Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:34
Ik loop vanmorgen ff door de supermarkt (moet toch wat eten hebben voor tussen de middag he) en ik besluit maar eens een Computer Idee te kopen. Lang lid van geweest, maar was gewoon even benieuwd, ook omdat ik zag dat er een test was voor Smartphone toestellen/ OS'en.

Maargoed, daarvoor post ik dit bericht niet, ik zag wat anders staan in het blad wat me wel interessant leek en wat ik met jullie wou delen. Zelf heb ik een hele tijd (omdat ik 2 abonnementen had) met 2 telefoons gelopen wat de "mobiliteit" nou niet bepaald ten goede kwam. Bolle zakken, 1 van de telefoons altijd bij m'n sleutels/ zakmes in de zak (of je moet hoesjes voor aan de riem kopen, maar dan nog.. 2 telefoons is niet ideaal).

Ik zag dus in de Computer Idee een artikel staan, de Magic-Sim. De magic sim is een printplaatje welke verkrijgbaar is in een 2-tal versies:
- De Cut versie (je moet hierbij het sim- / contactgedeelte van je simkaart lossnijden en op de printplaat plaatsen)
- De No-Cut versie (je hoeft hierbij niet te snijden, maar je hebt wel meer ruimte in je telefoon nodig)

De namen van deze 2 versies spreken natuurlijk voor zich, maar ik heb de uitleg er maar even bij gezet. Na installatie krijg je een aangepast STK-menu in het toestel, (ook wel bekend als provider-menu, waar u dingen als weer/verkeer/saldo op kunt vragen).
In dit menu kan je eenvoudig van simkaart wisselen. Je kan ook je "gewone menu" behouden, (kwestie van instellen) en dan wisselen door simpelweg 001 of 002 te in te toetsen in je belscherm.

Zeker bij de Cut versie (dus wel het snijden in de simkaart, doe dit voorzichtig, want ze zijn ook zo kapot) zijn er een heel groot aantal ondersteunde toestellen. Je hoeft dus geen duur "Dual-Sim toestel" aan te schaffen om toch met 2 simkaarten te kunnen werken.

Je kan nog niet op beide simkaarten tegelijkbereikbaar zijn, omdat dat hardwarematig in toestellen (single sim toestellen) niet mogelijk is, maar wel snel wisselen van simkaart.

Op zich dus een grappig dingetje om (als je zoals ik 2 abonnementen hebt, waarvan 1 vooral gebruikt wordt om zelf heel goedkoop en heel lang met mensen met een zelfde abonnement te bellen).

http://www.magic-sim.nl

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt ook duosim toestellen waar default twee sims inkunnen. Tegenwoordig kunnen die ook onafhankelijk van elkaar gebruikt worden (dus ook tegelijk). Lijkt me handig dan je telefoon verkloten met een te grote sim of je sim verkloten door er in te gaan knippen en je hoeft dan ook niet te herstarten of te kiezen op welk nummer je bereikbaar bent.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 08:57
Nadeel van dit systeem is dat het niet werkt met 2 SIMS ook daadwerkelijk online/bereikbaar te zijn.. Zoals met bijvoorbeeld de Samsung D880 DuoSim wel kan. Dit is voor mij het enige eventuele 'voordeel' van een DuoSim aangezien ik ook 2 abonnementen heb. Nu vind ik het niet zo interessant, ik kan net zo makkelijk even mijn simkaart wisselen: no problem!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."