• Lauke39
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-01-2025
Wie heeft er ervaring met het importeren van een videocamera uit Japan?
Waar moet ik rekening mee houden:
  • betalen
  • verzekeren
  • belasting (duane)
  • garantie
  • afleveren
Het betreft een Panasonic TMC350 (NTSC uitvoering). Technisch gezien is dit geen probleem; mijn HD tv schakelt automatisch om.

Verwijderd

Zou ik doen ja ;) Gewoon met een CC of via paypal!
• verzekeren
Ik neem aan dat je gewoon een factuur krijgt en daarmee kun je gewoon je kostbaarhedenverzekering regelen. Of bedoel je verzekering van de verzending? In dat laatste geval moet je je verdiepen in de verzendwijze!
• belasting (duane)
Die moet je betalen ja. BTW over het product en over de verzendkosten!
• garantie
Heb je bij de verkoper. Als er wat is en je biedt hem in NL aan dan zul je in ieder geval arbeidsloon moeten betalen!
• afleveren

Wat bedoel je met afleveren?

• Lauke39
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:43:
[...]

Die moet je betalen ja. BTW over het product en over de verzendkosten!
En hoe zit het met het versturen als cadeau. Ik heb er ergens iets over gelezen.
[...]

Wat bedoel je met afleveren?
Heb ik invloed op het bedrijf dat in NL aflevert? Betaal ik belasting aan de bezorger of hoe werkt dat?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
Lauke39 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:48:
[...]

En hoe zit het met het versturen als cadeau. Ik heb er ergens iets over gelezen.

Dit werkt vaak inderdaad... Echter het is een verkeerde mannier en als je gepakt wordt....
[...]

Heb ik invloed op het bedrijf dat in NL aflevert? Betaal ik belasting aan de bezorger of hoe werkt dat?
Aan de bezorger betalen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 14:13

Zoefff

❤ 

Je vraag heeft weinig te doen met de techniek die in F&V behandeld zou kunnen worden. Je topic past dus beter thuis in ons Shopping forum, waar tevens waarschijnlijk meer mensen met ervaring rondom dit soort zaken zitten. Bij deze dus een move :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 28-07-2009 16:05 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 15:38
Lauke39 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:48:
[...]

Let wel dat het in sommige landen een misdrijf is om de verkeerde waarde op een pakket te zetten en dus niet iedereen er aan mee zal willen werken.

Verwijderd

Los daarvan valt het onder belasting ontduiking waardoor:
- het hier niet is toegestaan
- het uberhaupt niet is toegestaan en ik het niet zou betreuren als je wordt gepakt

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Maar waarom per se in Japan kopen? Met garantie en dergelijke lijkt me dit namelijk bijzonder lastig. Daarnaast is het misschien ook rendabel om er meteen een kleine vakantie bij te boeken?

• Lauke39
alex3305 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:11:
Maar waarom per se in Japan kopen? Met garantie en dergelijke lijkt me dit namelijk bijzonder lastig. Daarnaast is het misschien ook rendabel om er meteen een kleine vakantie bij te boeken?
De Panasonic TMC350 is helaas (vooralsnog) alleen in Japan te koop.

Garantie is lastig. Als het stuk is zal er in Nederland naar gekeken moeten worden. En dan kost het ook direct geld. Maar ja....

Trouwens was ik niet van plan de belasting te ontduiken. Wel wil ik weten wat mogelijk is binnen de regels.
Tot zover iedereen bedankt.
Pagina: 1