Toon posts:

[Server 2008/Hyper-V] Registry keys kan niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is feest vandaag. Mijn tweede domeincontroller start niet op als ik netwerkondersteuning heb. Alle wachtwoorden zijn dan onjuist. Als ik in veilige modus opstart zijn de wachtwoorden wel goed (het is geen toetsenbord instelling). Ik heb wat problemen met Hyper-V en wil daarvan de netwerkkaarten verwijderen, maar dat lukt niet. Ze blijven gewoon staan. Deze veroorzaken volgens mij mijn problemen.

Hyper-V verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Werkt niet. Nu vind ik de info in het registery en wil ik die verwijderen. Lukt ook niet. Server uit, registery op een andere server geladen. Key erbij gepakt (HKLM\ControlSet001\Enum\Root\VMS_MP). Daar kan ik de key en ook de subkeys niet van verwijderen.
Geprobeerd owner te worden: foutmelding: Registery Editor could not set owner on the key currently selected, or some of its subkeys.

Rechten toegevoegd en geprobeerd te verwijderen, lukt ook niet. Iemand enig idee hoe ik die netwerk kaarten verwijderd krijg of toegang tot het registery?

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
kleine update: heb gevonden dat als ik ongeveer 10 keer owner wordt, afsluit, everyone toevoeg, dan steeds 1 key verder kom. Zijn een kleine 1000 keys en subkeys dus ik heb nog wel even :D

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 21:53
Zie hier:
http://social.technet.mic...dc-47c9-80ff-178db17b2962

Verder lijkt het me niet slim om zomaar in het register te gaan prutsen op de gok dat het je netwerkkaarten zijn :?

Wat zegt je eventvwr? netdiag en dcdiag gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
Eventvwr zegt niets nuttigs en ik kom niet eens normaal windows in omdat als de netwerkkaarten zijn geladen alle wachtwoorden ineens fout zijn. De netwerkkaarten moeten sowieso verwijderd worden omdat ik nieuwe aan moet maken voor de virtuele hyper-v servers te clusteren...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik kan me heugen dat in de Beta's van Hyper-V de hyper-v rol & AD domain services op 1 en dezelfde machine incompatible was.

sowieso is een DC welke de hyper-V rol heeft niet aan te raden (performancewise)

vraag: heeft het wel goed gewerkt :?

overigens:

Also, the official MSFT stance is not to install additional roles and features into the Hyper-V parent partition in production - in test you can do all that you want

ik neem dan ook aan dat je thuis aan het hobbyen bent en niet in productie :?

[ Voor 35% gewijzigd door Zwelgje op 28-07-2009 20:34 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja het heeft prima gewerkt (werkt op de tweede server nog steeds prima.) Is op een GC domain controller met Exchange 2007 daarop.

Performancewise ook prima. Maar zijn nog een paar domeincontrollers in het netwerk. Ik kan alleen verder weinig meer met deze server....

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En je hebt geen systemstate backups waarmee je dingen uit de REG kan terugzetten ?
sowieso hoop ik dat het geen productie bak is met die 3 rollen.

Tevens is het niet helemaal duidelijk, draai je nu op de host HyperV en Exchange 2007 en Active Directory of draai je IN hyperV een Exchange en AD server?
En waar gaat het nu precies fout met inloggen in de 2k8 Host of in een VM?

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY bedankt nog helemaal niet aan de systemstate gedacht! Al wordt het wel lastig want ik kan er via het netwerk niet bij, maar ga ik toch eens proberen.

Het is een GC domain controller met Exchange 2007 daarop (alleen de mailboxen). Dan draait Hyper-V met een virtuele machine voor Exchange 2007 voor de connecties (smtp, https etc).

Het gaat fout met inloggen in de 2K8 host, maar volgens mij vanwege problemen met de netwerk verbinding. Met server backup en dan een complete restore werkt het ook niet. (Is wel een productie bak btw...)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:34:
LuckyY bedankt nog helemaal niet aan de systemstate gedacht! Al wordt het wel lastig want ik kan er via het netwerk niet bij, maar ga ik toch eens proberen.

Het is een GC domain controller met Exchange 2007 daarop (alleen de mailboxen). Dan draait Hyper-V met een virtuele machine voor Exchange 2007 voor de connecties (smtp, https etc).

Het gaat fout met inloggen in de 2K8 host, maar volgens mij vanwege problemen met de netwerk verbinding. Met server backup en dan een complete restore werkt het ook niet. (Is wel een productie bak btw...)
Windows 2008 systemstates kun je 'bare metal' restoren door de DVD erin te stoppen en van daaruit de restore te doen :)

Exchange 2007 en DC op een host die de hyper-v rol al heeft.. .geen wonder dat je gezeik krijgt. die config is totaal niet supported (en ik blijf er op hameren dat je in een productieomgeving dat soort dingen niet doet!)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ps: De configuratie wordt wel ondersteund. Je mag hem niet echt 'DC' maken, want dat accepteert de Exchange 2007 SCC (Single Copy Cluster) niet. Dan installeert hij niet. Als GC accepteert hij het wel. Het draait al ruim een half jaar probleemloos, totdat ik nu ook de hyper-v servers wilde clusteren en daarvoor wijzigingen moest maken in de netwerk configuratie. 1 van de 2 cluster servers doet het nu dus niet. De andere draait nog steeds als een trein dus de productieomgeving merkt er niks van (zelfs beide hyper-v server draaien nog dus er mag nog 1 en ander uitvallen voordat de productieomgeving er wat van merkt). Deze configuratie is wel ondersteund en destijds zo geinstalleerd volgens howto's. Dus dat is het probleem niet.

Ben nog maar eens via server backup de server aan het proberen te restoren naar voor de netwerk configuratie, maar wil ook niet echt werken tot nu toe....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:31:
ps: De configuratie wordt wel ondersteund. Je mag hem niet echt 'DC' maken, want dat accepteert de Exchange 2007 SCC (Single Copy Cluster) niet. Dan installeert hij niet. Als GC accepteert hij het wel.
Werken of 'het is te installeren' != supported.
Met supported configurations wordt bedoeld dat je daar ook regulier ondersteuning van MS's support vakgroepen op krijgt, en niet tegen dit soort fratsen aan loopt ;)
Wat je nu namelijk doet is je verHyperV'ed parent partition DC's clusteren.

Windows 2000, Windows Server 2003, and Windows Server 2008 cluster nodes as domain controllers
http://msmvps.com/blogs/c...uster-nodes-bad-idea.aspx

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 29-07-2009 19:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1