Toon posts:

Freezing comp :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
System:

Systemboard Abit KT7 via KT 133 chip socket
AMD Athlon 950 Thunderbird socket A
300 W voeding
Video card Elsa GeForce x2 DDR Retail TV out
128 MB Intern PC 133
Creative live!value
Creative cordless desktop

Probleem:

Als ik minimaal een kwartier een spel heb gespeeld en ik ga er dan uit (terug naar windows) dan bevriest het hele systeem. Het enige dat helpt is restarten.

Als ik nu restart wordt windows geladen en op het moment dat het opstartgeluidje afgelopen is bevriest het hele systeem weer.

Ik moet nu in veilige modus opstarten en vervolgens naar in het system menu de creative geluidskaart uitzetten. Als ik nu verder kijk zie ik dat Creative SB16 emulation, Creative gameport joystick en creative multimedia interface twee keer voorkomen.

Nadat ik de geluidskaart heb uitgezet start de comp weer gewoon op.
Het probleem doet zich ook voor als ik een spel voor langere tijd speel.

Ik heb al alle nieuwe drivers voor geluidskaart en video kaart geprobeerd. Voorheen zat er een guilmot Fortisimo in, die het zelfde probleem gaf.

Iemand met de gouden tip voordat ik de zware hamer moet pakken ??

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

lijkt me driverprobleem,

weet niet of je de via 4in1 driver wel hebt geintalled :?

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
heb je je irq's al gechecked in "apparatenbeheer"... komt nogal eens voor dat kaarten irq's delen en daardoor problemen geven... probeer aanders eens die geluidskaart in wat andere sloten...

Verwijderd

nix aan toe te voegen...

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gekeken maar geen irq en geen dma conflicten. Die drivers ben ik nu aan het downen.

Thanx

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
ja dat je geen conflicten ziet is 1, maar dat wil nog niet zeggen dat daarmee irq conflicten zijn uitgesloten... gewoon ff geluidskaart wisselen en checken, wisselen en checken, wisselen en checken...

• spook
  • Niet online
Als je sound card alle drv 2x heeft deze allerbij verwijderen en opnieuw instaleren.
Als het met meer hardware het geval is of vaker voorkomt kun je een keer de PnP bios uit systeem apparaten verwijdern en daar na alle HW opnieuw instaleren.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
De drivers komen alleen twee keer voor als ie is vastgelopen en ik hem dan in veilige modus opstart. Als ik nu de creative soundblaster uitschakel in het hardwareprofiel en gewoon opstart staat alles er weer gewoon een keer in.

Verwijderd

Heb je soms een UDMA100 schijf aangesloten op een UDMA66 hotrod?

Download dan de nieuwste (beta) drivers v.1.26 van [url="http://www.highpoint-tech.com."]www.highpoint-tech.com.[/url] Zorg dan ook dat je bios minimaal v1.25 heeft.

Ik had namelijk hetzelfde probleem
Pagina: 1