Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus A6 entertainment notebook Drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

Ik heb een 2e hands laptop gekregen. Er stond zoveel zooi op dat ik opnieuw Windows XP erop heb gezet. Nu loop ik hierbij op een probleem dat ik niet de cd heb met de drivers, van zowel moederboard, vga adapter en alle bus controllers etc.

Ik heb al op google gezocht maar kan geen juiste drivers vinden. Kan iemand mij helpen hiermee zodat alle uitroep tekens uit apparaatbeheer verwijderd zijn?

Mocht je meer informatie nodig hebben of je wilt een printscreen van apparaatbeheer dan hoor ik het wel.

Ik heb hierbij een link toegevoegd om welke notebook het gaat:
http://www.6minutes.be/NL...rtikelID=1960&RubriekID=2

Alvast dank voor jullie hulp!

Verwijderd

Anders moet je eens aan de slag met een tool zoals meuk: HWiNFO32 3.10 build 341

Daarmee kan je zien over welke hardware het gaat en vervolgens kan je voor elk onderdeel naar de website van de fabrikant surfen waar je in meeste gevallen ook de driver kan downloaden :)

Verder kan ik afleiden dat het gaat over een Asus A6 uit de titel ... misschien moet je eens dit topic doorzoeken;
[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 10

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

asustreiber.de

Zijn alle drivers te vinden van de notebook :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie,

Ik heb inmiddels de tool gebruikt en kan helaas nog een aantal drivers niet vinden:( voornamelijk de Vga adapter en wireless adapter en ik zit met de high definition audio bus.. Kan evt je de log results en apparaatbeheer toesturen misschien kan je me er dan verder mee helpen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:20
http://support.asus.com -> Download drivers.

Notebook is overigens daar een A6000-serie.

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 28-07-2009 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels al een stap verder en werkt alleen het geluid nog niet en de "FN" toetsen en ik kan de bus drivers niet vinden. Klopt het dat ik dan de drivers van het moederboard moet hebben?

Het geluid geeft wel de normale box icoontjes aan in apparaat beheer alleen de ac '97 geeft foutcode 10.
Ik hoop dat iemand me er verder mee kan helpen.

Bovengenoemde tips waren deels bruikbaar ;)

Dank allen

• GENETX
Waarschijnlijk moet je nog je Chipset drivers hebbem (mogelijk vermeld als inf-update). Je hebt een notebook met Intel chipset dus kijk gewoon even op Intel.com en zoek uit welke chipset je hebt.

Geluid kun je hoogstwaarschijnlijk goed aan de praat krijgen met de High Definition Codec op de site van realtek (google daar maar even op, realtek.com.tw meende ik)

Voor je Fn toetsen heb je nog ATK0100 ACPI en ATK Hotkey nodig van de asus site.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je Reactie.

Ik kom er helaas niet uit. Kun je me nog iets verder helpen of een link waar ik het kan vinden. De Fn toetsen is inmiddels gelukt. Dus stap voor stap kom ik verder.
In apparaat beheer mis ik nu de sm-buscontroller en bij realtek ac'97 geeft ie foutcode Dit apparaat start niet. (Code 10)

Voor de bus controller heb ik de chipset nodig. Ik had het vermoeden dat het ATI RADEON Xpress 200M (RC410M) + SB400 moet zijn kan nergens deze driver vinden.

Hierbij mijn log van de computer:
Intel Celeron M 380 -------------------------------------------------------

[General Information]
Processor Name: Intel Celeron M 380
Original Processor Freqency: 1600.0 MHz
Original Processor Freqency [MHz]: 1600
CPU ID: 000006D8
CPU Brand Name: Intel(R) Celeron(R) M processor 1.60GHz
CPU Vendor: GenuineIntel
CPU Stepping: C0
CPU Code Name: Dothan
CPU QDF: QGXE, QGXJ, QGXO
CPU S-Spec: SL8MN, SL8MG, SL8MU
CPU Thermal Design Power (TDP): 21 W
CPU Platform: mPGA479M (Micro-FCPGA/FCBGA)
Microcode Update Revision: 20
Number of CPU Cores: 1
Number of Logical CPUs: 1
[Operating Points]
CPU LFM (Minimum): 600.0 MHz = 6.00 x 100.0 MHz @ 1.2920 V
CPU HFM (Maximum): 1600.0 MHz = 16.00 x 100.0 MHz @ 1.2920 V
CPU Current: 1600.1 MHz = 16.00 x 100.0 MHz @ 1.2920 V
CPU Bus Type: FSB (QDR)
[Cache and TLB]
L1 Cache: Instruction: 32 KBytes, Data: 32 KBytes
L2 Cache: Integrated: 1 MBytes
Instruction TLB: 4 MB Pages, Fully associative, 2 entries
Data TLB: 4 MB Pages, 4-way set associative, 8 entries

Motherboard ---------------------------------------------------------------

[Computer]
Computer Brand Name: ASUS A6R
[Motherboard]
Motherboard Model: ASUS A6R
Motherboard Chipset: ATI RADEON Xpress 200M (RC410M) + SB400
Motherboard Slots: 1xPCI
[BIOS]
BIOS Manufacturer: American Megatrends
BIOS Date: 02/06/06
BIOS Version: 210
Super-IO/LPC Chip: VIA VT1211

Ik hoop dat iemand me nog verder kan helpen zodat alles naar behoren werkt en ik ook muziek kan afspelen op mijn laptop.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Kan iemand me nog even helpen?? intussen al verder gekomen met vga. Alleen het geluid werkt niet door die hd audio en kan de sm buscontroller nog niet vinden.

Verder onthoud de laptop mijn tijd niet als ik die juist instel in de bios?? Batterij op en kan ik die zelf vervangen?

Alvast dank!!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:10:
Beste mensen,

Kan iemand me nog even helpen?? intussen al verder gekomen met vga. Alleen het geluid werkt niet door die hd audio en kan de sm buscontroller nog niet vinden.
Lijkt me sterk dat ze hier niet staan?
http://support.asus.com/d...lname=A6R&SLanguage=en-us

Eerst moet je dus de UAA driver installeren en dan je audio driver blijkbaar. Verder kun je onder Utilities die ATI SMbus driver vinden ;)
Verder onthoud de laptop mijn tijd niet als ik die juist instel in de bios?? Batterij op en kan ik die zelf vervangen?
Shroef hem open zou ik zeggen. De batterij is vast te vervangen, maar zit wel wat dieper dan achter een klepje.

Verwijderd

Topicstarter
Dank ga er mee aan de slag, houd je op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedank!ik heb inmiddels alle drivers gevonden!

Topic mag gesloten worden

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn A6000 laptop. De USB poorten worden niet meer gezien als USB 2.0 maar als usb 1.. Ik krijg elke keer als ik een USB device in de laptop druk een meling dat dit apparaay snellen kan werken als ik m aansluit op een USB 2.0 poort..... :-(

Wat moet ik doen om dit weer op USB 2.0 te krijgen? Wie kan me helpen?
Pagina: 1