Toon posts:

HP ThinClient T5730 i.c.m. Altiris Deployment Console

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik breek hier mijn hoofd op dit moment over waarschijnelijk iets heel simpels. Hopelijk hebben jullie ervaring met dit.

Ik heb een aantal HP ThinClients T5730 gekocht en de daarbij horende software gedownload bij Altirius. Geinstalleerd op een kale Windows 2003 Server waar ik een DHCP server role toe heb gevoegd voor het PXE gedeelte.

De installatie van de Deployment Console stelt weinig voor, gekozen voor de simple install. Deze install downloaden en installeerd een SQL server. Tot zover geen problemen.

De HP ThinClients worden ook automatisch gediscovered in de Deployment Console, maar als ik een "Create Disk Image" taak uit wil voeren, dan reboot de ThinClient een aantal keer met een duidelijke *PIEP* op het eind na een aantal reboots en mijn Deployment Console geeft aan dat die taak is mislukt.

De handleiding zegt weinig over de installatie en de 2e x installeren heb ik braaf de handleiding gevolgt.
http://www.altiris.com/up...nt-solution-69-sp2_en.pdf

Iemand enig idee hoe ik een Disk Image kan maken, zodat ik dit uiteindelijk over de andere 10 clients kan gooien?

Workaround zou handmatig een image maken op de client zelf, maar dat zou ik graag willen voorkomen met het zicht op de toekomst.

-edit-
Vergeten te vermelden, bij het starten van de "Create Disk Image" wordt er wel een file aangemaakt in de desbetreffende IMAGES map, maar die blijft 0 KB.

Ik heb de Write filter al een keer uitgeschakeld, maar dit bleek een wilde gok te zijn en werkt helaas niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 18:47 ]

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 18:47
Als de thinclient reboot zorg je dan wel dat hij via PXE boot (dus door bijv. op F12 te drukken) anders start hij gewoon weer normaal je thinclient op.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat was al 1 fout van mij. De boot sequence stond verkeerd. Ik heb nu USB -> Netwerk -> ATA Flash. De PXE vind mijn DHCP server en het volgende commando komt in beeld:

"Altiris pre-select automation processing"

Maar dan boot hij vervolgens in Windows en blijft op het inlogscherm hangen waarin de naam User staat.

Volgens de handleiding hoef ik verder geen acties te ondernemen na de installatie, maar het lijkt nu dat hij geen bootfile heeft die hij moet laden via de PXE.

Sjees lekker ingewikkeld allemaal, waarom maken ze het niet zoals Igel.

-edit-
Als ik met de Altiris Boot Disk Creator ga kijken of ik er 1 kan toevoegen dan zoekt hij naar een *.FRM bestand. Zoeken op de hele server naar een bestand met die extensie leverd 1 resultaat op en dat is een empty.frm. Met andere woorden, daar gaat het waarschijnelijk fout.

Nu de hamvraag, waar download je die files 8)7
Handleiding zegt er niks over en bij HP staat ook niks |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 09:46 ]

Verwijderd

Ik heb ook veel problemen gehad met de Create Disk Image. Maar het configureren van de thin clients is niet zo'n moeilijke taak dat ik het maar gewoon per stuk doe... Half uurtje per systeem ongeveer. Het is me ooit 1 keer gelukt om een image te maken..... vraag me alleen niet meer hoe.

Verwijderd

Topicstarter
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Met betrekking tot HP, 1 advies ontsla de mensen op staande voet die niet eens de hoofd categorie producten kennen van HP. Daarnaast de After sales van HP mag wel is wat vriendelijker worden, want sjees geen seconde meedenken of mij de zin af laten maken.

Daar in tegen heb ik het zelf maar uitgezocht maar "bloed, zweet en tranen".

Het volgende bestand heb je nodig:
ftp://ftp.altiris.com/Pro...20SP2/BDCgpl_6.9.9024.frm

Dit is de FreeDOS Pre-boot operating system file. Deze kun je tijdens de installatie aangeven of later met BootDisk Creator toevoegen. Als je dit hebt gedaan, reboot je server en je kunt je taken prima uitvoeren.