Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lezen in bed. Woordenboek op computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees graag en veel in bed. Boeken in verschillende talen. Vlak langs me staan een hele rits woordenboeken, zware pillen die ik vaak moet raadplegen. Best wel storend en onhandig.
Ter vervanging ben ik dan ook op zoek naar een schermpje met toetsenbord van netbook ofzo waarop al die woordenboeken geïnstalleerd staan. Of kan ik op een of andere manier gebruik maken van een desktop PC (waarop de geïnstalleerde woordenboeken) die in de kamer naast mijn slaapkamer staat? Apparaat in bed mag geen enkel geluid maken. Tijdens het lezen wil ik absoluut geen gezoem horen, nog niet het minste.
Wat is de beste en slimste doodstille oplossing?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Een netbookje met SSD? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: http://www.talendomein.nl/cdrom/pics/hexaglottravelersc.jpg
Good ol' taalcomputer? :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 18:21
Sowieso kun je hier even kijken: http://www.vandale.nl/vandale/
als het wat mag kosten, dan kun je hier goede software vinden.

Hardwarematig heb je een groter probleem, maar volledig stille hardware -is- wel mogelijk.
De nu zo populaire netbooks hebben vaak lawaaiige fans, pas daar voor op.

[ Voor 12% gewijzigd door Recursio op 28-07-2009 19:09 ]

Verwijderd

Woordenboek op telefoon geen optie? Afhankelijk van je telefoon natuurlijk.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:07

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat is je budget? Anders wellicht 1 van deze Het eBookreader-ervaringentopic

Ik heb zelf een Cybook, die is net zo stil als je papaieren boek en je kan er woordenboeken in zetten. :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Goed idee lijkt mij idd ook een netbookje die compleet stil is, en een remote-desktop verbinding naar de pc waar de woordenboeken en andere software op geïnstalleerd zijn. Heb je ook gelijk je mail/applicaties e.d. bij de hand.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Is zoiets niet wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.wizcomtech.com/galleries/dynamic/pages/pics/pic_97_wide.jpg

Had ik zelf ooit eens willen aanschaffen, vóór het e-book tijdperk, zeg maar ;)

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:12

Sméagol

Master of Mayhem

Recursio schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:08:
Sowieso kun je hier even kijken: http://www.vandale.nl/vandale/
als het wat mag kosten, dan kun je hier goede software vinden.

Hardwarematig heb je een groter probleem, maar volledig stille hardware -is- wel mogelijk.
De nu zo populaire netbooks hebben vaak lawaaiige fans, pas daar voor op.
Inderdaad, die Van Dale digitale woordenboeken wil ik zelf ook aanschaffen. Zijn wel voor je (desktop) computer, maar da's geen probleem zeg je.. 't heen en weer moeten lopen van bed naar computer en terug wordt ruimschoots gecompenseerd doordat je maar hoeft te typen en je hebt 't woord al gevonden. Verder kan je er ook vervoegingen van werkwoorden mee vinden bijvoorbeeld, dus erg handig. Ik weet niet hoeveel talen je nodig hebt, en wat je budget is, maar op de site staan de duurdere varianten, echter heb ik zelf kleine CD'tjes gekregen bij die pocket woordenboeken van van Dale, dus voor € 20,- per boek een analoge èn digitale woordenboek. Ik weet niet of die CD'tjes er nog steeds bij zitten, maar ik neem aan van wel (?).

Edit:
Ik zie nu op de site ook een taalcomputer staan voor € 130,-, mocht je aan NE/EN/FR genoeg hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Sméagol op 28-07-2009 21:01 ]

Make lovecraft not warcraft.

Verwijderd

Ik denk niet dat het zijn bedoeling is om iedere keer het bed uit te moeten stappen om een woord op te zoeken, denk dat-ie daarvoor eerder een remote-desktop oplossing zoekt ;)

Maar voor de zekerheid: wat ook erg goed werkt op een PC is Babylon Pro of het gratis Lingoes. Daarmee kun je niet alleen vertalingen opzoeken door het woord in te typen, maar ook d.m.v. het klikken of 'hoveren' op/over een woord (alleen in een electronisch document uiteraard ;)). En je krijgt niet alleen vertalingen, ook definities en encyclopedieën (Britannica, Wikipedia etc.) kun je op die manier raadplegen, en je krijgt het resultaat in een popup-schermpje. Ook (realtime) conversies werken op die manier, bijv. maten/gewichten of wisselkoersen. En zelfs de Vandale is ervoor verkrijgbaar.
Pagina: 1