Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitvallen van computer...

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
Beste tweakers, ik zit met een vrij (groot) probleem...
Mijn computer sluit plots af om de (ongeveer) 3 uur...

Gewoon "Pof" zwart scherm -no link to computer- en dan staat de pc uit..
de computer is NIET warm. CPU load ligt voor de crashes telkens op zon 10% (wat gewoon is omdat het zon traag CPU is.. 1.6ghz...) nou snap ik dat deze computer al 4 jaar oud is (krijg mn ouders niet zo ver nieuwe te kopen... misschien geeft dit de doorslag?)

Ik kan hem gewoon weer aanklikken hierna en dan crashed die weer na zon 2/3 uur..

Alles loopt gewoon, geen lag of crashes in de tussentijd..

Hierna krijg ik de melding "windows has recovered from a serious error"
Afbeeldingslocatie: http://z.hubpages.com/u/365394_f520.jpg

Specs (vanuit everest HE)

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam PC (te Lintelo)
Naam gebruiker Administrator

Moederbord
CPU Type AMD Sempron, 1600 MHz (8 x 200) 2600+
Moederbordnaam ASRock K8Upgrade-VM800 (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 1 Future CPU Port, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8380 K8M800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 960 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (01/06/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart VIA/S3G UniChrome Pro IGP (64 MB)
3D-Versneller VIA/S3 UniChrome Pro
Monitor Philips 170S [17" LCD] (VN 163061)

Multimedia
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller - 0571
IDE apparaat VIA Serial ATA Controller - 3149
SCSI/RAID apparaat AAWNAR4O IDE Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD1600AAJB-00PVA0 (149 GB, IDE)
Harde schijf Seagate Desktop USB Device (931 GB, USB)
Optische Station _NEC DVD_RW ND-3500AG (DVD+R9:4x, DVD+RW:16x/4x, DVD-RW:16x/4x, DVD-ROM:16x, CD:48x/24x/48x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 152625 MB (79768 MB vrij)
E: (NTFS) 953867 MB (946499 MB vrij)
Geheugencapaciteit 1080.6 GB (1002.2 GB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis Microsoft PS/2-muis

Netwerk
Netwerkkaart VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (10.0.0.151)

Peripherieapparaten
Printer HP Photosmart C4400 series
Printer Lexmark Z700-P700 Series
Printer Microsoft Office Document Image Writer
Printer Microsoft XPS Document Writer
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 apparaat VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag

Alhoewel het mij niet zo veel interesseert omdat ik hoe dan ook een nieuwe PC wil. ben ik hem wel nodig voor school ect.

Het enige wat ik kan uitsluiten is de HDD.. deze is gloednieuw.. omdat de vorige kuren kreeg (werd steeds trager en trager)

Edit: De computer is koud voor aanraak, en CPU temp is na de uitval zon 46c (gewone temperatuur dus)

Edit#2: Geen idee of dit wel het juiste gedeelte van het forum is.. (lijkt me wel)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2009 01:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor. Je zult gestructureerd moeten gaan testen.
Edit#2: Geen idee of dit wel het juiste gedeelte van het forum is.. (lijkt me wel)
Nope. Je zult eerst moeten uitzoeken waar het probleem zit met de troubleshooter, en dan eventueel het juiste forum zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk de volgende keer eens wat er in het error report staat.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem inderdaad eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om uit te sluiten waar het aan ligt. Maar als ik lees dat je een Asrock bord hebt zou ik eerst eens naar je elco's kijken. Het is makkelijk te zien of die bol staan of niet en dus makkelijk te zien of die het probleem veroorzaken.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Toevallig al aan de binnenkant van de kast de boel al eens schoongemaakt?Bij mij ging het stukken beter toen ik de lammellen van de processor koeler had schoongemaakt.Opstarten ging stukken sneller en had geen last meer van spontane blauwe schermen.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

je krijgt een melding over een error log has been created zoek deze is op en plaats die hier..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik zet in op een falende PSU ;)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Zet ik mijn geld ook op in.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• D4NG3R
De computer is 2 maanden geleden nog geheel opgeschoond (zowel software als hardwarematig) ik heb alle rommel van de computer afgehaald en al het stof ect uit de computer gehaald (hogedruk met compressor weg geblazen dus)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In 2 maandenkan natuurlijk een hoop gebeuren. Heb je nou al eens naar die elco's gekeken?

• D4NG3R
Elco's = Goed

Ram = Minder goed (denk ik)

Ik ben begonnen de computer kaal op te starten

Fans - No probs
HDD - No probs
Video - Ingebouwd, kan niks mee verder geen problemen
Ram - Problemen.. nadat ik ze eruit had gedaan 3 piepjes (normaal = "Geen RAM error")
doe ik ze er weer in, Weer 3 piepjes.. eruit -> erin. doet het weer (stof mischien?)

Hierna met opstarten van windows:

LVPrcInj02.dll is beschadigt
en dan iets met Chkdsk doen..

Op google vond ik een pagina waar stond dat het OF een (serieus) geval van bad sector HDD was. OF een kapot of slecht functionerend Ram geheugen was...

Ik moest dus "Chkdsk" (Check Disk - Das toch dat programma als je windows foutief afgesloten hebt?) doen, deed ik (resetknop indrukken, scan laten doen) geen melding meer achteraf... nu zo'n 2 uur lang geen uitvallen gehad..

Owja, met het openen van de kast: Donders veel stof rond het CPU (dus ook op/tussen de 2 ram plaatjes)

CPU fan doet het gewoon, geen problemen met koeling verder!

Als dit het verhielp, Thx... als de PC zo weer uitvalt breng ik hem weg... trek het geheugen eruit en probeer het in een andere computer. als het daar ook zorgt voor crashes dump ik ze. anders bewaar ik ze en stop ik ze gewoon in de nieuwe Computer (1 gb extra eh :)).

Verwijderd

Lol welkom in mijn wereld, mijn pc was zelfs zo ver ( 8 jaar oud) dat hij eerst elke 20 min plots afsloot, en na ongeveer een half jaar, elke 5 min afsloot ( 2 min als ik op internet aan het surfen was) en zo heb ik 6 weken op me pctje moeten spelen LOL, 2 weken geleden eindelijk een nieuwe,

mijn enige tip:

laat je pc enige tijd was rusten, deed bij mij soms wonderen lol.

• D4NG3R
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:27:
Lol welkom in mijn wereld, mijn pc was zelfs zo ver ( 8 jaar oud) dat hij eerst elke 20 min plots afsloot, en na ongeveer een half jaar, elke 5 min afsloot ( 2 min als ik op internet aan het surfen was) en zo heb ik 6 weken op me pctje moeten spelen LOL, 2 weken geleden eindelijk een nieuwe,

mijn enige tip:

laat je pc enige tijd was rusten, deed bij mij soms wonderen lol.
De PC is 3 dagen lang uit geweest, alle kabeltjes ect eruit en gewoon laten staan.
Geen effect. het bleef aanhouden (zit nu 2.5 uur erachter, nog geen uitvallen gehad.. aangezien het meestal om de 3 uur gebeurde ga ik het nog zien :S)

Verwijderd

Hmm, naja je zal het merken over wws 0.5 uur, maar is oververhit een optie? want ik denk niet dat er zeg maar ergens iets in je pc zit, die denkt , ''hey, drie uur later, laat ik is ff uitvallen voor de verandering'' lol.

en als het werkt, ( je pc een tijdje uit laten staan) telkens verminderen met computeren, todat hij je computer gedrag weer aan kan XD

• D4NG3R
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:36:
Hmm, naja je zal het merken over wws 0.5 uur, maar is oververhit een optie? want ik denk niet dat er zeg maar ergens iets in je pc zit, die denkt , ''hey, drie uur later, laat ik is ff uitvallen voor de verandering'' lol.

en als het werkt, ( je pc een tijdje uit laten staan) telkens verminderen met computeren, todat hij je computer gedrag weer aan kan XD
Het CPU komt nooit boven de 50c in (40 Idle, 48 gemiddled op load) of en de kast algemeen nooit boven de 30c...

Overhitten is geen optie. De kans dat het probleem bij het ram geheugen ligt is vrij groot lijkt me nu..

Nu 5 uur lang aan geweest (waarvan 4 uur dat er iemand bezig is geweest)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D4NG3R NL schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 01:40:
De kans dat het probleem bij het ram geheugen ligt is vrij groot lijkt me nu..
Je concludeert dat nog steeds zonder echt te testen. Zoals in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook uitgelegd staat, test dat geheugen met memtest en dan niet 1x, maar een flink aantal uren. Verder is er ook gesuggereerd dat het de voeding is, leen een andere voeding en test die.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is al drie keer genoemd, maar verder dan een lijstje met vijf dingen die je op basis van ongefundeerde aannames uitsluit kom je niet. Als jij jezelf niet wilt helpen kunnen wij het ook niet, dus gaat dit topic dicht.

Sowieso staat het verkeerd, maar waar het wel zou moeten staan hangt helemaal af van welk onderdeel het probleem geeft. Begin eens dat gewoon (zonder aannames) uit te sluiten. Laat trouwens in het vervolg ellenlange uitdraai van een of ander tooltje achterwege. Gewoon je specs zelf opzoeken en bondig maar volledig weergeven.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 30-07-2009 21:32 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.