Toon posts:

IDE inbouwen in Acer Aspire M7720

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire M7720 gekocht (Intel Core I7 920, 2.67 GHz, 64 bits SATA 1 TB). In de info staat dat ik er een IDE-schijf in kan bouwen (ik heb er nog een van 320 GB). Mijn hardware kennis is redelijk, maar ik kan nergens een plek vinden waar ik de schijf kan inbouwen, verbinden met het systeem, etc. Aan de voorkant zijn wel twee slots voor een harde schijf, maar ik heb begrepen dat dat voor SATA schijven is. (of klopt dat niet?)

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt,

Groenten,

Scudder

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Op de Acer pagina staat dat er twee slots van buitenaf beschikbaar zijn voor SATA schijven. Ik gok dat er één schijf intern zit, wat nog één plek voor een schijf intern zou moeten overlaten. De grootte van de schijven is gewoon gelijk, dus daar kan je je PATA schijf kwijt.
De aansluiting gaat met een platte kabel en ziet eruit zoals je op wikipedia makkelijk had kunnen vinden: Wikipedia: Parallel ATA

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik meende al dat ik zoiets eerder had gehoord ;)
En jawel, heb nog naar zo'n ding staan kijken voor mijn pa. Uiteindleijk niet gedaan, mede wegens gebrek aan uitbreidingscapaciteit ;)

Even gecheckt op de site van Acer:
Opslag

* Up to 2 internal S-ATA hard disks of 1TB each
* Up to 2 front access S-ATA hard disks of 1TB each
Oftewel, zo te zien alleen S-ATA on board. Geen idee waar je hebt gelezen dat je een IDE-schijf aan kan sluiten dus.
Nu zijn d'r een paar mogelijkheden:
1) Je DVD-brander is uitgerust met een flatcable en niet met een SATA aansluiting. Dan kun je een flatcable kopen die een 2e aansluiting heeft, en hem daar ophangen. Ik verwacht echter dat je brander ook SATA zal zijn.
2) je koopt een externe USB IDE-behuizing.
3) Je koopt een PCI-E kaartje met een IDE controller en hangt het ding daar op;
4) Je koopt een IDE-SATA converter die je er tussen hangt.
Verwacht van de laatste drie opties geen snelheidmonsters overigens, de IDE-schijf zal beduidend langzamer zijn dan je interne HDD.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit hoort in Opslagmedia & I/O Controllers niet in Overige Hardware.

Verder is S-ATA ook gewoon IDE, dus het klopt in elk geval dat je er IDEdisks op aan kunt sluiten.