iPhone internet + T-Mobile i300

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Hallo,

Hallo,

1. Ik wil zo even een iPhone bestellen, maar nu merkte ik op bij een zakelijk abonnement dat je 2 simkaarten kan krijgen (zogenaamd duo sim waar je 3,- per maand extra voor betaald).

Ik vroeg aan de verkoper of ik die 2e dan ook zou kunnen gebruiken voor mn laptop zodat ik af en toe draadloos online kan. Dit mocht volgens hem niet. Ik vroeg hoe ze dat kunnen controleren, maar daar kwamen ze dan wel achter.

Mijn vraag is of dit wel gewoon kan en of iemand hier ervaring mee heeft. Het is immers mijn data, als ik me gewoon aan een fair-use-policy houd lijkt dat mijn keuze...

2. Ik wil het bestellen bij T-mobile, is dit het beste kijkend naar de prijs en wachttijd op de 3gs 16GB die nogal slecht voorradig is..?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:10
1) Is het dan niet zo als je internet via de tweede simkaart, je dan niet telefonisch bereikbaar bent op de andere? Deze wordt dan toch uitgeschakeld? Immers ook redelijk overbodig, gezien je met je iPhone gewoon kan tetheren.

Of ze het kunnen controleren is natuurlijk de vraag, maar dat is nog niet een reden om het wel te doen. Het mag gewoon niet volgens de voorwaarden, en daar ga je mee akkoord als je een abonnement af neemt. Of het nou wel/niet jouw keuze is, het mag dus niet.

Tot zover politiek correct, stiekem tether ik ook af en toe via mijn i abonnement...

2) Alle andere leveranciers zijn ook afhankelijk van T-Mobile, dus denk dat T-Mobile zich zelf eerder bevoorraad dan een andere leverancier. Lijkt mij dus de beste keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsvr op 28-07-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Hoi Niels,

Mee eens, er staan alleen een paar programmas op mn laptop die niet gaan werken op de iphone, maar waar ik wel wat internet voor nodig heb.

Vroeg me alleen af of het wel kan, ben niet van plan er zwaar mee te gaan downloaden ofzo. Neem aan dat het met een dongle toch wel moet lukken?

@ ROD: wat bedoel je met GSM --> AMD?

[ Voor 6% gewijzigd door Joppiesaus2 op 28-07-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:34:
Hoi Niels,

Mee eens, er staan alleen een paar programmas op mn laptop die niet gaan werken op de iphone, maar waar ik wel wat internet voor nodig heb.

Vroeg me alleen af of het wel kan, ben niet van plan er zwaar mee te gaan downloaden ofzo. Neem aan dat het met een dongle toch wel moet lukken?

Zodra je je SIM In je dongle doet en die aansluit is je verbinding op je iPhone weg en andersom. Dat wordt hier bedoeld.

Daarnaast heeft de iphone de mogelijkheid om via bluetooth (en wifi??) internet te verschaffen aan je laptop, waardoor je dus geen duosim nodig hebt en nog steeds gebeld kan worden. Je iPhone dient dan dus als "modem". Dit noemt men tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
dank, dan ga ik hem bestellen zonder extra simkaart :) en gewoon bij t-mobile.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Joppiesaus2 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:34:
Hoi Niels,

Tetheren is je iPhone als "modem" instellen, waarmee je via bluetooth of een usb kabel op je laptop internet hebt via je iPhone. Daarmee kan je dan nog wel gewoon bellen/sms-en/etc. Dus je eerste zin snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zou wel oppassen met tethering. Als t-mobile er achter komt zijn ze niet blij, gezien het eigenlijk niet mag. Je kan er extra kosten voor krijgen.
Ook is het mij nog nooit gelukt om dat tethering goed aan de praat te krijgen omdat ik steeds mijn data-signaal kwijt raak als ik tethering activeer.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
sariel schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:47:
Ik zou wel oppassen met tethering. Als t-mobile er achter komt zijn ze niet blij, gezien het eigenlijk niet mag. Je kan er extra kosten voor krijgen.
Ook is het mij nog nooit gelukt om dat tethering goed aan de praat te krijgen omdat ik steeds mijn data-signaal kwijt raak als ik tethering activeer.
Mwha, valt wel mee hoor.

http://www.iphoneclub.nl/...menteel-niet-tegenhouden/
Pagina: 1