Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Nou, ik heb het vandaag eindelijk voor elkaar gekregen mijn nieuwe internet van UPC aan te sluiten. Dat ging niet zonder slag of stoot, en zelfs nu heb ik nog een schijnbaar onoplosbaar probleem.

Het probleem? Ik krijgop het moment opmaximaal 1 computer tegelijk internet.
Het probleem ligt hem waarschijnlijk in het niet samenwerken tussen mijn LAN-switch (Sitecom LN118) en de bijgeleverde modem van UPC (Arris TM502b-220). Ik heb thuis 4 computers, en als ik het eindelijk voor elkaar krijg internet op de ene te krijgen, dan geven de andere 3 de foutmelding 'beperkte netwerkmogelijkheden' (de twee computertjes met het gele uitroeptekentje) op win XP. Zelfs als ik van een computer met de foutmelding de kabel direct in de modem steek!

Nu heb ik wel door dat door de modem te resetten ik internet kan krijgen op een andere computer (volgens de helpdesk heeft het iets te maken met het onthouden van de netwerkkaart. Ik heb geen idee wat ze daarmee bedoelen) maar het feit blijft dat ik hooguit 1 computer tegelijk van internet kan voorzien.

Enige hulp zou handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HotFix schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:25:
Nou, ik heb het vandaag eindelijk voor elkaar gekregen mijn nieuwe internet van UPC aan te sluiten. Dat ging niet zonder slag of stoot, en zelfs nu heb ik nog een schijnbaar onoplosbaar probleem.
Dat is inderdaad logisch en niet onoplosbaar: het Arris modem is geen router, en dat is je switch ook niet. Je zult een router moeten kopen, eerder zal het niet lukken.

Je zult dus toch iets bij moeten kopen.

Zie verder de NT FAQ, dit is behoorlijk standaard kost :)

[ Voor 62% gewijzigd door gambieter op 27-07-2009 18:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Idd switch vervangen door een router en je problemen zijn voorbij.
Nu kun je idd alleen met de pc die zich t eerste aanmeld bij het modem internetten.
En je modem onthoud het MAC adres van je netwerkkaart. Door het resetten van het modem veeg je hem leeg en werkt het idd wel met een nieuwe pc.
Een router heeft ook een uniek mac adres en het upc modem denkt dan dat er maar 1 pc aanhangt.
Dus naar de winkel lopen en met iedere willekeurige router krijg je het wel aan de praat.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Aha, dat is het eerste wat ik doe morgen ;)

Heel erg bedankt, laat het weten wanneer ik het aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:59
Wanneer je nieuwe router aan je verbinding hangt let er dan even op dat je het modem herstart. Bij deze herstart registreerd UPC je nieuwe MAC adres van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
en inderdaad, het probleem lag inderdaad bij het ontbreken van een router. Heb het nu opgelost, en kan nu genieten van lekker wat sneller internet ;)

Bedankt nog!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik heb ook een probleem hoe ik het aan de gang krijg.

ik heb een PC en een Xbox, die beiden aan de Fritzbox 7340 zitten.
De 7340 heeft niet meer dan twee poorten en aangezien ik er een Macbook aan wil hangen kom ik een poort tekort.
Daarom kocht ik de Network-switch van Sitecom, maar ik weet nu niet hoe ik het om moet zetten.
Welke Ethernetkabels moet ik nu uit de Fritzbox 7340 halen en in de sitecom stoppen?
Ik kan me wèl voorstellen dat de kabel van de Macbook naar de Network-switch moet, maar wat doe ik met de andere twee die nu nog in de 7340 zitten?

Graag daarop jullie antwoord.
Bij voorbaat bedankt :)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Sluit de PC ook aan op de netwerkswitch.
Je hebt dan 1 poort leeg op de Fritzbox en die gebruik je om een verbinding te maken tussen de switch en de Fritzbox.

• Hanterp
Okee, dat snap ik, maar dan ben ik waarschijnlijk wel alle poort-settings kwijt van de Xbox die nu via de switch gaat? Of blijft dat in stand?

Zelfde vraag voor de settings van de PC....

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Laat die Xbox maar lekker op je Fritzbox zitten.
En als je DHCP aan hebt staan op je PC en op de Fritz zal je verder niks hoeven in te stellen.

• Hanterp
Bedankt voor de hulp :)
Ik heb de Xbox gewoon laten zitten op de Fritz en de PC via de Switch gedaan. Daarnaast de Macbook.
Alles werkt! _/-\o_

[ Voor 79% gewijzigd door Hanterp op 31-12-2010 00:33 ]

Pagina: 1