Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Nee.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 22:21 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toezicht:
middels examens worden je vorderingen bijgehouden?

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 22:16

Cis

Ik had een heel verhaal getypt, en daarna maar weer verwijderd, want er is eigenlijk 1 goed antwoord: bel de Belastingdienst en stel je vragen :)

Om je toch enigszins te voorzien van antwoorden:
WO studie = erkende studie = onder toezicht, want je zal modules moeten halen / examens moeten doen en je zal afstuderen.
Laptop: mag je volgens mij over 3 jaar verspreiden qua kosten / aftrekbaarheid. Dus 3 x 280,09.
MCSE: boeken kan je _PROBEREN_ mee te nemen in de kosten voor je studie. Examens zal je zelf moeten betalen, TENZIJ je studie van jou verlangt om MCSE te doen. Dan kun je alle kosten aftrekken.

Voor de rest: even bellen. Er zit bij de BD deskundig personeel die je direct een correct antwoord kunnen geven.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 20:22
LOI kun je ook op geven heb ik ook gedaan voor 2 luttele cursus voor m'n zelf en heb ze niet eens afgemaakt maar kreeg ze wel terug van de belasting, het is pas als je gecontroleerd word en ze gaan er moeilijk over doen dat je moet kunnen aan tonen dat het werk gerelateerd is volgens mij.
ik heb bijvoorbleed ook mijn ski/snowboardleraar cursus in het buitenland kunnen opgeven en kreeg dat terug van de belasting. volgens mij kun je WO/HBO/MBO opleidingen niet aftrekken van de belasting.

[ Voor 8% gewijzigd door aegis op 28-07-2009 15:45 ]

https://bettyskitchen.nl

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 10:55

Houston3

ole

[b]

Op de website van de Belastingdienst staat bij de voorwaarden voor studiekosten bijvoorbeeld het volgende:
* Er is sprake van een leertraject. Dat is het geval als het verwerven van kennis onder begeleiding of toezicht plaatsvindt.
ik ben het hier niet mee eens. De wet op de inkomstenbelasting artikel 6.28 (persoonsgebonden aftrek - studiekosten) lid 1 zegt het volgende:

Scholingsuitgaven zijn uitgaven voor het door de belastingplichtige volgen van een opleiding of studie met het oog op het verwerven van inkomen uit werk en woning.

In artikel 6.29 lid 1 staat vervolgens wat geen studiekosten zijn:

1.Tot de scholingsuitgaven behoren niet uitgaven die verband houden met:

a. levensonderhoud, daaronder begrepen huisvesting, voedsel, drank, genotmiddelen en kleding;

b. werk- of studeerruimten, daaronder begrepen de inrichting;

c. reizen en verblijven, daaronder begrepen excursies en studiereizen;

d. oorzaken die bij algemene maatregel van bestuur zijn aangewezen.

Dan nog een stukje algemene wetgeving over de persoonsgebonden aftrek:

Artikel 6.1. Persoonsgebonden aftrek

1.Persoonsgebonden aftrek is het gezamenlijke bedrag van:

a. de in het kalenderjaar op de belastingplichtige drukkende persoonsgebonden aftrekposten en

Dit bovenstaande betekend voor jou dat zolang je baas betaald er geen kosten drukken op jou. Op het moment dat dit niet zo is kan je kosten aftrekken zolang het bedrag hoger is dan € 500 en lager dan € 15.000 ( artikel 6.30) en je voldoet aan de hierboven genoemde voorwaarden.

Volgens mij is hiermee je vraag beantwoord.