Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Trackmania] Server niet in lijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben aan het proberen een TMnations server op te zetten (dmv dit GoT topic), maar de server is niet zichtbaar in de lijst.

Ik heb gechecked of alles goed is, en als ik op die website TMN selecteer en op start druk dan laat hij zien dat alles oke is. (TMN server xx.xx.xx.xx is responding on TCP port 2350 !)

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

host je dit bij een data center of thuis?
en dat IP als je die pingt krijg je responce?
kan je connecten via IP?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
1. Thuis - Windows 7 met een XS4ALL lijntje (4/1) met FritzBox 7170
2. Jep, voor de duidelijkheid; Start > Run > CMD > ping xx.xx.xx.xx .. zowel lokaal als wereldwijd. Als ik mijn ip in de adresbalk typ komt er geen pagina.
3. Nee, maar ik snap ook niet precies hoe je dat bedoelt. Je ip in de "alles" lijst van de servers invoeren? Geeft geen resultaat in ieder geval.

EDIT: weet niet of je er wat aan hebt, maar hier een screenshot van de poortmapping:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/fylkhz.png

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bumpje.. Hoe kan ik trouwens lokaal verbinden? (als dat kan)

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:44
Ook even 3450 nog forwarden (en controleren of je server uberhaupt wel op die poorten draait), die poort wordt gebruikt voor p2p verkeer van TM dacht ik.
Daarnaast kan het zijn dat je server gewoon op LAN modus staat. Zelfs als je poorten niet open staan zou deze nog in de lijst moeten komen mits je configuratie goed is.

Overigens, als je dat topic hebt gevolgd dan heb je de oude TMN server gebruikt (echt TMN, niet TMNF!).
De huidige dedicated server kan je hier downloaden.

Lokaal verbinden kan je door in de game te gaan, en daar op LAN/netwerk (heb even spel niet voor mij) te klikken, en je server te selecteren. Dat zou altijd moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 29-07-2009 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik zal de huidige versie eens proberen.

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 12:14 ]

Verwijderd

hier een overzichtje van alle poorten welke je inje firewall kunt zetten ...hier zitten ook de poorten van bijvoorbeeld dedimania tussen

Open 8003, 8006, 8007, 8011, 8012, 8013 and 8016 tot 8021 op je firewall / router voor communicatie met de centrale dedimania server (als dat niet mogelijk blijkt valt het systeem terug op poort 80)
Pagina: 1