Toon posts:

CRC issue en Fitness 90%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers.

Ik heb nu mijn hdd voor 1 of 2 maanden.
Op een ochtend zet ik mijn PC aan en probeer ventrilo op te starten. PC gaat de link zoeken en kan niks vinden. Als ik naar ventrilo folder wil zeg dat C: geformatteerd moet worden. Toen ik ventrilo probeerde weg te gooien kwam er pop up dat de map niet leeg is en dus kan die niet verwijdert worden.Daarna probeerde ik het te uninstallen en na 5 minuten hangen kreeg ik CRC error. Toen heb ik chkdsk /r geprobeerd. Opnieuw opgestart en toen kon ik ventrilo gewoon uninstallen en nieuwe versie erop zetten. Daarna heb ik SpeedFan geinstalleerd en in de SMART gedeelte stond dat fitness 90% is en Performance 98%.
Toen heb ik hier gezocht of iemand die waarden ook had (of soort gelijke). Er waren wat topics, maar de meeste hadden niet het antwoord. Op google had ik ook niet een echte antwoord gevonden.

HDD is Western Digital Caviar Black 750 gb.

Wat ik ook geprobeerd heb is in windows rechtermuisknop op C: en dan volume op fouten controleren. Aangevinkt Beschadigde sectoren zoeken en repareren. Bijna aan het einde zegt dat "kan de schijfcontrole niet voltooien".
Wat ik ook heb geprobeerd tooltje van WD (diagnostic).
Bij de quick test geeft het een error aan bijna aan het eind met de tekst hij kan het niet voltooien.

Ik denk zelf dat ik beter een andere hdd kan nemen. Of haal ik te veel in mijn hoofd over doom scenario's?
En heeft iemand met speedfan fitness en performance allebei op 100%?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
De SMART Drive Fitness waardes geloof ik ook niet zo...
Ik heb schijven gehad die 5 jaar op 80% gestaan hebben en schijven die een jaar op 98% hebben gestaan en ineens kapot waren...

Draai je de WD tool vanaf een opstartcd?

* FireDrunk denkt sowieso dat je moet gaan backuppen voor het geval dat...

Even niets...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De WD tool moet inderdaad vanaf CD opstarten voor de beste resultaten, maar ik gok er op dat eea niet helemaal lekker is met je HDD.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eens of er bij "Reallocated Sector Count" iets anders staat dan 0? Of bij gelijkaardige SMART waarden zoals "Current Pending Sectors" of "Reallocated Event Count". Als deze waarden niet op 0 staan en stijgende zijn, is er zeker iets mis.

Kijk ook eens na of de kabels van je HDD goed insteken en maak nu al een backup van al je belangrijke data als je die nog niet had.

Verwijderd

Topicstarter
Hm WD tool heb ik vanaf hdd opgestart. Ik zal ff op cd zetten.
Kabels gechecked. Eruit gehaald en weer goed opnieuw erin gedaan.
Admiral Freebee: Bij Current Pending Sectors staat er Value 200 Worst 200 Warn 0 Raw 000000000006

Bij Reallocated Sector Count value 200 warn 200 warn 140 Raw: 12 nullen.
Reallocated Event Count: Value 200 Warn 200 Warn en Raw allemaal 0

Back up is al gedaan. Maar voordat de oplossing ff formatteren en opnieuw proberen. Wil het graag uitzoeken of HDD misschien over een tijdje kapot gaat dan kan ik beter meteen een nieuwe halen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 15:05 ]