Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:12

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hoi,

Enkele keren per dag loopt mijn ThinkPad T61P met Vista kortstondig vast. Ik kan dan vaak wel nog tussen vensters wisselen, maar zodra ik iets doe dat HD-activiteit noodzakelijk maakt (bv. in iTunes een liedje opzetten, in Outlook een mail laten tonen, et cetera), reageert dit programma niet. Gedurende de vastloper brandt het indicatielampje van HD-activiteit onafgebroken.

Het Windows-logboek geeft volgende foutmelding:
"fault bucket 80515175, type 5
Naam van gebeurtenis: PnPDeviceProblemCode
Antwoord:"
Dat biedt, los van het feit dat ik het denk ik wel op hardware-gebied moet zoeken, ook niet echt veel informatie.

Het loskoppelen van alle losse apparaten (externe HD, toetsenbord, muis, et cetera) laat het probleem niet verdwijnen, noch heeft een andere HD het gewenste effect).

Op welke manier kan ik de veroorzaker van dit probleem lokalizeren (en de nek omdraaien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik geloof er niks van dat niemand een idee heeft in welke richting ik dit moet zoeken, dus: kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Geef eens meer info over je hardware.
Welke software ben je aan het gebruikenop dat moment?
En wat heb je zelf gevonden met zoeken(google bijv)?

Fault bucket errors can be caused by many things. Sometimes it is a program that is using memory improperly. Also, it can be a hardware issue with the RAM itself.
You can Google RAM TEST and find programs that will test your RAM. MS makes one that you make a boot disk and run it.
Also, it never hurts to open your computer and make sure the RAM is seated properly. The last time I saw many random bucket errors it turned out to be 2 of 3 RAM sticks weren't properly seated.

http://www.techsupportfor...-unexpected-shutdown.html
"vista+fault bucket+PnPDeviceProblemCode" hiermee met google zoeken, lijkt mij dat er een driver niet goed is, dus mischien schoon opnieuw beginnen en kijken wanneer het weer voorkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door jan99999 op 01-08-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het nog niet kunnen lokaliseren als zijnde optredend bij bepaald softwaregebruik. In de regel draait Outlook, Live messenger, Firefox, Syncback, iTunes en Adobe PhotoShop.
Ik heb vanmiddag een nieuwe, schone installatie gedaan; helaas heeft dit niet geholpen.
Ik zal eens een geheugentest draaien; een verwijzing in die richting was ik zelf niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Inmiddels MemTest-86 een tijd laten draaien, maar die geeft geen errors aan.
Een herinstallatie van Windows won't do the trick either...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Inmiddels kunnen achterhalen dat het probleem wordt veroorzaakt door audiodg.exe in Windows\System32; het bestand veroorzaakt extreem veel I/O-activiteit. Alleen een oplossing is mij nog niet bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van wat ik hier lees is dit een soort van generiek audioproces in Vista. Dat, gecombineerd met de symptomen die jij beschrijft, doet mij aan een ouderwets IRQ probleem denken, met name ivm de geluidkaart.

Kijk even in je apparaatbeheer welke IRQ's je geluidskaart gebruikt, en kijk of je die kunt wisselen met een vrij IRQ. Alternatief kun je ook iets als SiSoft Sandra oid gebruiken om een IRQ analyse te doen. Geluidskaart op een vrij of niet vaak gebruikt IRQ zetten en dikke kans dat je probleem opgelost is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Bij "Besturing voor geluid, video en spelletjes" in Apparaatbeheer staat de SoundMAX integrated Digital HD audio, maar daar bestaat het tabblad bronnen niet en kan ik dus niks met IRQ's. Bij "Systeemapparaten" staat nog een "High definition audio-besturing" met IRQ 17, maar deze waarde kan ik niet wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Misschien je geluidskaart even uitschakelen, heb je dan geen last meer van die vastlopers?
Evt opnieuw booten zonder de drivers, drivers opnieuw installeren?

Mocht dat niet helpen, misschien dat dit specifieke bestand op een slecht deel van de hdd staat? Heb geen verstand van hdd en slechte sectoren, maar het lijkt mij niet onlogisch dat je systeem daardoor kortstondig kan blijven haperen...

Edit: bedenkt me net dat je een format had gedaan, dan zal dat laatste niet uitmaken.
Overigens denk ik dat je de IRQ niet kan aanpassen daar deze waarschijnlijk al aangewezen wordt in het bios, misschien daar even kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door -MD- op 01-09-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Helaas heeft het toekennen van andere IRQ's (inderdaad in het BIOS) ook geen effect gehad. :-(
Pagina: 1