Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:56

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Vanochtend werd ik gebeld (zonder nummer) door een dame die direct ter zake kwam:
(ongeveer natuurlijk)
"We hebben uw Kamer van Koophandel inschrijving ontvangen en willen controleren of de gegevens kloppen en volledig zijn.
Bent u ...
Woont u op ...
Heeft u nog meer telefoonnummers?
Wat is uw email adres?
"

Mijn reactie: ik heb geen gegevens verstrekt, want ik voelde al nattigheid.
Ik vroeg namens welke firma ze belde: 'Faxgids.nl' (ik dacht eerst te verstaan: 'Vakgids.nl').
Toen ik aangaf nog nooit van Faxgids.nl gehoord te hebben, kreeg ik als antwoord: 'we bestaan al -- jaar hoor' (exacte aantal jaren weet ik niet meer).

Ik heb gezegd dat ik eerst even op faxgids.nl wilde kijken om te zien of ik wel aangesloten wil zijn bij hun, en vroeg of ze me 10 minuten later zouden willen terugbellen.
Dat hebben ze niet gedaan..

Maar uiteraard heb ik wel wat info opgezocht in die 10 minuten.

Eerder is in de media geweest dat een andere bedrijf (een nep-Gouden Gids) bedrijven facturen stuurt voor een vermelding in hun gids / op hun site.
Dus ik vertrouwde deze firma, Faxgids.nl, al voor geen meter.

Op Google trof ik ook verschillende negatieve berichten aan.
O.a. een bericht op de website van Trouw uit 1994 alweer, waarin naar voren komt dat de KvK zelf met Faxgids in de clinch lag.
Ook enkele andere sites geven aan dat er klachten zijn geweest, omdat Faxgids zonder de personen te informeren een plaatsing doet waar flinke kosten aan verbonden zijn, ruim 200 euro per jaar voor een vermelding!

Een standaard Gouden Gids vermelding is gratis, maar als je een opvallende vermelding wilt, kost dat wat meer geld. Maar bedrijven houden de Gouden Gids meestal als basis aan.
Helaas tuinen veel ondernemers in de aanpak van een bedrijf als Faxgids.nl.

Mijn vraag is of je, als je ook door Faxgids.nl benaderd bent in het verleden, dat hier zou willen posten.
Ik wil graag dat anderen hier ook van op de hoogte zijn.

Een reden temeer is dat Faxgids blijkbaar zn best doet om op veel plekken vermeld te worden.
Daarom lijkt het wellicht dat ze een normale onderneming zijn.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Zoeken naar google op Faxgids Oplichting, kortom je bent niet de enige. En daarnaast zou ik nooit op dit soort verzoeken ingaan. Een beetje ondernemer hoeft geen peperdure vermeldingen te hebben, of benaderd te worden met aggresieve telefoonspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:28:
Zoeken naar google op Faxgids Oplichting, kortom je bent niet de enige. En daarnaast zou ik nooit op dit soort verzoeken ingaan. Een beetje ondernemer hoeft geen peperdure vermeldingen te hebben, of benaderd te worden met aggresieve telefoonspraak.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben, maar vond het wel vreemd dat er op Tweakers nog niet eerder iets over gepost is; GoT is toch een goede plek hiervoor, omdat resultaten ervan altijd hoog in de Google index terecht komen.
Dus hopelijk kan ik bijdragen aan het voorkomen van ongewenste rekeningen bij anderen.

Ik kan wel vloeken op zo'n firma, en als ze hadden teruggebeld had ik ook zeker even een flink woordje met ze gesproken. Wat een belachelijke lui!!!!!!!!! Laat ze gewoon eerlijk en hard gaan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Mijn vriendin heeft met iets soortgelijks ook te maken gehad toen haar zaak (kapsalon) net geopend was.
Ze werd ook benaderd door een nep-Goudengids bedrijf, met prachtige verhalen.
Helaas is ze er lekker naïef op in gegaan toen. Ik meen voor rond de 100-200 euro.
Van de vermeende oplage en verspreiding is toen bar weinig terecht gekomen.
Dat was eens maar nooit weer.
Ik weet alleen niet zeker of dat ook Faxgids.nl was... is al wel een jaartje of 3 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Je went eraan, eens in de zoveel tijd krijg je een paar van die oplichters aan de telefoon of in de post. Had tijdje terug die lui van bedrijvengids.eu nog heerlijk te pakken - hadden een van onze medewerkers in de hoek proberen te lullen over een impliciete toezegging, verpakt in dat ze informatie mochten opsturen. Uiteindelijk hebben ze zelfs de opgenomen telefoongesprekken per mail en op een CD'tje toegestuurd om de spookfacturen te onderbouwen, voordat ik ze uiteindelijk er toch maar vriendelijk op gewezen heb dat zelfs als de telefonische toezegging rechtsgeldig was ze even vergeten waren te checken of die persoon wel tekenbevoegd was :P Sindsdien nooit meer iets van ze gehoord, vreemd.

