Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit las ik op internet

Nieuwe routers en nieuw euro docis 3.0 modem.

23 Juli '09 Sinds gisteren heeft UPC twee nieuwe routers in het assortiment: de Netgear WNR2000 en de Sitecom WL308. Aangezien de WNR2000 geen gigabit poorten maar 10/100 megabit poorten heeft is deze router net niet geschikt voor Fiber Power 120. De WNR2000 kost 59 euro en de WL308 gaat weg voor 120 euro. Naast deze twee nieuwe routers zal er binnenkort ook een nieuwe EuroDocsis 3.0 kabelmodem worden uitgeleverd die internet en telefonie combineert. Het type dat uitgeleverd gaat worden is de Motorola SBV6120. Dit kabelmodem was nog niet gereed toen UPC al begon met de uitrol van Fiber Power. Daarom kregen de eerste Fiber Power klanten een los EuroDocsis 3.0 internet modem + een EuroDocsis 2.0 telefonie modem. Nieuwe klanten zullen binnenkort worden voorzien van het nieuwe type modem.
Bron: chelloo.com en UPC draadloos

dus dat betekent dat ik nu fiber 60mb heb en als ik naar 120mb ga kan ik dus weer een andere modem kopen bij upc

1.eerst een thomson modem

2.toen een cisco

3. en daar naast staat een netgear2000 omdat de wnr3500 op is

je blijft wel veranderen bij upc vind ik

tenslotte gebruik ik geen draadloos of is dit getest met alleen draadloos dat je dan de 120mb niet haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En wat is je vraag precies?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik snap hem ook niet echt?

Wat wil je ermee zeggen?
Ik zit bij @home/Ziggo en ga naar 50mbit, dus ben ook toe aan mijn 3e moden nu.
Enige verschil is dat je bij Ziggo de modems niet hoeft te kopen als ik dit zo goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Volgens mij hoef je ook geen modem bij UPC te kopen en betaal je gewoon wat borg. Deze router wordt als kadootje aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou dat je blijft veranderen met de abbos en dat je altijd weer gebonden bent om die snelheid te halen en dat je dan weer een router erbij moet zetten oftewel een andere router moet kopen (omdat de ene router weer niet te leveren is bij upc)

gooi er maar een slotje op ben volgens mij aan vakantie toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:32:
[...]

nou dat je blijft veranderen met de abbos en dat je altijd weer gebonden bent om die snelheid te halen en dat je dan weer een router erbij moet zetten oftewel een andere router moet kopen (omdat de ene router weer niet te leveren is bij upc)

gooi er maar een slotje op ben volgens mij aan vakantie toe
Je kan ook bij het oude abo blijven hoor. Je hoeft niet mee te doen aan de vooruitgang ;)

En vakantie zal je goed doen ja.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Floris-K schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:46:
Ik snap hem ook niet echt?

Wat wil je ermee zeggen?
Ik zit bij @home/Ziggo en ga naar 50mbit, dus ben ook toe aan mijn 3e moden nu.
Enige verschil is dat je bij Ziggo de modems niet hoeft te kopen als ik dit zo goed begrijp.
Bij UPC koop je de modems ook niet, wel evt de routers.

Dat gezegd, de WNR3500 die ik van begin af aan bij m'n 120Mb abo nam voldoet nog prima (nouja, qua snelheid dan, verder is het vrij brain-dead mbt opties, maar wat wil je met een Netgear...). Blijkbaar gaan ze nu voor de high-end een Sitecom aanbieden. Op zich zeker een betere router, maar geen enkele reden dat de WNR3500 opeens zou stoppen met werken ofzo.

Iig zou ik bij 120Mb niet de WNR2000 aanraden, want dat ding heeft maar 100Mb poorten en kan dus max 94Mbit/s routeren. Dan kun je net zo goed 90Mbit/s nemen. Maar goed, als je nu nieuw koopt kun je prima die Sitecom nemen. EUR 120 incl verzenden en een USB dongle is niet slecht (beter dan Pricewatch). Maar nog betere optie is om de Sitecom WL-306 ergens anders te nemen. Dat ding is maar marginaal duurder dan de WNR2000, maar heeft Gbit poorten en kan >200Mbit/s routeren. Enige verschil tussen de 306 en de 308 is dat de 308 een fancy "Stream Engine" traffic shaping optie heeft. Kan grappig zijn, maar IMHO is het niet de EUR 35 meerprijs waard :o

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 27-07-2009 23:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1