Speciaal gemaakte plastic of metalen onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Ik zoek een bedrijf dat metalen of plastic onderdelen op maat kan bezorgen. Ik wil een soort apparaat maken en ik kan daarbij benodigde metalen/plastic onderdelen in 3D ontwerpen. Ik heb alleen het gereedschap niet om de onderdelen te maken, dus... ik wil dat laten doen door een bedrijf.

Weet iemand zo'n bedrijf?

De onderdelen zijn klein (hooguit een halve meter per onderdeel) en heb er maar een paar nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 27-07-2009 18:51 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-01 20:10
Google eens op prototyping. Ik vermoed trouwens dat die meug wel DUUR gaat zijn :) (hoofdletters wegens extra nadruk ;))

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Er zijn wel bedrijven (vooral in de US) die 'betaalbare' 3D printing doen, echter is en blijft het nogal duur als je onafhankelijk een prototype wilt ontwikkelen.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tegenwoordig zie je ook bij kleinere bedrijven wel eens CNC freestafels staan omdat deze techniek door de jaren heen betaalbaarder is geworden. Met zo'n freesbank kun je aluminium onderdelen maken aan de hand van een CAD/CAM constructietekening (mits je het ontwerp zo maakt dat de frees er bij kan). Bijvoorbeeld ligfietsenbouwers maken zo hun onderdelen (vraag eens Elan in Nijmegen of Alligt).

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
http://www.shapeways.com/

Hebben veel verschillende materialen en opties.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex