PC logt in en legt netwerk plat

Pagina: 1
Acties:

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-02 18:15
Hallo,

Sinds enkele dagen is er binnen ons thuisnetwerk een probleem. Wij hebben thuis drie PC's die door middel van een router (E-tech, 4½ jaar oud) en hub met elkaar in een LAN zijn verbonden. Jarenlang hebben we op deze manier probleemloos kunnen internetten. Enkele dagen geleden ging het plotseling mis. Steeds als PC #3 (het is steeds dezelfde) zich op het netwerk meldt, gaat het hele netwerk plat.

Zodra PC #3 is opgestart, werkt MSN weliswaar en wil de eerste internetpagina nog wel laden, maar daarna is het signaal over het hele netwerk zodanig afgezwakt, dat de hele verbinding plat komt te liggen. Vervolgens moet ik PC #3 uitzetten of de kabel eruit trekken en de router resetten. Daarna hebben de overige twee PC's weer verbinding.

Ik heb de internetkabel uit PC #3 gehaald en mijn eigen laptop erop aangesloten. Dit werkte zonder problemen.

Ik vermoed daarom dat het probleem puur door PC #3 wordt veroorzaakt. Of het software- of hardwarematig is, durf ik niet te zeggen. Ik heb op de bewuste PC al Malwarebytes' Anti-Malware gedraaid, maar dit loste het probleem niet op. Ik heb momenteel geen idee wat ik moet doen. Zou een format wonderen doen, of zijn er wellicht praktischere oplossingen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Heeft PC3 wel gewoon internet als PC1 en 2 niet aanstaan?

Kijk even of je pc's automatisch een ip-adres krijgen, eventueel zet je dit naar manueel. Kan je ip-conflicten al uitsluiten.

Heb je een router die je ff kan gebruiken; sluit deze aan en kijk of hetzelfde probleem voorkomt. Is dit inderdaad zo => hardware probleempje. Een netwerkkaartje kost gelukkig niet veel geld.

• Eyradir
0X55AA schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:39:
Heeft PC3 wel gewoon internet als PC1 en 2 niet aanstaan?
Zojuist getest: ook dan heeft PC3 geen internet.

Ik heb helaas geen andere router tot mijn beschikking. Wel heb ik wat nieuwe informatie die wellicht nuttig is.

De instellingen op PC2 (internet werkt)
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/20pu34m.jpg

De instellingen op PC3 (waar het probleem zit)
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/jv16k0.jpg

Als ik bij PC3 op Probleem vaststellen klik, krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/11sgwg7.jpg

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 20:13

Valkyre

Kitesurf FTW!

Kabels al verwisseld?
Poortje op de router verwisseld?
Static IP ipv DHCP?

iRacing Profiel

Verwijderd

niet toevallig een dhcp server op pc 3 staan?

misschien even handig om te roepen wat er precies op staat.
bijv OS
SP
nog wat software geinstalleerd recentelijk?

probeer s een andere ip range bijv 192.168.1.1 tm 1.10 ofzo

Het is in ieder geval niets hardware matig aangezien je wel verbinding hebt op pc 3.
lijkt me meer een conflict op netwerk.
is je range wel breed genoeg?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 13:41 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Lijkt me dat je pc geen goed ip krijgt.

Zet hem eens handmatig op de instellingen van pc 2 of 1

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:38

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik zie dat je een HUB hebt, en geen switch. Mocht je toch een switch hebben dan gaat het volgende verhaal niet op:

Kijk eens op je HUB of het "collision" lampje brand, meestal is dat rood. Als je de PC's niet gebruikt zou dat uit moeten blijven, en als meerdere pc's tegelijk gebruik maakt van internet gaat het af en toe moeten knipperen. Af-en-toe is een paar keer per minuut.

Hoe intensiever je het netwerk belast hoe vaker het gaat knipperen. Als het vaak knippert (1 x per seconde) dan staat die PC heel zwaar te internetten, of er is iets mis met je hardware.
Als je nog een losse netwerkkaart hebt zou ik die eens in PC3 stoppen, en kijken of dat het probleem verhelpt.

Als er niks mis is met je hardware, en je hebt toch veel colissions dan staat er dus iets als een gek te internetten, je zou een netwerk-sniffer als Wireshark kunnen gebruiken om dit te controleren, maar Wireshark is wel een redelijk ingewikkeld programma.
Je kan dit gewoon vanaf een andere PC draaien, dankzij (!) je HUB is al het verkeer namelijk op alle aansluitingen te zien.

Wat je ook nog kan doen is je PC eens opstarten met een Ubuntu CD. Doet het probleem zich dan nog voor dan weet je zeker dat er met de software van PC3 niks mis is. Verdwijnt het probleem, dan weet je zeker dat het een software probleem is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

Valt de "Activiteit" van PC3 met 2 minuten online in vergelijking met PC2 niet op? :)
M.a.w.; ik zou eens op spam/virii scannen. Ik gok zo dat hij geïnfecteerd is met iets, de volle upload dicht trekt, waardoor de andere pc's dus ook niet / nauwelijks internet hebben

[ Voor 35% gewijzigd door r0b op 28-07-2009 14:14 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:03:
Ik zie dat je een HUB hebt, en geen switch. Mocht je toch een switch hebben dan gaat het volgende verhaal niet op:
Waar lees jij dat hij een hub gebruikt? :)

Zijn PC"s zijn verbonden met een E-tech router en dus ingebouwde switch.

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 28-07-2009 14:34 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Exorcist schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:33:
[...]

Waar lees jij dat hij een hub gebruikt? :)

Zijn PC"s zijn verbonden met een E-tech router en dus ingebouwde switch.
Wij hebben thuis drie PC's die door middel van een router (E-tech, 4½ jaar oud) en hub met elkaar in een LAN zijn verbonden.
Daar dus.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou eerst even een netstat opvragen dan zie je welke programma actief zijn want dat klopt natuurlijk niet wat bij PC3 gebeurd. Heb ik hier ook gehad. Even Ad-Aware en ander spul erover en klaar. Dan kan je weer door. Ik vermoed dat je een virus hebt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yes, overheen gelezen..thanks :)

Verwijderd

goed gezien man, ik zelf had het ook niet gezien dat ie een hub had. lawl.
haal die hub er maar uit en neem een degelijke switch

• Eyradir
Bedankt voor de vele nuttige reacties! Ik ben terug van mijn vakantie en wilde allereerst als 'last resort' PC3 formatteren. Ik heb opnieuw Windows geïnstalleerd en kon constateren dat alles nu weer vlekkeloos draait! Het probleem was blijkbaar softwarematig van aard.
Pagina: 1