PC aansluiten aan Philips Soundbar en Philips Aurea

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311921

Topicstarter
Hoi allen,

We hebben kort geleden een Philips HTS-8150 Soundbar en een Philips Aurea LCD TV gekocht. (37PFL9903H). Nu wil ik een pc samen gaan stellen met o.a. een videokaart die HDMI ondersteunt. Ik dacht lekker snel klaar te zijn door de HDMI naar de soundbar te leiden en kijken maar. Maar... de sounbar heeft alleen maar een HDMI out, dus zo makkelijk is het niet.

Even verder erin verdiepen en zoeken leert me dat ik ook een extra soundcard erin kan zetten met optische uitgang en deze aansluit aan de optische ingang van de soundbar. De video HDMI doe ik vervolgens rechtstreeks naar de TV. Nu de vraagjes; is dit uberhaupt een goede oplossing met deze producten van Philips, als dit werkt; lopen beeld en geluid dan synchroon? En als laatste; hebben jullie een ander (beter?) advies?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Is het niet zo dat je de hdmi naar de tv doet en dat die dan het geluid naar de soundbar stuurt? Weet niet of het zo is maar misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:06:
Is het niet zo dat je de hdmi naar de tv doet en dat die dan het geluid naar de soundbar stuurt? Weet niet of het zo is maar misschien?
Volgens mij kan dat wel inderdaad, maar dan moet er nog wel een extra kabel van de tv naar de soundbar. Echter moet je dan volgens mij de tv zo instellen dat hij het geluid over de soundbar speelt. Volgens mij geldt deze instelling dan ook als je 'gewoon' een tv-zender bekijkt. En dat is weer niet het geval. Vandaar dat ik dacht aan het gesplitst overbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helemaal niemand verder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Koop een versterker met hdmi forwarding en lus alles via je versterker ?:)

Ik zou me niet te druk maken over het synchroom lopen van beeld en geluid aangezien er nergens vertraing optreed. Mocht dat wel optreden zal het in de microseconden zijn en dat kan geen mens waarnemen.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
W.Zijlstra. schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:40:
Koop een versterker met hdmi forwarding en lus alles via je versterker ?:)

Ik zou me niet te druk maken over het synchroom lopen van beeld en geluid aangezien er nergens vertraing optreed. Mocht dat wel optreden zal het in de microseconden zijn en dat kan geen mens waarnemen.

Succes :)
Ok, maar ik heb uiteraard wat op google gesnuffeld en daar lees je dan dat je tv een kleine bewerkingstijd nodig heeft om het beeld te optimaliseren. Geef direct toe dat dit wel berichten waren uit o.a. 2006, maar zou toch zonde zijn als ik de pc heb aangeschafd (aparte pc die ik tevens als (download)servertje en NAS ga gebruiken) en het niet goed werkt.

Je 1e optie is geen optie.... alles is net nieuw en kostte me een rib uit mijn lijf.. :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:11

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet of het voor de Aurea-serie ook geldt, maar alle andere xx03-modellen hebben een input delay van 200ms. Dit komt door het Natural Digital Motion, deze beeldverbeteraar vertraagt het beeld met 200ms. Als je geluid vanuit je tv naar een receiver stuurt heb je daar geen last van. Maar als je bijvoorbeeld een DVD-speler (of in jouw geval je pc) naar de tv linkt dan zal het geluid 200ms voorlopen op de beelden. Ik heb daarvoor een receiver gekocht die met 200ms kan vertagen zodat het geluid wel synchroon loopt. Want neem van mij aan dat je 200ms wél ziet...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zou wel zonde zijn, want de Soundbar biedt geen mogelijkheid tot delay.. :( Enige optie dan is nog volgens mij om het stereo geluid van de tv door te lussen naar de soundbar.... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet precies hoe die soundbar werkt...
Als je geluid van je tv naar die soundbar gaat dan heb je geen delay omdat het eerst door de tv gaat en de delay dus al in het geluid zit. Als je het geluid vanaf een externe bron stuurt heb je dus wel delay.

Maar als ik het goed begrijp gaat er vanaf je pc een HDMI kabel naar je tv en vanaf je geluidskaart (in je pc) een optische kabel naar de soundbar?
Want dan zou je (theorethisch) wel delay moeten hebben. Maar weet niet wat er allemaal is in te stellen in de opties van je geluidskaart/pc. Wellicht is daar wat te vinden?

En net wat ik zeg:
Weet niet of de Aurera hier ook last van heeft. Mijn 42PFL9603 wel (net als andere xx03-series). Je kan altijd Digital Natural Motion uitzetten of de tv op "spel"-mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanx voor je antwoorden!

Ik ben even door wezen Googlen en vond iets supers via Google op dit forum!!

Zoals op pagina 219 van de handleiding van de HTS8150 (de witte soundbar) onder het passende kopje "Audio-uitvoer synchroniseren met het beeld".
Bij deze doe je het dus dmv het indrukken van de knop "Audio Sync" op de afstandsbediening, rechts onder aan, totdat de functie in beeld verschijnt. Vervolgens drukt men op de knop vol + of - (ongeveer in het midden van de afstandsbediening) om meer of minder vertraging in te stellen. Klaarblijkelijk heeft Philips geen auto lipsync toegevoegd aan de functionaliteit, een beetje een gemiste kans.

