Toon posts:

300a@504

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje, ik had mijn oude trouwe 300aatje altijd op 450 lopen (ongeveer een jaar) op een voltage van 1.9 (abit bh6) Met in mijn achterhoofd ,ploft die, dan ploft die, heb ik hem nu op 504mhz gezet. om dit echter stabiel te krijgen draait hij nu op 2.3v IS DIT TE VEEL? ivm met hitteontwikkeling,ik heb 2 props op de koelribben draaien+koelprut.

Iemand hier ervaring mee?? Alvast bedankt.

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 08:21

VorteX

held

Oh das niet te veel ofzo hoor, als je goeie koeling hebt, en dat heb zo te horen...mijn c300a loopt op 464 op 2,05v bdw (xtra .05 v voor de gein, hitte boeit toch niet, ding wordt absoluut niet heet) met standaard koeling...

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Verwijderd

ik draai al dik een half jaar mijn 2 celeron 366's op 2.3 volt om de 570Mhz te halen

nooit problemen mee !

Verwijderd

Als 2.3V te veel is, en je CPU dus te warm wordt loopt de boel vast. Dit gebeurt vooral als je 300A veel te doen heeft. (3D-games etc.) Mijn 300A heeft 2.2V nodig om stabiel te lopen op 504Mhz, en om de boel koel te houden blazen 2 fans met een doorsnede van 8 cm koele lucht van buiten mijn kast tussen mijn koelribben van de standaard heatsink door. Tis wat geknutsel, maar dan heb je ook wat :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Welke moederbordjes gebruiken jullie allemaal? Zelf wil ik m'n 300a ook harder laten lopen. Chaintech is slecht daarvoor heb ik al begrepen, maar welke kan het wel goed?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
nou stropdas, wat denk je? Abit misschien? ;)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik hoor wel dat 2.3v niet "lethal" is voor de 300a, gelukkig maar :) en stropdas: ABIT BH6 is een prima mobo om te oc want deze heeft een softmenu zodat je niet met jumpertjes hoeft te klooien!

Verwijderd

Helaas zal je de BH6 in niet veel computerzaken meer vinden. Tegenwoordig zijn qua slot1 de BE6 (liefst v2) en de BF6 'the name of the game...'

Verwijderd

Op de celerons zit toch zoieso een temperatuur begrenzer? Als de boel te warm wordt dan gaatie uit.
Pagina: 1