
Daarna een 'driverrollback' gedaan, dit naar versie 9.6 en 9.5 (volledig gedeïnstalleerd voordat ik de drivers weer installeerde). Dit mocht ook niet baten.

Edit: Probleem lijkt opgelost te zijn met een OS reïnstall van Vista. Misschien drivers opgeschoond?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het op meerdere pc's geinstalleerd, maar het is overal hetzelfde! Heel vreemd.. Bij een vriend van me werkt het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xceqte
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 21:18
Wat herkenbaar dit probleem... Ik zit helaas met hetzelfde gedonder, het heeft een tijd gedraaid maar nu is het raak, game opnieuw geinstalleerd, helpt niets...

Systeem is:
q6600
nforce 650i
4gb Ram
HD4870
Draait op xp pro x86

ik ben ook ten einde raad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Soms duurt het laden *erg* lang. Geef 'm rustig een twintigtal minuten... Daarnaast, tijdens een missie, heb ik ook gehad dat een uurtje niet voldoende was. Overnieuw de missie doen was genoeg. Daarna geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xceqte
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 21:18
Laden duurt inderdaad erg lang, maar op het moment dat je ingame zit en een opponent zegt iets(zoals een opdracht), dan hangt de hele game voor een seconde of 15/20. Als dat zoals in de campain heel snel achter elkaar gebeurd... :( :( :( :( heel frusterend :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
xceqte schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:18:
Laden duurt inderdaad erg lang, maar op het moment dat je ingame zit en een opponent zegt iets(zoals een opdracht), dan hangt de hele game voor een seconde of 15/20. Als dat zoals in de campain heel snel achter elkaar gebeurd... :( :( :( :( heel frusterend :'(
Wordt er niet iets te warm in je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47
Ik heb te maken gehad met hetzelfde probleem, alleen kwam het bij mij door m'n firewall (ZoneAlarm). Toen ik de firewall uitzette ging het ineens prima! Daarna zowel Anno1404.exe als AnnoWeb.exe toegevoegd aan de lijst en alles werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
xceqte schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:18:
Zelfde probleem hier :( Geen idee waar het aan ligt aangezien het een tijdje goed heeft gewerkt en ineens kreeg ik deze problemen. Gisteren Windows 7 geinstalleerd op mn PC en de problemen zijn hetzelfde gebleven... Echt heel maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
*schopje*

Helaas bestaat het probleem nog steeds en blijft Anno 1404 voor mij onspeelbaar :( :(
Ik heb zelf niets kunnen vinden wat dit probleem zou kunnen oplossen. Misschien dat iemand wel iets gevonden heeft????

Okee na wat herstarts van de game kon ik ineens een patch downloaden. Hiermee is het probleem bij mij opgelost lijkt het. Heb nu versie 1.01.2037

Heb nu alleen nog last van een crashende game zodra ik een online profiel wil aanmaken.

[ Voor 36% gewijzigd door EdwinB op 15-10-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Nog even ter info uit de oude doosch gehaald.

Sinds de 1.02 (1.2?) patch werkt Anno 1404 als een zonnetje op Windows 7 x64. Ben nu sinds kort eindelijk eens echt aan het spelen met "oeps het is al 2 a.m." momenten :p
Pagina: 1