Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN Internetten en Bellen opzeggen...

Pagina: 1
Acties:

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-11 22:26

Lex2

Fotografieliefhebber

Topicstarter
Na, de afgelopen week, veel gerekend te hebben, zijn wij erachter gekomen dat voor ons het pakket Alles in 1 plus van Ziggo het goedkoopste voor ons is. (Niet basis, dan ga ik er zelfs op achteruit qua verbinding.. :()

Op dit moment hebben wij nog het Internetabonnement Internetten + Bellen Basis van KPN. Dit kost ons 35 euro per maand. Dit contract verloopt in maart volgend jaar en is afkoopvrij vanaf februari volgend jaar.

Omdat dit contract nu dus nog niet afkoopvrij is, is de kans dus vrij groot dat KPN ons kosten in rekening gaat brengen omdat wij het contract vroegtijdig ontbinden.

Nu is mijn vraag:Als wij nu zouden overstappen naar Ziggo Alles in 1, wat voor een bedrag zal KPN dan vermoedelijk in rekening brengen voor het vroegtijdig opzeggen van het contract?

Alvast bedankt. ;)

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Verwijderd

KPN al eens gebeld om het na te vragen?

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Het bedrag wat in rekening gebracht gaat worden dat zijn de resterende abonnementskosten tot het einde van je contract. Dit is standaard bij een voortijdige contractsontbinding, Staat bovendien in de AV en op KPN.com.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wanneer is het abonnement ingegaan en was dat een 1-jarig of 2-jarig abonnement?

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-11 22:26

Lex2

Fotografieliefhebber

Topicstarter
haribold schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:46:
Wanneer is het abonnement ingegaan en was dat een 1-jarig of 2-jarig abonnement?
Wij zijn een paar maanden geleden gratis omgezet naar het goedkoopste abonnement omdat het I+B abonnement dat we hadden niet meer bestond...

Of het een 1, danwel 2-jarig abonnement was is moeilijk te zeggen... volgens de contracten onder mijn KPN lijkt het 1 jarig....

[ Voor 23% gewijzigd door Lex2 op 28-07-2009 22:39 ]

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:10
Die gratis omzetting is waarschijnlijk een valse geweest. KPN wist natuurlijk dat per 1 juli 2009 de jaarcontracten ouder dan 12 maanden per direct opgezegd mochten worden. Nu hebben ze je gestrikt voor minstens nog een maandje of 8 langer.

Je zult zoals hierboven al aangegeven is inderdaad sowieso je contract moeten betalen tot de laatste termijn. Dat je in de tussentijd wegfietst en bij ziggo gaat lurken interesseert KPN niet zo volgens mij.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Barleone schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:45:
Die gratis omzetting is waarschijnlijk een valse geweest. KPN wist natuurlijk dat per 1 juli 2009 de jaarcontracten ouder dan 12 maanden per direct opgezegd mochten worden. Nu hebben ze je gestrikt voor minstens nog een maandje of 8 langer.

Je zult zoals hierboven al aangegeven is inderdaad sowieso je contract moeten betalen tot de laatste termijn. Dat je in de tussentijd wegfietst en bij ziggo gaat lurken interesseert KPN niet zo volgens mij.
Die gratis omzetting is geen valse geweest, maar gewoon een verlenging van het contract. En dat is inderdaad een jaarcontract dan.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
Dat word of het contract gewoon uitdienen.Of weggaan en de overige kosten gewoon betalen:dus 35 euro per maand tot februarie 2010,dat is dus 7x 35 euries= 245 euries.Zal als ik jouw was dus gewoon contract uitzitten en daarna naar ziggo gaan

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:10
_Mystikal_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:06:
[...]

Die gratis omzetting is geen valse geweest, maar gewoon een verlenging van het contract. En dat is inderdaad een jaarcontract dan.
Inderdaad, kan ook. Ik ging even uit van een omzetting halverwege een jaarcontract. Maar zoals je zegt kan dat ook zijn dat de TS toen gewoon aan het einde van zijn jaarcontract was.

Maar het feit dat je overgezet wordt omdat het oude abo niet meer bestaat is wel raar. Het lijkt mij dan gewoon een simpele stille verlenging van je oude contract (met het verschil dat er even wat technisch wordt gedaan aan je up/downspeed) Dat KPN het abo niet meer aanbiedt wil niet per definitie zeggen dat je dan maar een nieuw jaarcontract moet pikken waar je dan weer 12 maanden aan vast zit als ware je een nieuwe klant met een eerstejaars-met-minimaal-12-maanden-abo.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1