Toon posts:

Schiet eens op een set voor in de auto...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil tegen een schappelijke prijs een redelijk setje kopen voor in de auto. Nu heb ik vroeger die dingen verkocht maaar.... dat was dus 15 jaar geleden. Aangezien hier mensen zitten met recenter kennis heb ik het volgende opgesteld. Resultaten behaald in het verleden bieden immers geen garantie voor de toekomst. Dit is dus meer ter beoordeling van de kwaliteit.

Nu weet ik dat een headunit niet die 4 x50 of 4 x 70 die sommigen opgeven gaat halen maar eigenlijk allemaal 4x12w rms hebben. Dat leverde al een keuze minder op.

Headunit;
-JVC KD-AVX11
http://www.autoshopdetijg...info.php?products_id=1414
Hier kan ik echter geen review van vinden.Hij voldoet wel aan mijn eisen.

of

-De Ground Zero 535dvdr
http://www.pimtensen.nl/s...d=1&sub_id=47&cur_id=4720
Nadeel is dat ik van Ground Zero ook weinig kan vinden. Het is weliswaar een bekend merk echter niet op het gebied van Headunits. Het summiere wat ik gevonden heb is niet echt lovend...

Daarnaast wilde ik een bescheiden versterker toevoegen. Ik dacht aan deze;
http://www.pijlaudio.nl/s...iewItem.asp?idProduct=415
of
http://www.pijlaudio.nl/s...iewItem.asp?idProduct=796

Natuurlijk is met het oog op het bijplaatsen van een eventuele subwoofer (welke ik nu dus nog niet hoef toe te voegen) een 5 kanaals ook een optie. Suggesties zijn van harte welkom.

Speakers ben ik aan de voorzijde gebonden aan 13cm
http://www.pimtensen.nl/s...d=5&sub_id=21&cur_id=1435
Leek mij wel aardige p/kw verhouding hebben. Dit omdat ik redelijk lovende kritieken had gelezen over het merk.OF;
http://www.rondevries.nl/...hoofdgroep=9&subgroep=127

JBL ben ikzelf voor de huiskamer meer dan tevreden over. Echter de caraudio kwaliteit ben ik niet bekend mee. Hier iemand met eem goed verhaal? Ik ben voornamelijk fan van het geluid wat JBL heeft. Het warme en wollige geluid zeg maar. Is dit ook het geval met de caraudio lijn?

Achter laat ik de keuze afhangen van wat ik voor kies. Ik kies daar gevoelsmatig namelijk voor merkgelijkheid.

Dit is het even voor nu. Schiet maar raak, ik hoor t wel als ik t serieus verleerd ben...

Verwijderd

Ik vind juist het caraudio geluid van JBL best schel.. Misschien kan je gewoon ergens gaan luidsteren of rondevries.nl om advies vragen, die weten er ook wel veel vanaf...

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Qua headunit zou ik kiezen voor een Pioneer of liever nog een Alpine.

Qua versterking zou ik eerder de JBL kiezen dan de JVC, maar als je het gelijk goed wilt doen dan zou ik gaan voor DLS, POLK, MTX, of iets in die geest.

Speakers: DLS, MTX etc.

Mijn eigen setup is compleet DLS door de geweldige sound en controle van de set. En zoals Blackflower al meld zou je even moeten gaan luisteren. Ron de vries is dan wel een goed advies mede door het aanbod van merken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:24
Eens met blackflower, vond JBL ook best schel klinken en weinig laag, zelfs de stuk goedkopere clarions deden het beter. Dit i.t.t. de huiskamer hifi van JBL die ik wel mooi vind klinken.

Eigenlijk zouden we een beetje moeten weten wat voor muziek je luistert, voor pop-achtige muziek wil je misschien wat meer spectaculaire speakers terwijl als je klassiek luistert vind je waarschijnlijk zuiverheid belangrijker. Vind je het belangrijk dat die heel hard kan of vind je de kwaliteit het belangrijkste...

