Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend een nieuw HTPC systeem samengesteld met de volgende componenten:

Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
Intel Core 2 Duo E8400
4 GB DDR2 800Mhz RAM
2 x 1 TB WD Caviar Green disks
2 x FloppyDTV + Alpahcrypt Classic CAM

Na wat experimenten met OS-en (heb eerst W7 geprobeerd) nu over op WIndows Vista. Beide OSen hebben hetzelde probleem:
weergave van live tv in Media Center (via de FloppyDTVs) geeft wel beeld maar het hapert een beetje. Audio loopt wel goed.

Heb inmiddels alle drivers geupdate naar de laatste versies, BIOS is up to date etc.

Het rare is wel dat ik zie dat het opstarten van MC wat hapert af en toe. De Vista scores geven ook aan dat Graphics maar een 2.0 krijgen, terwijl de Graphic gaming scores gewoon rond de 5 zijn.

Het geeft mij het gevoel dat de onboard Geforce 9400 niet goed werkt. Het valt mij in ieder geval tegen.

Iemand soortgelijke ervaringen of tips?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-05 19:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heb je nog een andere videokaart thuis liggen? Anders kan je het daarmee testen en kijken of die het dan wel goed doet.

Sowieso is het een zeer prijzig moederbord met wat je er voor terug krijgt.

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
Met live tv heb je dus problemen, maar speelt hij normale video content wel goed af? Geen problemen met 1080p materiaal? Dan zou ik het probleem toch ergens anders zoeken, bijvoorbeeld bij de floppydtv (waar ik dan weer geen verstand van heb).

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58

Sherlock

No Shit

Ik heb een vergelijkbaar systeem (zelfde moederbord, 2x2GB RAM en Core2duo E7400) en in mijn systeem krijgen de graphics een 4,3. Heel wat hoger dan de 2,0 die jij dus krijgt.

Lijkt mij dat er inderdaad iets mis is met de onboard video. Heb je al eens de fail-safe instellingen in je bios geprobeerd? En de optimized defaults?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05 15:15

oXygeN

oftewel oxje...

Misschien moet je even in het BIOS kijken of je wat meer geheugen kan toewijzen aan de IGP.

\o/

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties:

- Andere videokaart heb ik niet liggen, anders had ik dat al wel geprobeerd
- Andere video content gaat wel goed, 1080p materiaal gaat ook goed, DVD's ook zonder problemen
- Geheugen toewijzen aan IGP: heb nu 512MB (max) toegewezen, geen effect.

Begin zelf nu richting de MPEG2 decodering te denken, hij moet live tv namelijk wel decoderen dacht ik. De processor is ok, die blijft met gemak onder de 30% dus wellicht een brakke codec?
Pagina: 1