Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een IPhone te kopen om zo over 3G VOIP gesprekken te voeren (orange stopt met gratis onderling bellen en andere goede aanbiedingen zijn er nu niet op dat gebied).

Een alternatief is natuurlijk VOIP op de IPhone met 3G T-Mobile netwerk. Ik vind echter geen echte gebruikerservaringen. Ik ben namelijk erg benieuwd hoe het nu in de praktijk werkt.

Ik ga voornamelijk naar een andere IPhone t-mobile gebruiker bellen, denk ongeveer een of twee uur per dag. Een directe point-to-point voip verbinding naar elkaar lijkt me dus het beste, is dat ook mogelijk (met tools)?

Wat is de geluidskwaliteit (veel echo / haperingen / grote of hinderlijke vertragingen) etc etc. Werkt het ook nog over GPRS?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en er forumtopics zijn waarin ik meer ervaringen kan vinden houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Werkt prima met bepaalde applicaties (voipbuster bijvoorbeeld), maar vergeet niet dat je je iPhone daarvoor moet jailbreaken.

Apple staat standaard geen VOIP over 3G toe, alleen over WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het te vergelijken met een normaal GSM gesprek? Heb ik last van echo's of grote vertragingen?

Is er eigenlijk ook een tooltje waarmee je op de IPhone een directe VOIP verbinding kan opzetten tussen 2 IPhones? Dus zonder tussenkomst van een (vertragend) netwerk zoals Skype? Misschien dat dat wat scheelt in de latency?

Met bepaalde tools zijn VOIP gesprekken mogelijk over 3G.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb eigenlijk niet veel vertragingen gehad toen ik met SIP over 3G (via voipbuster) aan het praten was. Geluid gewoon goed, niet al te veel vertraging, etc.

Ik gebruikte het programma sIphone, te downloaden via Cydia. Met de Apple store kan je ook SIP programma's downloaden, maar die doen het alleen over WiFi ivm eisen van Apple.

Heb je eigenlijk wel eens gechat met Skype? Ik heb daar nl. nog nooit vertraging mee gehad. Niet meer dan normaal iig.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
De app heet Siphon en heeft een optie om te werken over 3g (gratis via Cydia), erg handig. T-mobile Nederland staat dit namelijk toe!

Geen noemenswaardige vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Weet iemand of het met Mobistar en een jailbroken Iphone mogelijk is om te bellen via VOIP over G3?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Pagina: 1