Voor wat mid-budget spectaculair spul zou je eens kunnen kijken naar Pioneer. Heb zelf nu 4 pioneers in m'n auto hangen en dan heb je ook gelijk geen sub meer nodig.

Heb je wat meer geld beschikbaar, zou ik altijd voor DLS reference serie gaan, de DLS classic vond ik zwaar tegevallen maar de reference serie weer erg mooi.

Maar goed, ik weet niet precies wat je wilt/luistert en je budget is.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, nuttig dat ik toch even wat gepost heb hier. Ik luister eigenlijk altijd Rock. Als ik radio op heb staan is t over t algemeen Veronica. Dan weet je t wel.

De versterker gaat denk toch een 5 kanaals worden omdat ik dan iig de optie heb om uit te breiden. De HU gaat denk ik geen DVD speler worden om de eenvoudige reden dat ik geen echt degelijk spul tegenkom wat een enkele din betreft, een eigen scherm heeft. Daarom leek juist die JVC me wel aardig. Wel een dvd mogelijkhied en een on board scherm tegen een redelijke prijs. Het scherm zelf zal me overigens een worst wezen, ik kijk er hooguit op als ik in het menu van de DVD zit. Het gaat mij meer om de muziek op de DVD.

Ik hoef ook niet echt knal hard. 4x50 rms lijkt mij zat voor in de auto. Ik erger me de tering aan die boom cars die zo knetterhard gaan dat je elkaar niet kan zien van de herrie terwijl het knetterende geluid veroorzaakt wordt door een trillende kentekenplaat. ( je kent t wel) Ik heb altijd gezegd dat ongeveer 4x50 ex sub mooi zat is en ik ben die mening nog steeds toebedeeld. Ik ben dan ook een voorstander van less is more. (4x50 is net hard genoeg om mezelf niet te kunnen horen meezingen) In mijn woonkamer heb ik 4x130 en 1 x 300 en die komt echt niet harder dan 75%. Vandaar ook de keuze voor deze versterkers. Anekdote; wellicht ken je t zelf ook wel. Zit je te vertellen dat 4x 50rms mooi zat kan zijn, komt er een figuur aan die zijn setje voluit draait onder het roepen van "soundje he?" Alles resoneert en kraakt. Kijkend in de auto zie je een HU, vaak nog wel van pioneer of zo die dan 4x50 (in mijn tijd 4x30) afgeeft. Vervolgens een setje budget speakers die wel 150w kunnen hebben en een boombox van de formido. 450watt. En dan de vraag stellen waar de versterker zit? Het gezicht van de betrokkene in priceless asl je uitlegt dat wat je er niet in propt er ook niet uit zal komen.

JBL heb ik in de woonkamer en ik moet zeggen dat die er juist heel wat laag uit persen. Dit kennelijk dus in tegenstelling met de JBL voor de auto.

MTX ken ik niet echt dus het verbaast me dat jullie het er allemaal over hebben. Is MTX zowel vwb speakers en versterkers OK qua prijs kwaliteit? Ik vind zo op het eerste gezich dat er heel wat geleverd wordt voor die centen. Ik zal me daar eens in verdiepen. Evenals de HU waarvan ik eerlijk gezegd ook al heel wat heb gezien. Alpine is idd een prima merk, altijd al geweest. Maar dat vind ik van de meeste gangbare merken wel. Pioneer, Kenwood Alpine, clarion. Ik ben echter nooit echt gecharmeerd geweest van Blaupunt Philips en Sony. Wat ik belangrijk vind is dat het makkelijk te bedienen is. Ik heb nu een kenwood en erger me suf aan alle dubbel functies menutje, sub menutjes enzovoort. RDS instellen moet zo ongeveer t ingewikkeldste zijn wat erop zit. De rest is ballast. Kan iemand mij iets vertellen over caliber? (zowel qua HU als speakers?)

Budget kan ik niet echt zeggen maar ik ga er echt geen rug voor uitgeven. T moet wel leuk blijven.

