Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Event 7023 en 7001, geen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn windows installatie, ik vermoed dat de problemen zijn begonnen door een corrupt windows bestand doordat ik een RAID-array met write-back cache enabled draai. Inmiddels kan ik weer booten en is dit allemaal opgelost. Ik heb echter nog het probleem dat ik geen netwerkverbinding krijg.

Ik krijg de error: De netwerk onafhankelijkheidsservice kan niet worden gestart. In het logboek vind ik de errors 7001 en 7023 terug zoals op het screenshot te zien is. Wanneer ik google op deze fouten krijg ik wel veel hits maar de meeste gaan over andere errors.

Kan iemand mij helpen deze problemen op te lossen?
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/23r4k83.png

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds heb ik dit probleem, iemand die een oplossing weet? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het gaat niet vanzelf weg nee :)

Als je de foutmelding leest dan staat er dat er een bestand mist wat essentieel is voor een draaiende (netwerkgerelateerde) service.
Om te controleren of je installatie nog alle benodigde bestanden heeft kun je een system file check laten lopen, en die heeft dan ook het commando sfc.

SFC /SCANNOW   Scans integrity of all protected system files and repairs files with problems when possible.

Dat al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device