Ik doe in ieder geval graag m'n sociale plicht door dit soort oplichters zoveel mogelijk tijd en geld te kosten, iedere minuut die ze aan mij verspillen zitten ze iig niet minder slimme collega-ondernemers op te lichten.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
curry684 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:48:
Je went eraan, eens in de zoveel tijd krijg je een paar van die oplichters aan de telefoon of in de post. Had tijdje terug die lui van bedrijvengids.eu nog heerlijk te pakken - hadden een van onze medewerkers in de hoek proberen te lullen over een impliciete toezegging, verpakt in dat ze informatie mochten opsturen. Uiteindelijk hebben ze zelfs de opgenomen telefoongesprekken per mail en op een CD'tje toegestuurd om de spookfacturen te onderbouwen, voordat ik ze uiteindelijk er toch maar vriendelijk op gewezen heb dat zelfs als de telefonische toezegging rechtsgeldig was ze even vergeten waren te checken of die persoon wel tekenbevoegd was :P Sindsdien nooit meer iets van ze gehoord, vreemd.

Ik doe in ieder geval graag m'n sociale plicht door dit soort oplichters zoveel mogelijk tijd en geld te kosten, iedere minuut die ze aan mij verspillen zitten ze iig niet minder slimme collega-ondernemers op te lichten.
Great! Nu maar hopen dat anderen in de toekomst dit topic vinden!

Heb je overigens niet het recht om eronderuit te komen binnen enkele dagen?
Net als met produkten zoals consumenten elektronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bverstee schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:52:
[...]

Great! Nu maar hopen dat anderen in de toekomst dit topic vinden!

Heb je overigens niet het recht om eronderuit te komen binnen enkele dagen?
Net als met produkten zoals consumenten elektronica?
Voor iets waarvoor je geen rechtsgeldige overeenkomst aangegaan bent hoef je die moeite niet eens te doen; er is namelijk niets om onderuit te komen. Het bedrijf in kwestie mag dan eerst eens lekker gaan bewijzen dat er een overeenkomst is...en die is er niet dus dan ben je snel klaar. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 20:44

allstarted1

WTRFTS

Hmm, ook ik ben regelmatig door dat soort 'bedrijven' gebeld. De gegevens hadden ze allemaal al, en zou alleen toestemming hoeven geven om ergens te plaatsen. Dit zou ook iets in deze trant zijn...kost slechts 300 euro per jaar. Dankje de koekoek.... :)

Hoorde laatst van iemand anders dat je beter een oud mobiel nummer op kan geven bij je KvK inschrijving omdat de gegevens zijn die ze meteen kunnen zien. Daarna kun je alsnog je huidige telefoonnummer in de gegevens zetten, maar die bedrijven kregen het oude nummer voorgeschoteld. Weet niet zeker of dit klopt.

Ook werd ik laatst gebeld of ik gratis wilde adverteren in een boek van basisscholen zodat ik daar misschien bv. klassenfoto's zou kunnen schieten. Slechts plek voor 15 andere fotografen. Die gratis advertentie zou dan al snel richting de 500 euro lopen. Ze heeft daarna nog 3x gebeld....

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die lijsten van ondernemingen via de KVK gaan onderling als warme broodjes over de plank. Men belt iedereen op met aantrekkelijke aanbiedingen, en van de 100 belletjes per 2 dagen zijn er net 5 a 10 die wel ja zeggen, waardoor het aantrekkelijk blijft voor dit soort callcenters om telefonische aanbiedingen te blijven doen.

