Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista HP 64-bit SP1 en BIOS fuck up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik ben hier net nieuw op tweakers, dus vergeef me als ik iets verkeerd doe ofzo,

Het volgende,

Ik heb dus vista home premium 64 bit, en ik krijg SP1 dr niet op. Hoop dingen al geprobeerd, eigenlijk alles al gewoon. Twee keer ook iemand van microsoft al aan de lijn (tel en mail)(NL en USA) gehad... elke keer komt t erop neer dat ik mn windows dus helemaal opnieuw moet installeren...

ok prima ...

Heb ik een externe HD besteld bij Alternate, krijg ik hem vanmiddag binnen, ik helemaal blij enzo ... sluit ik hem aan .. ziet ie m niet in Mijn Computer ... :( (t is een WD my book essentials 1 TB)

Wil ik een handleiding zoeken, zit er gewoon niet bij ... jah 3 plaatjes waar op staat hoe ik m aan moet sluiten...

Dus ik op internet zoeken naar handleidingen en trouble shooters en derglijke, njah gevonden ... komt t er ineens op neer dat mn (volgens ASUS) BIOS niet om kan gaan met FAT32 shit ...

ok prima ...

Dus ik zoeken naar dingen om die BIOS te kunnen vernieuwen, ook alles geprobeerd ... eheh nee hoor :(

DUS lieve mensen, nogmaals sorry als k dit zo verkeerd neerzet, maar ik begin computer-uit-het-raam-gooi-neigingen te krijgen...

DUS HELP ME ALSJEBLIEFT !!!

alvast bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
ohjah k heb die HD dus gekocht om mn bestanden op te kunnen gooien vanwege die her-installatie

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar je Vista draait nog?

Dan zou je bios weinig te maken moeten hebben met wat jij op de USB aansluit, ziet Vista wel iets worden aangesloten op de USB?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Al in Disk Management gekeken of hij niet toevallig gewoon geen drive letter krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
@ SinergyX:

jah mn Vista draait nog gewoon... drom kan ik dit bericht nu ook typen :P en hij geeft wel zoon lief deuntje als ik die USB stekker dr in en dr uit haal ... en bij systeem beheer herkent ie m ook wel en geeft ie aan dat ie t goed doet .. alleen hij geeft bij volume dan weer nix aan ..

@ Collie519:

bij diskmanagement staat helemaal niks over die externe HD, hij herkent m dus niet..

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Zie je ook rare foutmelding verschijnen in logboeken ?

Verwijderd

Topicstarter
ummmm welke logboeken en waar kan ik die tevoorschijn toveren ??

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:09:
@ SinergyX:

jah mn Vista draait nog gewoon... drom kan ik dit bericht nu ook typen :P en hij geeft wel zoon lief deuntje als ik die USB stekker dr in en dr uit haal ... en bij systeem beheer herkent ie m ook wel en geeft ie aan dat ie t goed doet .. alleen hij geeft bij volume dan weer nix aan ..

@ Collie519:

bij diskmanagement staat helemaal niks over die externe HD, hij herkent m dus niet..
Andere usb poort proberen, ff 2 minuutje wachten, open je verkenner, daarin zou je je nieuwe HD moeten zien.
Kan wel wezen dat hij nog geen partitie heeft en nog niet geformateerd is (omdat hij nieuw is)(vandaar geen volume) Maar daar zou windows zelf mee aan moeten komen.
Kun je ook zelf doen in schijfbeheer.

Heb je andere aparaten op usb ? en werken die ?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb t geprobeerd maar weer niks, hij is ook idd nog niet geformateerd en ik wist dat ik dat ook nog moest doen van FAT32 naar NTFS. Windows komt er ook niet zelf mee .. nogmaals, ik schijfbeheer ziet ie niks van die nieuwe HD... andere dingen op USB zoals mn cam, toetsenbord, muis en USB stick werken perfect.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Gebruik je wel de USB kabel die bij je externe HDD geleverd werd ?
En FAT32 of NTFS maakt qua herkenning niets uit ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
jah gewoon de meegeleverde kabel. voorlopig herkent ie m dus wel in zn systeembeheer, maar meer ook niet.. gebrek aan SP1 mischien ??

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Wellicht even, via systeembeheer, een volume (/partitie) aanmaken op de schijf.
Dikke kans dat je hem dan wel ziet in 'My Computer' en hem daar dan kunt formatteren voor gebruik :)

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
ook al de HDD geprobeerd op een andere machine?

aangezien de rest wel werkt,
zijn het 2 dingen

1. Externe HDD is defect (kijk of de kabel er goed in zit van de power adapter, die zitten niet echt goed vast bij die dingen.

2. start--> configuratiescherm--> systeembeheer--> schijfbeheer.

Wordt hij daar niet herkend.. dan denk ik toch echt dat je schijf kapot is.. of dat je usb poort defect is. wat evt ook zou kunnen.

en verder kan je aub je titel wat minder schreeuwrig maken...je bios is namelijk niet fucked, hij doet het prima, anders kan je nu niet werken.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Dus nu zie je externe HD wel via schijfbeheer? Kun je proberen een stationsletter toe te wijzen? Rechtermuisknop op de externe schijf.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Misschien even in "diskpart" verdiepen ? Kan zijn dat de disk/volume/partitie niet als "active" ingesteld staat ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry, ik zie die schijf niet via systeembeheer/schijfbeheer, wel via apparaatbeheer. Kan dus ook geen partities aanmaken.

En op een andere computer werkt ie ook niet. T is trouwens wel zo, dat als ik die kabels dr in en dr uit haal, dat ie een soort knarsend geluid maakt ...

Verwijderd

Topicstarter
hoe werkt dat met diskpart dan, namelijk nog nooit van gehoord ? :)

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, probeer het dan nog eens bij iemand anders op nog een andere PC of laptop.
Is het dan nog niets, dan zou ik met Alternate / WD contact opnemen voor een gevalletje "garantie" ....

PS: 2x achter elkaar posten is niet "conform de regels" hier op T.net, daarvoor heb je rechtsboven je eigen post het "edit" knopje. Maar on-topic: diskpart is een commandline tooltje; zie b.v. deze Google link voor meer uitleg.

[ Voor 45% gewijzigd door SKiLLa op 28-07-2009 21:17 ]

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:12:
Nee sorry, ik zie die schijf niet via systeembeheer/schijfbeheer, wel via apparaatbeheer. Kan dus ook geen partities aanmaken.

En op een andere computer werkt ie ook niet. T is trouwens wel zo, dat als ik die kabels dr in en dr uit haal, dat ie een soort knarsend geluid maakt ...
Op andere werkt tie ook niet, dan weet je toch genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
jah klopt, ik denk dat ik morgen idd maar is even met alternate ga bellen. En ik zal voortaan de "edit" gebruiken :P

Ik zal morgen nog laten weten hoe het is gelopen qua garantie en dergelijke, na mn belletje.

[edit]: ik heb gebeld naar western digital, daar zeiden ze dat de my book essential nog niet kan werken met 64 bit versies van windows :o en dat ik dus ook contact op moest nemen met alternate...

ok prima...

dus ik gebeld, en t komt er op neer dat ik met mn kapotte HD en mn hele kast naar ze toe moet en dat ze de boel zullen fixen ... ( eerst zien dan geloven)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 19:53 ]

Pagina: 1