Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deactiveren toetsenbord bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Phthisicus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 15:30
Wij zijn bezig met advertentie software op touchscreens bij onze klanten. Maar klanten mogen niet aan de computers waar de software op draait rommelen.

Heeft er iemand enig idee hoe ik de toetsenbord en muis tijdens het opstarten van windows kan deactiveren, en dan weer activeren als dat nodig is voor eventueel onderhoud aan het systeem ??

Ik heb al op google gezocht maar kom alleen maar topics tegen die het over het scherm toetsenbord hebben en niet over een fysieke toetsenbord.

Iemand suggesties ?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Kan je niet gewoon het fysiek toestenbord verwijderen? En als je onderhoud moet plegen weer inpluggen?

[ Voor 3% gewijzigd door LuCarD op 28-07-2009 11:11 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

idd lijk wat lucard zegt de beste oplossing.
ik ken namelijk geen ander stuk software die dat voor je kan doen.

• Phthisicus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 15:30
Er zit idd een draadloze ondvanger in voor het toetsenbord en muis die ik er uit kan halen. maar het gaat erom dat zij ook niet een ander usb toetsenbord en muis erop aan kunnen sluiten !

De hele functie toetsenbord en muis moet gedeactiveerd worden.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
usb toetsenbord en dan in de bios usb herkenning tijdens booten uitzetten? dan wordt deze pas in windows herkend.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Is kiosk-mode niet iets voor je ? er zijn een aantal 3rd party programma's die dit kunnen. Windows zelf kan het niet

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Is juist bleutooth niet zo gemaakt dat deze pas herkend wordt als je die specifiek gepaired hebt? En uiteraard keyboard dicht zetten in bios/usb. Al dan niet met fysiek disablen van keyboard poort. Maar tijdens boot disablen blijft moeilijk denk ik.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

leuk_he schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:27:
Is juist bleutooth niet zo gemaakt dat deze pas herkend wordt als je die specifiek gepaired hebt? En uiteraard keyboard dicht zetten in bios/usb. Al dan niet met fysiek disablen van keyboard poort. Maar tijdens boot disablen blijft moeilijk denk ik.
Bluetooth moet je inderdaad pairen. Maar wat nu als het toetsenbord kapot zou gaan ? Hoe pair je dan een nieuw device ? Keyboard dichtzetten in BIOS werkt wel, maar alleen totdat Windows opgestart is. Dan worden de device drivers geladen en werkt het toetsenbord gewoon...

Ik denk dat kiosk mode 'the only way to fly' is.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:41

DataGhost

iPL dev

Als ze bij de machine kunnen, kunnen ze in principe ermee doen wat ze willen. Ik denk dat je een aantal dingen nodig hebt:
- afgesloten kast met one-way schroeven
- bioswachtwoord
- alleen booten vanaf de eerste HD toestaan (dus geen CD's, floppy's, USB enz)
- windows (of welk OS erop draait) opstartmenu (F8) uitschakelen
- sterk wachtwoord op de accounts (Administrator, je eigen onderhoudsaccount)
- Guest login uit

Als het goed is maakt het nu niet uit of ze een toetsenbord aansluiten of niet, ze kunnen er niks mee.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Fastex schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:51:
[...]

Bluetooth moet je inderdaad pairen. Maar wat nu als het toetsenbord kapot zou gaan ? Hoe pair je dan een nieuw device ? Keyboard dichtzetten in BIOS werkt wel, maar alleen totdat Windows opgestart is. Dan worden de device drivers geladen en werkt het toetsenbord gewoon...

Ik denk dat kiosk mode 'the only way to fly' is.
Er wordt ook gevraagd tijdens het opstarten
Heeft er iemand enig idee hoe ik de toetsenbord en muis tijdens het opstarten van windows kan deactiveren,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

devcon gebruiken.

En aangezien die dingen ook beheerd moeten worden zal je vast wel over een remote managed oplossing hebben nagedacht toch?

Over wat voor OS hebben we het eigenlijk hier? Wel zo handig om dat ook te vermelden lijkt me, tips voor Windows 98 zullen bijvoorbeeld weinig nut hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:05
Staan die touchscreens in een winkel of dergelijke?
Dan lijkt mij de simpelste manier om de behuizing weg te werken in een soort van afgesloten kast.

Of denk ik nu te simpel? :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Fastex schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:51:
[...]
Keyboard dichtzetten in BIOS werkt wel, maar alleen totdat Windows opgestart is. Dan worden de device drivers geladen en werkt het toetsenbord gewoon...
Die kun je vast ook in de device manager disablen/ en of USB poorten in device manger disablen.

Device kapot? Met remote control (netwerk) nieuwe device pairen.
Meer kapot? nieuwe image eroverheen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1