Controle optische ingang kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311795

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb 4 apparaten in mijn opstelling staan: LCD TV(bravia), Home cinemaset (Sony DAV260), Digitale TV tuner en PS3. Na het ophangen van de LCD en het herleggen van kabels, krijg ik geen geluid meer van de PS3 op de Home cinema set. Deze heb ik optisch aangesloten en werkt altijd zonder problemen tot nu.

Is er een manier om erachter de komen of de optische ingang van mijn Home Cinema Set kapot is? En als dat zo is. Kan je de PS3 aansluiten van optisch naar digitale coax?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groeten,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 311795 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:27:
Is er een manier om erachter de komen of de optische ingang van mijn Home Cinema Set kapot is?
Een ander apparaat met toslink uitproberen? ;)
En als dat zo is. Kan je de PS3 aansluiten van optisch naar digitale coax?
Er zijn voor 15 of 20 euro wel omzettertjes te koop, voor beide richtingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:29:
[...]

Een ander apparaat met toslink uitproberen? ;)
Het enige apparaat wat optisch ondersteund is de mijn digitale Samsung kastje voor TV. Daar werkt de optische aansluiting ook niet, maar dat verbaast mij niet. Zou mij niets verbazen als dat kastje de optische uitgang standaard heeft geactiveerd. Zijn er andere methoden?

(vanuit PS3 brand en er een rood lampje in de optische kabel. Andersom vanuit de HCS niet, maar komt dit omdat het input is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 311795 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:33:
(vanuit PS3 brand en er een rood lampje in de optische kabel. Andersom vanuit de HCS niet, maar komt dit omdat het input is?)
Ja, de andere kant ontvangt alleen maar het licht. Maar met wat je nu hebt kun je moeilijk zeker weten welk apparaat het probleem veroorzaak.t

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee precies. Daar zit ik ook mee. lk weet waar het probleem zit, al zegt mijn gevoel de HCS. Als ik zo'n omzettertje koop, ziet mijn PS3 het dan als optisch audio? Ik moet in geluidsinstellingen een source selecteren (hdmi, optisch of component).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sony inmiddels gebeld en het zou onder garantie moeten vallen. Echter zitten alle gecertificeerde bedrijven van Sony niet in de Randstad. Weet iemand nog goede reparatie service in de buurt van Den Haag / Zoetermeer? Het liefst natuurlijk Sony gecertificeerd.
Pagina: 1