Als zo'n factuur rond de 200 p.p ligt dan is het voor 5 a 10 gelukte telefoontjes ruim 1000 tot 2000 euro per x dagen. En vanzelfsprekend zijn die gidsen en dergelijk niet eens zo goed gelezen, laat staan dat iedereen tegenwoordig alles via het internet opzoekt , en niet meer via de GG (kost zowiezo tijd om te bladeren naar Loodgieter Y terwijl via google binnen een paar seconden al iets hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:05:
En vanzelfsprekend zijn die gidsen en dergelijk niet eens zo goed gelezen, laat staan dat iedereen tegenwoordig alles via het internet opzoekt , en niet meer via de GG (kost zowiezo tijd om te bladeren naar Loodgieter Y terwijl via google binnen een paar seconden al iets hebt)
Het kostte me laatst aan de telefoon nog 20 minuten om de lui van de *echte* TelefoonGids aan z'n verstand gepeuterd te krijgen dat ik voor een internetbureau echt geen superdupervermelding van 700 euro p/j hoef in een papieren gids 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook gewoon ophangen met de melding dat je gewoon geen belang hebt :+

Vooral als je je nummer vermeld op marktplaats onder een zakelijke advertentie wil het nog wel eens voorkomen dat je door vanalles benaderd wordt met aanbiedingen, of provisies die je krijgen kan als je klanten aanbrengt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-04 15:58
Er zijn echt heel veel van dit soort praktijken.

Mijn sterke verhaal: Een jaar of twee geleden werd ik min of meer gestalkt door de politiecorps Haaglanden (!) om te adverteren in de politiegids, wat een gids met veiligheidstips en dergelijke zou zijn. Ik ben een keer of tien gebeld. Ik heb de uiteindelijke gids nooit gezien, terwijl ik toch in het verspreidingsgebied woon.

Natuurlijk was het niet het politiecorps, maar een bureautje dat advertenties regelde. Maar goed, als ondernemer heb je niet de bescherming die consumenten genieten. Ik had ook geen zin om een klacht in te dienen of zo. Als ze erin slagen om een concurrent wel schade toe te brengen, dan ga ik er toch een beetje op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Free rider schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:08:
Maar goed, als ondernemer heb had je niet de bescherming die consumenten genieten.
Even een foutje verbeterd. ;) Zie bijvoorbeeld deze tekst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-04 15:58
Op welke wijze biedt de telecomwet bescherming tegen oplichting door iemand die beweert een blaadje uit te geven?

Dat ik spam ontvang of dat mensen mij bellen is echt niet het probleem, ik had die oplichter ook in persoon kunnen ontmoeten. Maar... als ik inga op het aanbod, dan is er geen weg meer terug. Consumenten hebben nog enige dagen het recht om de transactie ongedaan te maken, ondernemers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
De gele bedrijvengids had wel een mooie spooknota, met het logo van de gouden gids!
http://www.nuv.nl/SiteCol...20Bedrijvengids%20(2).pdf :)

Overigens heb ik hier weer zo'n fax liggen, nu weer van Globe Trade Control (je moet er maar opkomen), met het verzoek de gegevens te controleren en getekend retour te zenden. In kleine lettertjes staat dan dat ik me committeer tot een 2-jarig contract a 97 euro per maand!!!

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Witte schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:21:
De gele bedrijvengids had wel een mooie spooknota, met het logo van de gouden gids!
http://www.nuv.nl/SiteCol...20Bedrijvengids%20(2).pdf :)

Overigens heb ik hier weer zo'n fax liggen, nu weer van Globe Trade Control (je moet er maar opkomen), met het verzoek de gegevens te controleren en getekend retour te zenden. In kleine lettertjes staat dan dat ik me committeer tot een 2-jarig contract a 97 euro per maand!!!
Het geeft ook wel een betrouwbaar gevoel dat in de Seychelles gevestigd zijn :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet zorgen dat bij de KvK die "flag" wordt weggehaald. Je hebt zelf aangegeven dat je aanbiedingen van derden wilt ontvangen namelijk en dat gebruiken ze dan ook. Als ze mij bellen ga ik hun altijd een nieuwe website proberen te verkopen, haken ze snel af :+

Tegenwoordig heb aangegeven dat ze me niet meer mogen benaderen, wel relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Free rider schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:08:
Mijn sterke verhaal: Een jaar of twee geleden werd ik min of meer gestalkt door de politiecorps Haaglanden (!) om te adverteren in de politiegids, wat een gids met veiligheidstips en dergelijke zou zijn. Ik ben een keer of tien gebeld. Ik heb de uiteindelijke gids nooit gezien, terwijl ik toch in het verspreidingsgebied woon.

