Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voeding monitor piept

Pagina: 1
Acties:

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
De voeding (extern) van mijn monitor ( ondertussen 3 jaar oud, en doet het nog altijd prima), piept nu al een tijdje. Van het piepen zelf heb ik niet echt last, maar hetgeen ik me afvraag is waar de piep precies vandaan komt.

Welke onderdelen zitten er zo precies in zo een voeding? Condensators? Spoelen? etc..? Ik zou dit graag willen weten om toch zeker te zijn dat dit geen kwaad kan voor mijn monitor zelf, ofdat de voeding zelf aan het doodgaan is.

Als het een spoel is, neem ik aan dat dit geen kwaad kan, aangezien het enkel een trilling is die hoorbaar geworden is.

(Het gaat om een Qforce 17 inch LCD beeldscherm model 170L) http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymucmJqTwpua/QForce_17/

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-10 16:54
Dus voor de duidelijkheid: de externe voeding van het scherm, 'zoemt'?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Vaak worden de spoelen na verloop van tijd wat vies of gaat de lijm wat loslaten.
Aangezien daar een hele hoge stroom doorheen gaat worden ze soms licht magnetisch en gaat ze resoneren (bewegen) omdat dit met een hoge frequentie gebeurt gaan ze 'fluiten'. Meestal is het ouderdom en kan het niet zoveel kwaad, maar het is niet een teken van 'nieuwigheid'...

Even niets...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

[google=coil whine] levert antwoorden voor de zoem/piep die je hoort. Eventueel openschroeven en de spoelen fixeren met nagellak verminderd of stopt het piepen/zoemen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Als het maar een coil while is, dan ben ik tevreden :). Voor de zekerheid heb ik dit topic maar geopend omdat ik geen ervaring heb met "voedingen van monitors", tenzij alle voedingen hetzelfde zijn...

Toch bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

egon088 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:58:
Als het maar een coil while is, dan ben ik tevreden :). Voor de zekerheid heb ik dit topic maar geopend omdat ik geen ervaring heb met "voedingen van monitors", tenzij alle voedingen hetzelfde zijn...

Toch bedankt voor jullie hulp.
Ik heb hier ook 3 voedingen liggen: van een laptop, een monitor en een externe HDD en ze piepen alledrie (die van de laptop nog het meest).

Ik heb er maar mee leren leven, misschien moet ik toch maar is een keer gaan kijken of ik er wat aan kan doen.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

open maken en zoals wiethoofd zegt nagellak op smeren ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Xenomorphh schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:47:
open maken en zoals wiethoofd zegt nagellak op smeren ;)
Al die voedingsblokken liggen tensenlotte achter mijn bureau en ik heb er totaal geen last van. De piep is dan ook niet luid.

Een paar maand geleden daarintegen heb ik een een computervoeding gehad die een heel hoog irriterend schel gepiep produceerde. Heb gepiep wou maar niet weggaan, ook niet door de spoelen vast te lijmen. Ik heb dan maar de voeding vervangen...
Pagina: 1