~500GB snelle HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:31

Saven

Administrator

Topicstarter
Goede middag :P

Omdat ik mij toch erger af en toe aan de boot time van mijn systeem (terwijl dit voorheen perfect was) na een format ga ik er eigenlijk van uit dat mijn HDD een beetje naar de uhh nja, niet meer super is :P

Dus ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe HDD. Liefst een snelle, want tussen een 500gb disk en een andere 500gb disk kan schijnbaar veel verschil zitten in snelheden, ook al zijn ze beide 7200rpm.

Kan iemand mij vertellen waar ik dan op moet letten als dat uberhaupt al mogelijk is? Omdat webshops eigenlijk barweinig info geven over hardeschijven.

Mijn budget is ongeveer 100 euro

Alvast bedankt :)

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bekijk een paar benchmarks en trek je oordeel ?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Hoeveel "gram bit" wil je hebben??

Maar zie hier voor benchmarks: http://www.tomshardware.com/de/charts/festplatten,3.html

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor 100euro; v&a kijken? zitten aantal beauties tussen :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Liefst compleet nieuw, nog niet gebruikt dus :P
Dus v&a heeft niet heel veel nut denk ik

Ik zie net dat de Seagate ST3500418A voor ongeveer 50 euro volgens
http://www.tomshardware.c...Read-Throughput,1010.html

de snelste hardeschijf is? of kijk ik nu helemaal scheel :P want lijkt me sterk dat dat zo goedkoop is als je ook schijven van 500gb voor 150 euro hebt ofzo :P

[ Voor 70% gewijzigd door Saven op 28-07-2009 16:49 ]

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
edit: oops gequote ipv edit

[ Voor 96% gewijzigd door Saven op 28-07-2009 16:48 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Boot time moet je vistat startup benchmark uiteraard nemen:

http://www.tomshardware.c.../PCMark-Vantage,1021.html

daar komen de

#Western Digital Caviar Black * WD1001FALS,SATA/300,1000 GB,32 MB Cache

20.80 Seagate Barracuda 7200.12 * ST31000528AS,1000 GB,32 MB Cache

gelijk uit volgens mij. Dit zijn well schijven die 1 TB zijn ipv de gevraagde 500Gb, maar aangezien die nog in je budget liggen lijkt me dat geen kwaad kunnen. Niks vertraagd een drive meer dan een volle schijf tenslotte.

Je kunt wel duurder kopen, maar dan koop je eerder garantie dan snelheid. Ook heb je kans oude prijzen te kopen. Apart... in pricewatch.. en op salland site http://www.salland.eu/?pid=123118&ref=2 500 Gb voor 15206,00 euri :X :X 8)7 8)7

en verder lig de Velicoraptor buiten je budget ligt....

[ Voor 28% gewijzigd door leuk_he op 28-07-2009 17:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:59:
Boot time moet je vistat startup benchmark uiteraard nemen:

http://www.tomshardware.c.../PCMark-Vantage,1021.html

daar komen de

#Western Digital Caviar Black * WD1001FALS,SATA/300,1000 GB,32 MB Cache

20.80 Seagate Barracuda 7200.12 * ST31000528AS,1000 GB,32 MB Cache

gelijk uit volgens mij. Dit zijn well schijven die 1 TB zijn ipv de gevraagde 500Gb, maar aangezien die nog in je budget liggen lijkt me dat geen kwaad kunnen. Niks vertraagd een drive meer dan een volle schijf tenslotte.

Je kunt wel duurder kopen, maar dan koop je eerder garantie dan snelheid. Ook heb je kans oude prijzen te kopen. Apart... in pricewatch.. en op salland site http://www.salland.eu/?pid=123118&ref=2 500 Gb voor 15206,00 euri :X :X 8)7 8)7

en verder lig de Velicoraptor buiten je budget ligt....
Hm bedankt :) Ik zie wel dat de ST3500418AS maar 0,2 onder de 1000GB schijf ligt. Is dat veel verschil zegmaar en zeg je dat ik beter die 1TB schijf dan kan kopen? :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Saven schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:09:
[...]

Hm bedankt :) Ik zie wel dat de ST3500418AS maar 0,2 onder de 1000GB schijf ligt. Is dat veel verschil zeg maar en zeg je dat ik beter die 1TB schijf dan kan kopen? :P
Ja, maar uiteindelijk is dat je eigen keuze. Als een schijf vol raakt wordt hij merkbaar trager. aangezien een 2x zo grote schijf langer duurt om vol te raken is op den duur die sneller he?

let er in ieder geval op dat je een Seagate koopt uit de laatste serie (.12) als het om performance gaat. ze kosten niet meer maar komen toch een paar % sneller uit de benchmark. (bij mij komt seagate er effe niet in sinds ze in de .11 serie firmware problmene hadden die data corruptie problemen hadden, als de leverancier toevallig een oude op de plank heeft liggen ga je wellicht nat)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:25:
[...]

Ja, maar uiteindelijk is dat je eigen keuze. Als een schijf vol raakt wordt hij merkbaar trager. aangezien een 2x zo grote schijf langer duurt om vol te raken is op den duur die sneller he?

let er in ieder geval op dat je een Seagate koopt uit de laatste serie (.12) als het om performance gaat. ze kosten niet meer maar komen toch een paar % sneller uit de benchmark. (bij mij komt seagate er effe niet in sinds ze in de .11 serie firmware problmene hadden die data corruptie problemen hadden, als de leverancier toevallig een oude op de plank heeft liggen ga je wellicht nat)
Hm dat is waar, maar ik zie wel dat de 500gb veel hogere snelheden heeft dan de WD 1TB schijf.
De WD is alleen ieetsje sneller qua booten dan :P

edit: de accestime bij mij is wel lager dan bij de seagate zie ik. betekent dat mijne dan toch beter is :') ofwat? :P
Dus wat is wijsheid in dit geval? Want mijn huidige schijf is:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a6f1d2124360/4a6f1d211d218-hdd.png

Dus een verbetering is 1 van die 2 sowieso wel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 28-07-2009 17:42 ]

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
ik vind de verschillen in snelheid niet zo groot. Tenzij je een SDD gaat proberen. Daarmee laadt alles heel snel. Vanaf 190 euro denk ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hdd je moet kopen is iets dat prima uit te zoeken is aan de hand van benchmarks en reviews. Daarnaast kun je door middel van reviews kijken of hoe de ervaringen zijn met deze disks.

Dit topic gaat in elk geval dicht omdat je zelf uit kunt zoeken wat je moet kopen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.