Natuurlijk was het niet het politiecorps, maar een bureautje dat advertenties regelde.
Hmm volgens mij heb ik die ook meermaals aan de lijn gehad maar bij mij waren ze wel eerlijk over dat ze een tussenbureau waren. Niet dat ik er dan ineens wel in adverteer (ik koop sowieso niets via de telefoon zakelijk), maar het kwam iig niet malafide over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 20:41
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:05:
Die lijsten van ondernemingen via de KVK gaan onderling als warme broodjes over de plank. Men belt iedereen op met aantrekkelijke aanbiedingen, en van de 100 belletjes per 2 dagen zijn er net 5 a 10 die wel ja zeggen, waardoor het aantrekkelijk blijft voor dit soort callcenters om telefonische aanbiedingen te blijven doen.

Als zo'n factuur rond de 200 p.p ligt dan is het voor 5 a 10 gelukte telefoontjes ruim 1000 tot 2000 euro per x dagen. En vanzelfsprekend zijn die gidsen en dergelijk niet eens zo goed gelezen, laat staan dat iedereen tegenwoordig alles via het internet opzoekt , en niet meer via de GG (kost zowiezo tijd om te bladeren naar Loodgieter Y terwijl via google binnen een paar seconden al iets hebt)
Toevallig gister voor de grap eens informatie opgevraagd over onze overburen. >:) Kost je 6.50, maar dan weet je ook meteen ALLES over zo'n bedrijf. Hierna dacht ik dat ik KVK gehaxord had door het nummer in de URL te veranderen, maar helaas ging alles netjes van mijn krediet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

NMe schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:56:
[...]

Voor iets waarvoor je geen rechtsgeldige overeenkomst aangegaan bent hoef je die moeite niet eens te doen; er is namelijk niets om onderuit te komen.
Je bedoelt een wilsovereenkomst die aanwezig moet zijn voordat er een overeenkomst is?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cartman! schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:36:
Je moet zorgen dat bij de KvK die "flag" wordt weggehaald. Je hebt zelf aangegeven dat je aanbiedingen van derden wilt ontvangen namelijk en dat gebruiken ze dan ook. Als ze mij bellen ga ik hun altijd een nieuwe website proberen te verkopen, haken ze snel af :+
Dat klinkt heel bekend. :D
PcDealer schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:33:
[...]

Je bedoelt een wilsovereenkomst die aanwezig moet zijn voordat er een overeenkomst is?
Ik bedoel dat er geen overeenkomst kan zijn als jij daar niet eerst actief iets voor gedaan hebt. Zolang zij niet een of andere vorm van bewijs kunnen overleggen dat je hun dienst wil afnemen hebben zij geen poot om op te staan als je niet wil betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Trouwens, adverteren doe je alleen via tweakers.net ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Kreeg zojuist een telefoontje van http://bedrijvenpagina.nl/.

Ik moest me inhouden... SHIT SHIT SHIT wat een sukkels.
Bijna hetzelfde verhaal als bij Faxgids.nl, maar dan iets gelikter:

"We hebben uw basisinschrijving klaar en gemerkt dat veel mensen uw bedrijf gezocht hebben, maar uw mobiele telefoonnummer is niet geplaatst"..

Tweakers, als je zoiets dergelijks meemaakt, post het hier alsjeblieft, want ik heb echt een hekel aan dit soort geldklopperij, ook als anderen dat overkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat, naar uw bedrijf gezocht hebben of gewoon naar jouw dienstverlening? Groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:41:
Wat, naar uw bedrijf gezocht hebben of gewoon naar jouw dienstverlening? Groot verschil.
Ik begrijp je niet?

