System:
Systemboard Abit KT7 via KT 133 chip socket
AMD Athlon 950 Thunderbird socket A
300 W voeding
Video card Elsa GeForce x2 DDR Retail TV out
128 MB Intern PC 133
Creative live!value
Creative cordless desktop
Probleem:
Als ik minimaal een kwartier een spel heb gespeeld en ik ga er dan uit (terug naar windows) dan bevriest het hele systeem. Het enige dat helpt is restarten.
Als ik nu restart wordt windows geladen en op het moment dat het opstartgeluidje afgelopen is bevriest het hele systeem weer.
Ik moet nu in veilige modus opstarten en vervolgens naar in het system menu de creative geluidskaart uitzetten. Als ik nu verder kijk zie ik dat Creative SB16 emulation, Creative gameport joystick en creative multimedia interface twee keer voorkomen.
Nadat ik de geluidskaart heb uitgezet start de comp weer gewoon op.
Het probleem doet zich ook voor als ik een spel voor langere tijd speel.
Ik heb al alle nieuwe drivers voor geluidskaart en video kaart geprobeerd. Voorheen zat er een guilmot Fortisimo in, die het zelfde probleem gaf.
Iemand met de gouden tip voordat ik de zware hamer moet pakken ??
Systemboard Abit KT7 via KT 133 chip socket
AMD Athlon 950 Thunderbird socket A
300 W voeding
Video card Elsa GeForce x2 DDR Retail TV out
128 MB Intern PC 133
Creative live!value
Creative cordless desktop
Probleem:
Als ik minimaal een kwartier een spel heb gespeeld en ik ga er dan uit (terug naar windows) dan bevriest het hele systeem. Het enige dat helpt is restarten.
Als ik nu restart wordt windows geladen en op het moment dat het opstartgeluidje afgelopen is bevriest het hele systeem weer.
Ik moet nu in veilige modus opstarten en vervolgens naar in het system menu de creative geluidskaart uitzetten. Als ik nu verder kijk zie ik dat Creative SB16 emulation, Creative gameport joystick en creative multimedia interface twee keer voorkomen.
Nadat ik de geluidskaart heb uitgezet start de comp weer gewoon op.
Het probleem doet zich ook voor als ik een spel voor langere tijd speel.
Ik heb al alle nieuwe drivers voor geluidskaart en video kaart geprobeerd. Voorheen zat er een guilmot Fortisimo in, die het zelfde probleem gaf.
Iemand met de gouden tip voordat ik de zware hamer moet pakken ??