Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik wil graag iets proberen met m'n Wiimote. Een probleem waar ik nu tegenaan loop is dat er een elco inzit van 4V 3300uf, waarschijnlijk om de stroomvoorziening (2xAA batterij) te stabiliseren.

Het probleem is dat ie ietsjes te dik is (10mm). Daardoor past er iets niet lekker mbt tot wat ik wil proberen.

Met 8-7mm zou het moeten passen. Ik kan echter nergens kleinere elco's vinden, en ze zijn allemaal rond. In de lengte en breedte heb ik juist nog ruimte over. Weet iemand of er iets bestaat waar ik wat aan heb?

Of zou ik de elco zelf platter kunnen schuren? Ik weet niet hoe dik de buitenkant is en of het verantwoord is.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou hem niet gaan schuren :P
Kan je hem niet er af halen en ergens stoppen waar je wel genoeg ruimte hebt? Dan natuurlijk met twee draadjes de elco met het PCB verbinden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als 't past, kan je 2 elko's van elk de halve capaciteit pakken en parallel schakelen ipv de originele.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Een interessante verklaring die ik gelezen heb voor de enorme capaciteit van die elco is dat het kan voorkomen dat door een harde beweging de veren van de batterij zo ver ingedrukt worden dat de batterij niet goed contact meer maakt. Als dit zo is zou je hem ook kunnen vervangen door een wat kleinere elco, in de praktijk zal dat vast goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zoekt eens naar SMD elko's.

Die zijn veel kleiner en als je 2 van de halve waarde pakt dan kan je ze naast elkaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Afbeeldingslocatie: http://www.sparkfun.com/commerce/images/tutorials/WiiRemote/Wii-Remote-7.jpg

Het gaat dus om deze elco volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is er met de originele elco gebeurd?

We zien trouwens dat rubycon passende elco's heeft... maar die worden niet door farnell verkocht.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ik heb net m'n WiiMotion Plus succesvol in mijn WiiMote gebouwd :P

Het probleem was dat ik het WM+ printplaatje heel diep erin moest stoppen, en daardoor past het klemmetje van het batterijklepje niet meer. Maar ik gebruik nu zo'n accu-en-klepje-in-één geval en daarvan heb ik dat klemmetje gewoon afgebroken, blijft zonder ook prima zitten. Ik had natuurlijk liever gehad dat dat niet nodig zou zijn geweest.

Alleen kan ik nu nog geen nunchuck aansluiten, die aansluiting werkt dus niet parallel. Dit valt op zich prima te verhelpen dmv doorlussen, maar daar heb ik nog ff geen tijd voor.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Vooruit eentje dan, een lekkere donkere :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/WiiMotePlus.jpg

De printplaat is de WM+. Niet erg netjes allemaal, 't was ook maar eventjes een vluggertje zeg maar en eenmaal dicht zie je er niks meer van.

Irritant, ik ben de lichtspreidertjes van die vier LED's kwijt, ik mis ze nu pas, zijn vast al in de stofzuiger gekomen ofzo... :(

Oh ja ik moet het nu ook met twee schroeven minder doen, maar het blijft in principe wel gewoon goed dicht, anders pak ik wel wat lijm :)

[ Voor 15% gewijzigd door Digital-DNA op 29-07-2009 13:46 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Okay de mod is klaar en volledig functioneel, voor meer info (plaatjes :)) klik hier:
Digital-DNA in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D..."

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1