Bedrijven kunnen kosteloos vermeld worden in DE Gouden Gids, en alle andere gidsen proberen bedrijven te laten denken dat ZIJ DE gids hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een heel algemeen antwoord is dat ik nooit telefonisch inga op wat voor soort aanbieding dan ook en nooit persoonlijke gegevens telefonisch verstrek. Stuur maar een brief of e-mail. De basis is dat je de identiteit van degene aan de andere kant van de lijn niet kan controleren.
Deze strategie werkt in geval van TS ook afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt het volgende:
"We hebben uw basisinschrijving klaar en gemerkt dat veel mensen uw bedrijf gezocht hebben, maar uw mobiele telefoonnummer is niet geplaatst"..
Nu vraag ik me af of ze wel daadwerkelijk naar jouw BV hebben gezocht, of gewoon niet naar jouw branche (dienstverlening, bijv loodgieter).

Zowiezo bij het horen van die zin van een verkoper zou ik al vraagtekens hebben, ga ik gerust de discussie ook aan. Ik wordt ook regelmatig gebeld door lui vanaf marktplaats, omdat mijn advertentie toevallig in een zakelijk gedeelte staat, men gaat je dan vrijblijvend bellen en je iets proberen aan te smeren. Die inzake was een Adwords-uitbesteding waarvan ik een X aantal procent provisie bovenop zou krijgen. Ik vond het wel jammer voor die knul, die had wel z'n best gedaan maar ik heb geen klanten die met adwords werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 23:37

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:41:
Zo'n soort discussie heb ik met de goudengids gehad. Je er waren 100k hits per jaar op bepaalde termen. Maar hij kon niet zeggen hoeveel van die hits dan in mijn regio zouden zijn en hoeveel er dan mijn bedrijf zouden zien. Ach met hoge cijfers gooien kan iedereen, ik kan dat toch niet controleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Telefoongids.com is eenzelfde toko. Doen zich voor als Telefoongids.nl en sturen een fax alleen ter bevestiging van de gegevens. Lees je de fax is het een contract voor een abonnement op de site... Oplichting 1e klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swtimmer schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:49:
[...]

Zo'n soort discussie heb ik met de goudengids gehad. Je er waren 100k hits per jaar op bepaalde termen. Maar hij kon niet zeggen hoeveel van die hits dan in mijn regio zouden zijn en hoeveel er dan mijn bedrijf zouden zien. Ach met hoge cijfers gooien kan iedereen, ik kan dat toch niet controleren!
Gaat immers erom dat ze hun dienst aan jou aansmeren, telefonisch.

Ik kan het weten, ben zelf ook een man-in-the-middle geweest voor een hypotheek-oversluitings met lagere maandlasten. Bij elke sale die je maakte kreeg het callcenter ruim 5k van de bank per oversluiting. Gaat puur om de centen, en de lasten worden inderdaad lager maar de looptijd gaat ietsjes vooruit :+ Zelf kreeg ik een tientje per uur excl sales-commissie.

Trap er telefonisch gewoon niet in. Laat ze daarintegen een offerte sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Freezerator schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:51:
Telefoongids.com is eenzelfde toko. Doen zich voor als Telefoongids.nl en sturen een fax alleen ter bevestiging van de gegevens. Lees je de fax is het een contract voor een abonnement op de site... Oplichting 1e klas.
Heb ik ook mee te maken gehad. Ze doen zich niet alleen voor alsof ze telefoongids.nl zijn, ze doen ook alsof je al jaren klant bent en het een voortzetting is van een vermelding die je al jaren hebt. Praten continu over een jaar, noemen een bedrag van 300 euro, maar dat is dan per maand (moet je alleen wel zelf lezen). Stelletje oplichters. Uiteraard zijn ze de mist in gegaan en hebben ze geen cent aan mij verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:07

Wildfire

Joy to the world!

Zo kwam ik hier vorig jaar nog de Gele Bedrijvengids tegen. Stelletje oplichters, het logo was bijna exact hetzelfde als die van de Gouden Gids. De tekst was ook erg misleidend opgesteld, maar als je goed las was duidelijk dat je werd opgelicht...

Maar goed, ik had ze dus wel door en heb alles weggegooid. Stelletje nepperds :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 18-08-2009 14:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1