Ik kan dus zelf de sync bijstellen. Ben benieuwd. Nieuwe pc/server is onderweg en dan maar testen. Ik laat het hier tzt wel even weten, dan hebben anderen er ook iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb net even de manual gedownload en daar staat het inderdaad gewoon in...
Dus heb je die niet gelezen, want neem aan dat je die wel bij die soundbar krijgt :P ?

Staat overigen ook in de FAQ van Philips betreffende dat product: klik

Overigens is de soundbar "maar" tot 150ms delay in te stellen en heeft de tv dus wellicht 200ms delay. Dus dat wordt even kijken of je die 50ms gaat zien en of je het erg vind...

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 29-07-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:08:
Heb net even de manual gedownload en daar staat het inderdaad gewoon in...
Dus heb je die niet gelezen, want neem aan dat je die wel bij die soundbar krijgt :P ?

Staat overigen ook in de FAQ van Philips betreffende dat product: klik

Overigens is de soundbar "maar" tot 150ms delay in te stellen en heeft de tv dus wellicht 200ms delay. Dus dat wordt even kijken of je die 50ms gaat zien en of je het erg vind...
Ben werkzaam in de IT... I don't RTFM... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 311921 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:11:
[...]
Ben werkzaam in de IT... I don't RTFM... :+
Ahhh... zeg dat dan :+

Dacht dat men alleen de manual erbij pakte als ze iets niet meer wisten of op moesten zoeken, maar dan dus ook niet. Lang leve google dan *O*

Al heb ik geen recht van spreken, bijna alle manuals zitten hier nog in het plastic. Alleen die van de receiver is uitgepakt, maar dat is ook wel een iets "ingewikkelder" apparaat :)

Maar succes verder!
Hoop dat er in je pc ook iets in te stellen is van delay zodat je die laatste 50ms ook weg kan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:15:
[...]

Ahhh... zeg dat dan :+

Dacht dat men alleen de manual erbij pakte als ze iets niet meer wisten of op moesten zoeken, maar dan dus ook niet. Lang leve google dan *O*

Al heb ik geen recht van spreken, bijna alle manuals zitten hier nog in het plastic. Alleen die van de receiver is uitgepakt, maar dat is ook wel een iets "ingewikkelder" apparaat :)

Maar succes verder!
Hoop dat er in je pc ook iets in te stellen is van delay zodat je die laatste 50ms ook weg kan werken...
Google leert me ook dat er mensen zijn met delay ervaringen die schommelen tussen de 40 en 100ms. Dat kan ik dus wel opvangen. Zou super zijn. Ik laat het tzt weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312137

Ik sluit vaker mijn laptop met HDMI op de soundbar aan, in principe hetzelfde wat jij wilt bereiken. HDMI in de laptop prikken (TV) en een minijack met tulp achter in de subwoofer van de soundbar. Werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 312137 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:18:
Ik sluit vaker mijn laptop met HDMI op de soundbar aan, in principe hetzelfde wat jij wilt bereiken. HDMI in de laptop prikken (TV) en een minijack met tulp achter in de subwoofer van de soundbar. Werkt uitstekend!
Ok, goed om te horen! Heb je ook last van delay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312137

Anoniem: 311921 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:48:
[...]

Ok, goed om te horen! Heb je ook last van delay?
Nee, helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welke tv heb jij?
Want als je een "oudere" serie hebt dan de xx03 (of helemaal geen Philips) is het logisch dat je geen delay hebt. Want het ligt dus niet aan de soundbar, maar aan de tv (en dan met name de Natural Motion beeldverbeteraar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

HenkS

Da_king alias HenkS

maar er ligt toch sowieso aan aansluiting tussen je tv en je soundbar?

dan moet het toch voldoende zijn om een hdmi kabel tussen je tv en je laptop te trekken?

danzet je de soundbar op 'tv kanaal' en dan doet ie het toch? of ehmmm mis ik wat :)

ps bevalt de soundbar goed? ik heb ook een philips tv en ben ook erg geinteresseerd in de soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HenkS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:08:
maar er ligt toch sowieso aan aansluiting tussen je tv en je soundbar?

dan moet het toch voldoende zijn om een hdmi kabel tussen je tv en je laptop te trekken?

danzet je de soundbar op 'tv kanaal' en dan doet ie het toch? of ehmmm mis ik wat :)

ps bevalt de soundbar goed? ik heb ook een philips tv en ben ook erg geinteresseerd in de soundbar
Soundbar bevalt prima! Echter is de de hdmi tussen soundbar en tv in de verkeerde richting. Op de soundbar is het namelijk HDMI out... dus dan heb je er niks aan helaas. En omdat er op de bar geen HDMI in zit, moet je dus met optisch (Toslink) kabeltje werken.
Pagina: 1