Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan van voeding vervangen.

Pagina: 1
Acties:

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 11:34

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Het is nu nog niet echt nodig, omdat het slechts een 'on-the-side' voeding is. Maar laatst tijdens het bekijken ervan merkte ik dat de voeding in kwestie een fan had die aangesloten is met een 2pins connector.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk deze ooit te vervangen met een 3pins exemplaar? Natuurlijk één die goed genoeg koelt en zo.

Het is maar een vraag uit nieuwsgierigheid en ik wil er slechts verduidelijking op.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja,

3e pin is sensor. Die is optioneel.

http://www.interfacebus.c...Fan_Connector_Pinout.html

[google=pinout fan power]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja dat kan, mits je een 3-pins aansluiting daarvoor hebt op je moederbord. Een iets ofwat nieuwer moederbord (4-5-6 jaar oud) heeft zoiets wel 'extra'. Maar dat moet je zelf maar even bekijken.

Zelf heb ik mijn voeding fan ook vervangen en het kabeltje mee met de rest naar buiten laten gaan en aangesloten op mn mobo. Werkt perfect. Uiteraard moet je wel kijken dat je voedingsfan constant stroom krijgt anders wordt je voeding gaar. Kijk ook even in het Cooling subforum, daar staan meer van zo'n oplossingen.

Get Airflow, save the world.

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 11:34

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Dus het is niet aan te raden om de 3-pin fan aan te sluiten op de 2-pin connector ín de voeding zelf?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

RavonsDaro schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:44:
Dus het is niet aan te raden om de 3-pin fan aan te sluiten op de 2-pin connector ín de voeding zelf?
Dat kan wel. Geen probleem. Je meet dan enkel niet hoe hard hij draait, iets wat je toch al niet deed.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.