Oh, en voordat jullie t vragen zal ik t maar zeggen. Ja ik ga wel even alle kables vernieuwen.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Je geeft aan rock te luisteren, dan wil je dus een goeie kick van de drums en snares en kwaliteit in het middengebied. Dan zou ik wat meer geld investeren aan bepaalde plekken dempen in de wagen zelf en aan een iets duurdere compo. Ik zou minder investeren in een grote subwoofer, 8"-10" is meer dan voldoende en is puur ter ondersteuning van het sublaag dat 13cm fronts gewoon niet weergeven.

MTX is instap maar wel aardige kwaliteit, hoog rendement, het knalt, het is absoluut niet de meest eerlijke composet op
de markt, maar met weinig vermogen haal je er veel geluid uit. Ik zou zelf kijken naar een DLS compo voorin of Focal. Niet schrikken van de prijs, ze zijn duurder maar daar heb je wel plezier van.

JVC als HU heb ik geen idee van, ik heb niets met JVC en ik vind het altijd maar een merk voor provincialen. Enige waar ik goed rekening mee zou houden is dat de radio serieuze pre-outs heeft die minimaal 5V weten uit te poepen naar je versterker toe.

Dan is er nog de keuze aktief filteren op de versterker, de radio of beide. In het eerste geval wordt de versterker iets duurder, in het tweede geval de radio flink duurder en het laatste geval is het duurst. Als ik zo jouw situatie bekijk en je aangeeft de speakers te gaan aansturen met een losse versterker het raadzaam is te investeren in een versterker waarop je aktief kan filteren.Kijk hiervoor eens naar Audio Systems en Ground Zero, beide absoluut niets mis mee en goed geprijsd. Als dat te duur blijkt kan je terugvallen op de bekende merken. Bij Rondevries is op het moment de DLS CA51 in de aanbieding voor 279 euro, het is een demo, maar iets beters voor die centen ga je niet snel vinden. Ding heeft een highpass en een lowpass filter en een subsonic filter.

Als subwoofer kan je gewoon simpel beginnen met een simpele woofer in gesloten behuizing. Ook hiervoor kan je goed terecht bij Audio Systems en Ground Zero. Maar ook zeker MTX maakt goede strakke subwoofers voor weinig centen. Zeker kant en klaar in gesloten behuizing score je er wel een voor onder de 200 euro.

Je haalt ook Caliber aan,alle waar naar z'n geld, het kost weinig en je krijgt er ook weinig voor terug. Prijs/kwaliteit is soms niet slecht en soms om te janken.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan. Endex Caliber. een pre out met minimaal 5v? Dat is een lastige, de meeste fabrikanten zetten dit er niet bij en komen uit tussen de 2 - 4v.

Nu kom ik uit op iets als dit;
HU; Alpine CDE-1-4Bti (of evt 103) Veel funties voor een redelijke prijs en zeer lovende kritieken. Weliswaar moet ik dan nog wel bij het aansluiten van een sub met de RCA aan de gang maar dat komt wel goed. Groot voordeel is de geintegreerde parrot.

Wat ik me wel ernstig afvraag is het volgende. Stel; ik heb een iphone. Men geeft aan dat dit toestel compatibel is met de iphone
http://www.rondevries.nl/...hoofdgroep=4&subgroep=110
Dit middels een kabel. Maar geen carkitfunctie via die kabel. Houdt dit in dat zodra ik de i phone aansluit als muziek leverancier ik geen Bluetooth verbinding meer heb?

Versterker JBL gto 604 is een mooie qua p/k.(als ik die DLS ga halen heb ik ruzie en voor die MTX bij ron de vries was ik te laat)

Voor MTX xt502(evt de ths502, met losse tweeter), achter MTX-xt693,
Andere suggesties hou ik open.

Kosten zover;
HU; 200,-
Amp; 150,-
Speakers; 150,-
Pagina: 1