Toon posts:

[Server 2008] Administrator Profiel kapot en laad niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb last gehad van een virus welke enkele bestanden in het profiel van de administrator had staan (aardige waslijst). Ik heb dus gewoon het hele profiel van de administrator weggegooid (Shift+delete). Sindsdien kreeg ik echter steeds meldingen dat de administrator (domain admin) met een tijdelijk profiel werd aangemeld. Dit vond ik enorm vervelend en wilde ik verhelpen. Ik kreeg het echter niet voor elkaar.

Profiel van andere server gekopieerd. Nieuw aangemaakt (de map dan) etc. Werkte allemaal niet. Toen vond ik op internet een tip om voor Vista het administrator profiel weer goed te krijgen door keys uit het registery te verwijderen. Backup gemaakt van de keys en daarna verwijderd. Opnieuw proberen in te loggen, maar nu doet hij het helemaal niet meer.

"The user profile service failed the logon. User profile cannot be loaded". Ik kan nu dus helemaal niet meer inloggen als domain\administrator op die server.

Registery terug gezet, werkt niet. Via user accounts het domain admin profiel proberen te verwijderen, werkt ook niet (loopt vast). Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen, want mijn ideeën zijn eigenlijk op nu ongeveer.

Alvast bedankt

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 08:45

tim427

Turbulence!

Kun je er nog wel in met een ander account? Met admin rechten?

Of een user die regedit kan openen (na de admin credentials in te voeren)?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nog een 2e admin account (toevallig recentelijk aangemaakt) die er wel in kan.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56
Kun je de gebruiker zelf niet daadwerkelijk verwijderen en jezelf hernoemen naar Adminstrator? (kon in 2003 nog wel dacht ik)

Even niets...

• tim427

tim427

Turbulence!

http://www.vistax64.com/t...rofile-cannot-loaded.html

dan moet je bovenstaande link ffies volgen :)

Heb het zelf ook wel eens gehad namelijk ;)

[ Voor 31% gewijzigd door tim427 op 28-07-2009 13:15 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom wis je het profiel niet gewoon op de normale manier zoals dat hoort?

Ik snap ook niet zo goed hoe je hierin verzeild hebt kunnen raken, Windows waarschuwt zelfs dacht ik dat je het profiel niet mag wissen, je kan het ook niet wissen als je aangelogged bent in Windows en toch heb je stug doorgezet en al die waarschuwingen en signalen genegeerd? :P

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56
elevator schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:19:
Waarom wis je het profiel niet gewoon op de normale manier zoals dat hoort?

Ik snap ook niet zo goed hoe je hierin verzeild hebt kunnen raken, Windows waarschuwt zelfs dacht ik dat je het profiel niet mag wissen, je kan het ook niet wissen als je aangelogged bent in Windows en toch heb je stug doorgezet en al die waarschuwingen en signalen genegeerd? :P
offtopic:
Sounds a bit harse...

Even niets...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

thijs_cramer schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:12:
Kun je de gebruiker zelf niet daadwerkelijk verwijderen en jezelf hernoemen naar Adminstrator? (kon in 2003 nog wel dacht ik)
Slecht plan.

We zien het wel vaker langskomen dat mensen zonder inhoudelijke kennis over hoe Windows useraccounts werken (met SIDs) dit soort suggesties doen, en dit is een voorbeeld.

Ik kan de Guest account renamen naar Administrator, dat maakt 'm echt geen admin user hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uit de link van tim427 een deel geprobeerd (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList) en sindsdien kan de administrator er helemaal niet meer in. Ik zal het wel even proberen met booten in veilige modus en dan optie 1. Het is trouwens de domain admin dus dat is inderdaad niet verstandig om die te renamen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in ieder geval weer inloggen inderdaad dankzij step 1 van de link van tim427. Alleen krijg ik nog wel steeds een tijdelijk profiel. Heb je dat ook nog op kunnen lossen?

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:53:
Ik kan in ieder geval weer inloggen inderdaad dankzij step 1 van de link van tim427. Alleen krijg ik nog wel steeds een tijdelijk profiel. Heb je dat ook nog op kunnen lossen?
Dan moet je eventje je administrator map deleten uit C:\users\... dan moet hij die map automatisch weer goed aanmaken :)

http://www.vistax64.com/t...ed-temporary-profile.html

[ Voor 10% gewijzigd door tim427 op 28-07-2009 14:17 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou met een tweede Admin account aanmelden, en via de daarvoor bedoelde interface het profiel van de Administrator gebruiker correct verwijderen.

Daarna hoort het systeem bij de eerstvolgende aanmelding van de account op basis van je Default User profile folder je eigen profiel weer aan te maken.

Ik bedoel: er is een reden dat die interface er is.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 28-07-2009 14:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat is allang gebeurd Tim, alle administrator mappen zijn verdwenen.
@alt-92. Dat probeer ik ook de hele tijd maar als ik naar manage user accounts ga en ik selecteer administrator en druk op delete dan loopt het systeem vast, dus dat lijkt niet te werken...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Manage User Accounts is wat anders dan profiles correct verwijderen he..

* alt-92 snapt niet dat je dan niet even de online documentatie op technet raadpleegt of zelfs de aanwezige online help.

Weet je eigenlijk wel wat je aan het doen bent, of leg je het gewoon krom uit? :)

[ Voor 60% gewijzigd door alt-92 op 28-07-2009 14:24 ]

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:17:
Dat is allang gebeurd Tim, alle administrator mappen zijn verdwenen.
@alt-92. Dat probeer ik ook de hele tijd maar als ik naar manage user accounts ga en ik selecteer administrator en druk op delete dan loopt het systeem vast, dus dat lijkt niet te werken...
Heb je die laatste link ook bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Oh mijn god, ik moet toch echt eens beter leren lezen. Die tweede link heeft het probleem inderdaad verholpen. Hmm, toch overheen gelezen eerste keer denk ik.

Hartelijk dank voor alle moeite. Ik ben hier ongeveer al een week mee bezig. Thanks!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor een volgende keer:
Gebruik de UserProfile interface in Advanced System properties (control sysdm.cpl,,3 ).

Die handelt namelijk al die handmatige hak- en breekijzer acties af voor je.

Verwijderd

Topicstarter
@alt-92. Thanks, maar dat is dus dezelfde als die ik aangaf met "manage user accounts" (is Server 2008) en die wilde dus niet verwijderen als ik op die knop drukte. Die liep dus vast..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Manage User Accounts op mijn 2008 Servers laat me nergens een profiel nuken, alleen de useraccount muteren kan (memberships, add/delete local)
Ongeacht of je dit via Control Panel doet of via Server Manager > Configuration doet.

De plek waar je Userprofiles wel kan wijzigen is 'Change advanced User profile properties' via Control Panel of de bovengenoemde commandline shortcut.

Dus, voor de duidelijkheid, welke gebruikte je nu? :) Scheelt weer een boel verwarring en consternatie als we het beestje bij de juiste naam noemen.

Pagina: 1